En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu minns jag inte. Hade du kollat med stickor eller gissade du på äl? Hur många dagars cykel blev det? På vilken dag hade du vilka symtom?

Jag har testat med stickor två gånger om dagen. Och tempat. Och kollat sekret. Räknade ut att jag skulle ha ÄL den 16/1. Den 11/1 och 12/1 första syntes svaga streck på ÄL-stickor som var starkare dag 2. Sedan har det varit helt blank. Tyckte också tecknen i början av den veckan stämde överrens med flytningar som blev "rinnigare och rinnigare". Den 21/1 fick jag jättemycket flytningar av rå äggvite-karaktär. Vi körde på hela veckan fram till lördagen, sedan var mannen inte tillgänglig, så om det var ÄL 21/1 så var vi nog för långt ifrån. Men då borde ju å andra sidan inte mensen kommit nu. Mens idag stämmer således ganska bra med beräknat datum, men i så fall fick kroppen tuppjuck och körde lite extra fertilt sekret nästan en vecka senare.
 
Får väl (dessvärre) uppdatera

Hyldeblomst ÄL ca 11/1 BIM runt 25/1
Flutterdash ÄL 12/1 BIM 26/1, tredje försöket, 27 år, inga barn
Cynthia ÄL 14/1 BIM 28/1, Försökt i nio månader, 30 år, inga barn
hemlig ÄL 28/1 - dock utan sambon hemma så tvivlar att det blir nåt denna månad. Kör på februari istället förhoppningsvis
paprika ÄL 29/1 BIM 11/2, 28 år, inga barn
Akvileja ÄL 30/1 BIM 13/2 Försök nr 4, 31 år, inga barn
Narcissa ÄL 1/2 BIM 15/2 Försök nr 2, 35 år, inga barn
Robl ÄL 3/2 BIM 17/2 försök nr 11, 24 år, inga barn
em-pirre ÄL 3/2 BIM 18/2, Försök nr 18, 29 år, inga barn
Safir ÄL 8/2 BIM 22/2, försök nr 6, 27 år, inga barn
Kanintant - inväntar äl/mens efter MA, 32 år, inga barn
ninsan ÄL 16/2 BIM 2/3, försök nr 5, 31 år, inga barn
fia-lisa ÄL 12/2 (???) BIM 26/2, Försök nr 14, 37 år, 1 barn 4 år
 
Jag har testat med stickor två gånger om dagen. Och tempat. Och kollat sekret. Räknade ut att jag skulle ha ÄL den 16/1. Den 11/1 och 12/1 syntes svaga streck på ÄL-stickor som var starkare dag 2. Sedan har det varit helt blankt. Tyckte också tecknen i början av den veckan stämde överrens med flytningar som blev "rinnigare och rinnigare". Den 21/1 fick jag jättemycket flytningar av rå äggvite-karaktär. Vi körde på hela veckan fram till lördagen, sedan var mannen inte tillgänglig, så om det var ÄL 21/1 så var vi nog för långt ifrån. Men då borde ju å andra sidan inte mensen kommit nu. Mens idag stämmer således ganska bra med beräknat datum, men i så fall fick kroppen tuppjuck och körde lite extra fertilt sekret nästan en vecka senare.
 
Har fått tid till gynmottagningen på Ackis för att diskutera myomet :eek:

De håller ju på med någon ny behandling med ultraljud, kanske kan vara med där med tanke på att bukfettet är på väg bort och myomet är stjälkat och tycks sitta nära ljumsken = inte så mkt hud och annat emellan.
 
Flytningar har ändrat färg så jag testade igen (för att det är så roligt att kasta pengar på hopp som vägrar ge sig) 21 dagar efter ägglossning, och tror ni inte att det är samma skugga på testet igen :arghh:
Ska försöka bita ihop om det faktum att det testen tydligen har skuggor och att det inte blev någon graviditet den här månaden.
 
Senast ändrad:
Jag förstå inte, har ju precis blivit aktiv "på riktigt" i tråden nu - nu är det allvar. Och jag nojjar redan över saker och ting jag måste häva ur mig här. Sorry ;)

Har köpt ÄL-test idag på apoteket. Man ska ha hållt sig minst fyra timmar innan test, så kör ett test imorgon bitti bara för att se vad det säger. Hade lite äggvita-aktigt idag igen nämligen.
 
Flytningar har ändrat färg så jag testade igen (för att det är så roligt att kasta pengar på hopp som vägrar ge sig) 21 dagar efter ägglossning, och tror ni inte att det är samma skugga på testet igen :arghh:
Ska försöka bita ihop om det faktum att det testen tydligen har skuggor och att det inte blev någon graviditet den här månaden.
Kan du inte be karln testa om han får skuggor? Om han inte får det kanske du kan ringa mödravård för att få hjälp att se om det är något.
 
Flytningar har ändrat färg så jag testade igen (för att det är så roligt att kasta pengar på hopp som vägrar ge sig) 21 dagar efter ägglossning, och tror ni inte att det är samma skugga på testet igen :arghh:
Ska försöka bita ihop om det faktum att det testen tydligen har skuggor och att det inte blev någon graviditet den här månaden.
Bor du i sthlm kan du få ett cb-test, icke digitalt men känsligt, av mig i morgon.
 
Bra idé @deathslyna ("Det var ju ett konstruktivt förslag!" sa sambon :D ) han kan ta det andra testet (cb+ 2-pack), där borde det ju garanterat inte finnas den sortens hormoner som kan påverka, så får vi se om det blir skugga ändå.
Bor tyvärr en bit ifrån, men tack snälla du för erbjudandet!
 
Hur tolkar ni denna äl-test?: (inte positiv, men är det början på en stegring?, strecket är lite starkare i verkligheten)

IMG_4101.jpg
 
Känns som vi nog kör på här iaf, iaf så blev det nästan att vi hade sex igår när lusten föll på (har ju inte blött en droppe sedan operationen så jag tolkar det som att risken för infektion inte bör vara särskilt hög).

Påminnelse till mig själv: "be inte sambon att smörja in dig med skiteffektiv (olaglig från Kina) tigerbalsam på höfterna/skinkorna med sina bara händer om du vill ha någon typ av intimt happening efteråt" :banghead: :angel:
 
Negativt på äl-test idag :( Våntat men känns ändå trist att vi missat denna månad. Beroende på cykeln så finns risken att vi missar åven nästa månad. Det är skräp att ha en sambo som veckopendlar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 686
Senast: orkide
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 031
Senast: Gabby_Ossi
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 435
Senast: Rie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 012
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp