Bukefalos 28 år!

En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Ahaa, jag har helt enkelt nuppat för mycket :D

Något sådant fins inte!

Kl
Man skall nuppa regelbundet för att hålla mannens spermier i topptrim. Redan efter tre dagar har kvalitén försämrats.
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Haha, kan man verkligen nuppa FÖR mycket?

Gillar förresten uttrycket gymma... aldrig hört det förr! Nuppa is the shit liksom!

Gymma. Det låter bara så...... jobbigt på något sätt :D
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Nä man tror ju inte det. Men efter en snabb räkning så visar statistiken (i tråden) att det är säkrare att gymma bara en gång:D

Nä, skämt åsido sa frukthandlaren. Vi körde varannan dag under äl-veckan och sedan när vi har lust.
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Nä man tror ju inte det. Men efter en snabb räkning så visar statistiken (i tråden) att det är säkrare att gymma bara en gång:D

Nä, skämt åsido sa frukthandlaren. Vi körde varannan dag under äl-veckan och sedan när vi har lust.

Lite allmänt sådär..

Många har ju som argument mot ÄL-test att man liksom tappar sexlusten och att allt handlar om att göra barn. Upplever ni det så?
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Det här är väl ett riktigt barnforum. Folk delar sina erfarenheter, det kan inte bli mer verkligt än så.
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Lite allmänt sådär..

Många har ju som argument mot ÄL-test att man liksom tappar sexlusten och att allt handlar om att göra barn. Upplever ni det så?

Nej det tycker jag inte (kan ju bara tala för mig själv). Den enda skillnaden är att man vet vilken dag (eventuellt två dagar) man verkligen måste ha sex. Resten av tiden kan man ha sex bara för att man vill när lusten faller på.

Annars tror jag överlag att om man hållit på ett längre tag med att försöka bli gravid så kan det gå hårt åt sexlivet. Ju längre tid det tar ju viktigare är det att vårda sexlivet.
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Du är ju så klok Tora! Ska man försöka utan ÄL-tester först eller ska man köra med det direkt?
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

KL

Vad hände med den mysiga ÄL-Nuppa-BIM-gravtest-tråden? I'm in chock!!

Jag ser mig själv som en relativt utseendefixerad människa, jag är mån om mig själv, jag definierar mig själv utifrån hur jag ser ut. Trots allt detta så är jag inte ett dugg rädd för att få underlivsskador, hängmage osv. Tidigare var jag det, men jag ser det som att jag har mognat, insett vad som är viktigt här i livet.

För ett par år sedan kunde jag definiera mig med Vogue, men efter att ha diskuterat och lärt mig mycket av min mamma som är BM har min värld ändrats. Jag har mognat, jag har lyckats se saker ur ett annat perspektiv och insett att det inte är "omodernt" att föda vaginalt. Jag blir uppriktigt irriterad på att det anses som "omodernt", det är som att säga att fågelns vingar är omoderna, kroppen är skapt på ett visst sätt utifrån en anledning och för att ha en funktion.
:bow:
Usch vilken otrevlig vändning denna tidigare mysiga tråd fått :(
Är med dig, förr var jag också skrämmande omogen och så rädd om mage/bröst/underliv.
Det sista jag tänkte på när lillen va ute va hur jag såg ut. Har aldrig brytt mig så lite om min mage, mina bröst eller ens om underlivet skulle bli funktionsdugligt igen, allt jag hade i huvudet va det underverk jag lyckats få ur mig :love:

Man mognar som du säger.
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

kl

Ja, det var värst vilken fart det blev på denna tråden ...

Jag tillhör en av de som helst inte vill ha barn i slutet av året, men allt kan man ju inte styra över som vi har konstaterat.
Men :) När ska man börja barnverkstaden om man vill ha barn tidigast i januari? Blir det maj då eller räknar jag tokigt?
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Du är ju så klok Tora! Ska man försöka utan ÄL-tester först eller ska man köra med det direkt?

Klok? Så kan man kanske också kalla det (om man är snäll) :angel: :D

Det är ju helt upp till var och en men jag gillar ältester och tycker bara dom är bra. Så jag tycker inte det är fel att använda dom.

När jag använde ältester första gången så kommer jag ihåg att jag tänkte "Varför använde jag dom inte från första början". Jag tycker dom är ett ypperligt hjälpmedel.

Men det får man nog känna av lite själv.
 
Senast ändrad:
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

kl

Ja, det var värst vilken fart det blev på denna tråden ...

Jag tillhör en av de som helst inte vill ha barn i slutet av året, men allt kan man ju inte styra över som vi har konstaterat.
Men :) När ska man börja barnverkstaden om man vill ha barn tidigast i januari? Blir det maj då eller räknar jag tokigt?

Du kan räkna nio månader framåt. Men tänk på att du kanske också skall räkna bort stora delar av januari. Min äldsta son hade BF 9/1 men det sluta med kejsarsnitt den 29/12.
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Det kommer att bli livligt här i Maj, märker jag :D

Ravishing: Nej, det är rätt skönt att veta vilken dag som det gäller. Nu senast orkade jag faktiskt inte kolla stickor, utan körde på sekret och sexlust.:D Men jag tror att det är bra att börja med stickor för att kartlägga sin cykel. Sen ser man ju hur exakt den är, och kan sen lära känna sin kropp. Hur känns det då man har äl, när får man äl-sekret, har man stark sexlust just då, kanske man känner av nåt i magen just då o.s.v. Då vet man ju utan stickor sen.

Tora: Ja. Du måste vara orolig.;) Å andra sidan är han ju uppvärmd då han kommer hem:p
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Btw. Snälla SÄG att riklig salivutsöndring är ett tecken på graviditet? Visst? Visst? :cautious:

Känns som just före man ska kräkas (mängden saliv alltså), men illamåendet är inte så farligt.
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Äh, bry dig inte. Vi fortsätter som vanligt nu!:)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 960
Senast: orkide
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
18 19 20
Svar
387
· Visningar
23 877
Senast: Gimlan
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
965
Senast: Queen
·
Skola & Jobb Mitt barn har fått jobb på ett kafé/restaurang som inte har något kollektivavtal. Jag vill, såklart, att han ska vara ordentligt...
Svar
2
· Visningar
424
Senast: VLMF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp