En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

kl

Jag bara skriver för att säga att jag fortfarande finns. Jag läser regelbundet men orkar helt enkelt inte skriva så ofta. Det börjar bli lite jobbigt.

Nu har jag ingen aning om när jag ska ha äl eller mens, eftersom senaste var två veckor sen. Men det är rätt skönt att slippa räkna dagar, och jag orkar inte ens kissa på stickor. Nu är det verkligen endast turen och naturens gång som jag litar på här.

Sen får jag se hur det blir månaden efter.
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Åh det låter ju lovande! Håller tummarna!

Kl
Igårkväll släppte ägget. Hade så ont att jag fick äta två alvedon. Nu är strecket betydligt svagare på ÄL-testet. Vi ligger en gång till ikväll för att safea :)
Första gången som appen har visat exakt rätt datum. Så nu väntar vi i 15 dagar då...

Vi hade lite tur med ägglossningen, sambon åker till Göteborg imorgon och kommer hem onsdag kväll. I värsta fall hade vi fått boka dejt i Göteborg på tisdagen för då ska jag också dit. Hade känts lite Pretty women över det hela. Komma med taxi till hotellet, smita in på sambons rum, nuppa lite sen taxi direkt efter och flyga hem! Tur det inte blev så nu :D

Mvh Miks

Jag tycker det låter så där lite härligt smådirty :D
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

kl

Jag bara skriver för att säga att jag fortfarande finns. Jag läser regelbundet men orkar helt enkelt inte skriva så ofta. Det börjar bli lite jobbigt.

Nu har jag ingen aning om när jag ska ha äl eller mens, eftersom senaste var två veckor sen. Men det är rätt skönt att slippa räkna dagar, och jag orkar inte ens kissa på stickor. Nu är det verkligen endast turen och naturens gång som jag litar på här.

Sen får jag se hur det blir månaden efter.

Nä det är inget roligt alls när det blir så :(
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Skönt att höra att du lever men riktigt tråkigt att du mår dåligt. Jag tror många av oss någon gång tappar hoppet och gnistan. Vissa av oss oftare än andra *räcker upp handen*. Jag tycker du ska hålla koll på om du får ägglossning denna månaden eller inte. Börja testa på dag 13 och håll koll. Det är bra att veta om kroppen hoppar igång igen. Då kan du, om något inte händer, söka hjälp direkt och få igång prylarna igen.

Stor kram på dig!
Miks
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Ibland måste man skita i det, man behöver ju överleva mentalt också.

Sörj lite, ät en massa gott och kom igen sen, nu är det ju vår :)
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Hoppas att du återfår kraft, och att du fortsätter följa tråden. Vi är fler som verkar ha fastnat i detta, och kan kanske stötta varandra om vi vill. :)
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

*KL*

Tycker alla är så starka som kämpar på i den här tråden! :)

Själv har jag fortfarande inte fått första mensen efter missfallet. 40 dagar sen nu. Gjorde ett test i fredags morse men det var negativt så mensen kommer väl denna veckan. Vanligt att det tar 4-6 veckor efter och på onsdag har det gått 6 veckor. Hade vart skönt om den bara kom så jag visste att allt är som det ska så slipper jag fundera på det.
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Jag hade kontaktat gyn om inte mensen dykt upp på onsdag.

Jag hade strikta order om att höra av mig om inte allt kom igång som det skulle senast 6 veckor efter.
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Tack för tipset! Ingen som sa något om det till mig. Inte vad jag minns iallafall, var rätt chockad den dagen.
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Bara för det så verkar den komma idag! :-)

En av de få gångerna som man vill att den skall komma :D

Mitt MA var ju lite problematiskt och höll på att bli lite tokigt så jag hade en hel del kontakt med sjukvården. Det gav mig tid att fråga, fråga och fråga igen. Blir ju lite lättare än om man bara har en möjlighet till frågor (om nu något gott kom ur eländet).
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

En av de få gångerna som man vill att den skall komma :D

Mitt MA var ju lite problematiskt och höll på att bli lite tokigt så jag hade en hel del kontakt med sjukvården. Det gav mig tid att fråga, fråga och fråga igen. Blir ju lite lättare än om man bara har en möjlighet till frågor (om nu något gott kom ur eländet).

Ja alla frågor och funderingar kommer efter hand när man lugnat ner sig. Hoppas mensen kommer på riktigt idag så det inte var någon konstig mellanblödning, det orkar jag inte med!

Kollade i min app nu som jag fyllde i innan jag blev gravid med änglabäbisen och är det mensen som kommer idag så är den på dagen punktlig! Det kan ju vara ett gott tecken :) Har läst lite att om det dröjer så här länge efter ett MA innan mensen kommer så har man troligen inte haft den första ägglossningen än. Vet du om det stämmer?
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

MA kan ju ställa till det rejält med hormonerna. Dessutom brukar man ju inte må så bra psykiskt direkt heller och det har ju en tendens att påverka mycket det också.

Min ägglossning kom igång 14 dagar efter missfallet. Jag använde dock älstickor för jag ville veta om det krånglade eller inte. Ville i så fall få hjälp med en gång och inte bara behöva gå och vänta (blivit lovad det också).
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Vi har fått kallelse till första träffen i barnlöshetsutredningen, och ska dit om två veckor. Det känns bra att få reda på hur det står till, och om det är något som på lång sikt kan inverka negativt på min kropp (jag tänker på cystor och liknande).
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Vi har fått kallelse till första träffen i barnlöshetsutredningen, och ska dit om två veckor. Det känns bra att få reda på hur det står till, och om det är något som på lång sikt kan inverka negativt på min kropp (jag tänker på cystor och liknande).

Spännande! Och gott att ni fick tid så snabbt.
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Vad skönt att du nu fått en bokad tid! Är det bara samtal då första träffen för att sedan lägga upp en plan för fortsatta träffar och undersökningar?

Mvh Miks
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Kroppen lurades. Blev ingen mens av blodsrimman....avvaktar till efter påskhelgen.
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Vad skönt att du nu fått en bokad tid! Är det bara samtal då första träffen för att sedan lägga upp en plan för fortsatta träffar och undersökningar?

Mvh Miks

Ja, precis så tror jag det är. Några av våra bästa vänner har tydligen också ställt sig i kö för fertilitetsutredning, så nu känner jag fler som går samma väg. Det är tröstande.
 
Jag plussade förra fredagen men natten till igår började jag få ont i magen och nu blöder jag, så det kär ju inte bli något av det här heller.

Och nu orkar inte jag mer.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 704
Senast: orkide
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
12 13 14
Svar
272
· Visningar
17 954
Senast: Ajda
·
Skola & Jobb Mitt barn har fått jobb på ett kafé/restaurang som inte har något kollektivavtal. Jag vill, såklart, att han ska vara ordentligt...
Svar
2
· Visningar
393
Senast: VLMF
·
Övr. Barn Som rubriken lyder: vad får ditt/dina barn i julklapp av dig/er i år? Brasklapp: Vill man så får man gärna berätta hur man resonerar...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 573

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp