En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blä idag är en riktig skitdag och jag känner mig bara allmänt deppig:( Är på cykeldag 32 och ingen mens i sikte och magkänslan säger att den inte tänker dyka upp heller... Har haft en mens på snart 4 månader och den kom med hjälp av provera, inte direkt optimal när man jobbar på att tillverka bebis:meh: Känner mig otacksam som redan börjar gnälla efter så kort tid när vissa har hängt här betydligt längre men antar att man vissa dagar måste få tillåta sig själv att tycka att allt är piss även om det finns andra som har det värre
 
Det var jag och jag känner mig väldigt stolt över var jag har åstadkommit :D :D

(Gun har även fått en manlig kollega i Gunnar, men där får ni skylla på någon annan ;) )

Det är nog jag som ska skyllas för den, jag kunde inte kalla min äldre, ganska strama, manlige gyn för Gun (i så fall riskerar jag att drabbas av fnissattack när jag träffar honom :p ).

Grattis till er som fått glada besked!
Här har vi uppehåll med försökandet över innevarande cykel, dels för att pollensäsongen är igång och det är skönt att kunna ta den medicin som jag vet fungerar (iofs har björken knappt kommit igång än så det är väl överoptimistiskt att tro att den ska vara klar med det värsta inom en månad :crazy: ) och dels för att jag behöver en paus i att gå omkring och Känna Efter. Men jag Tänker lika mycket ändå så det hjälper inte, jag pendlar mellan "Vi som har det så bra, tänk om det ändras på ett negativt sätt" och "Tänk om det inte går att få barn" och allt därimellan, det verkar inte finnas något direkt svar att hitta heller. Känns ändå betryggande att läsa att andra också kan vara osäkra och fundersamma mellan varven.
 
Det är nog jag som ska skyllas för den, jag kunde inte kalla min äldre, ganska strama, manlige gyn för Gun (i så fall riskerar jag att drabbas av fnissattack när jag träffar honom :p ).

Grattis till er som fått glada besked!
Här har vi uppehåll med försökandet över innevarande cykel, dels för att pollensäsongen är igång och det är skönt att kunna ta den medicin som jag vet fungerar (iofs har björken knappt kommit igång än så det är väl överoptimistiskt att tro att den ska vara klar med det värsta inom en månad :crazy: ) och dels för att jag behöver en paus i att gå omkring och Känna Efter. Men jag Tänker lika mycket ändå så det hjälper inte, jag pendlar mellan "Vi som har det så bra, tänk om det ändras på ett negativt sätt" och "Tänk om det inte går att få barn" och allt därimellan, det verkar inte finnas något direkt svar att hitta heller. Känns ändå betryggande att läsa att andra också kan vara osäkra och fundersamma mellan varven.
Många av pollenmedicinerna är faktiskt ok att ta när man är gravid. Jag har en vän som är riktigt illa pollenallergisk och hon fick ta sin medicin som vanligt. Hon började i mitten på januari. Jag vet att hon tar symbicort och aeris och ögondroppar. Säkert något mer. Om du vill kan jag kolla exakt vad hon tar. Hon är ändå gravid i v30 och allt är okejat av BM och läkare.

Mvh Miks
 
Många av pollenmedicinerna är faktiskt ok att ta när man är gravid. Jag har en vän som är riktigt illa pollenallergisk och hon fick ta sin medicin som vanligt. Hon började i mitten på januari. Jag vet att hon tar symbicort och aeris och ögondroppar. Säkert något mer. Om du vill kan jag kolla exakt vad hon tar. Hon är ändå gravid i v30 och allt är okejat av BM och läkare.

Mvh Miks
Vill du göra det så vore det jättesnällt :)
 
Det hade liksom börjat gro ett hopp ändå, inne på cykeldag 28 av mina normala 25. Kanske tänk om eventuellt? Kanske är det nu, kanske vår tur?

Blev så vansinnigt ledsen av de röda strimmorna på pappret att jag nu ska göra en hel sats med kladdkakesmet och äta upp. Konstruktiv lösning.
 
Ramlar in graviditetsbesked, jag orkar inte gratulera just nu.

Har börjat sätta igång senioren istället.

Samma här. Jag orkar inte. Det har dykt upp flera graviditeter på jobbet igen. Jag bara orkar inte vara glad för alla. Den enda jag orkar vara glad för är kompisen som fick diagnosen steril, försökte i tre år och fick en son. Nu är hon gravid igen. Jag är djupt avundsjuk, men glad.

Jag har dessutom migrän idag, ett par dagar före BIM. Det brukar ju inte direkt vara ett gott tecken... Inte för att jag ens hoppats, det har jag slutat med
 
Jag tog Aerius, Singulair, Pulmicort och Oxis rakt igenom graviditeten. De är alla okej att ta när man är gravid. Jag ringde min astmaläkare det första jag gjorde när jag blev gravid för att höra hur jag skulle göra med medicinerna. Fick strikta order om att absolut inte sluta ta något av det. Även barnmorskan kollade upp preparaten sen och såg att det var okej. De utgår inte från vad som står i Fass utan har en egen lista med vad som är okej att ta.
 
Uppdaterar då med nästa beräknade ÄL/BIM.

Hyldeblomst - ÄL 13/3 BIM 28/3, försök nr 3 efter missfall, inga barn
MEJ84 - Äl 1/4 BIM 16/4 försök nr 9, 31 år, inga barn
Hanna_90 ÄL 2/4 BIM 17/4, försök nr 2, 25år, inga barn
Safir - ÄL 3/4 BIM 17/4, försök nr 7, 27 år, inga barn
em-pirre - ÄL 4/4 BIM 19/4, Försök nr 19, 29 år, inga barn (första försöket med Pergotime)
Mikatela - ÄL 13/4 BIM 28/4. 27 år, inga barn
Whirlie - ÄL 15/4 BIM 29/4. Försök nr 11, 36 år, inga barn.
paprika - ÄL 19/4 BIM 3/5, Försök nr 4, 28 år, inga barn
BeastieBabe - ÄL 20/4 BIM 4/5, Försökt sedan aug 13, 32 år, inga barn
robl - ÄL 22/4 BIM 6/5 försök nr 12, 24 år, inga barn
Is - ÄL 26/4 BIM 10/5, lyckas aldrig träffa ÄL men försök nr3 med ÄLstickor, 26 år, inga barn
Cynthia - Äl 4/5 BIM 18/5 Försökt i ett år, 31 år, inga barn
Flutterdash ÄL 30/4 (beräknad) BIM 13/5, 27 år, 7:e försöket, inga barn

Tramptass - väntar på kroppens omstart, 33 år, ett barn
lil-sis - får eg inte bli gravid förrän till hösten men "lever farligt så länge"... Inväntar äl, som lär dröja! 34(!!) år, inga barn, X i nov 13 (höger äggledare uttagen akut), X/MF i maj 14. GBP okt 14.
malumbub - letar efter ÄL med hjälp av fertilitetsmonitor, 32 år
hemlig - kommer missa försök i samband även med äl i april....hoppas på maj istället. Snart 32 år, inga barn
fia-lisa - väntar på ÄL efter MF, Försök nr 16, 37 år, 1 barn
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 598
Senast: orkide
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 585
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 324
Senast: Rie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 870
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp