En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bara jag som gett upp ÄL stickor och kör på sex varannan kväll och sen benen i luften? :rofl:

Funkade på förra barnet.

Jag har testat och testat med ägglossningsstickor från graviditetskollen.se hela denna cykel utan att ens kunna se minsta lilla antydan till streck:cautious: Jag tycker själv att jag har haft symptom på ägglossning senast två dagarna, äggviteflytning samt lite molvärk... Kan jag ha ägglossning utan att det syns på stickorna? (har testat en gång om dagen runt kl 16) Så nu funderar jag på att bara göra som dig, sex varannan dag (vilket vi iofs redan har) och benen i luften och skita i dom dumma stickorna som inte vill som jag vill:banghead::p
 
Jag har testat och testat med ägglossningsstickor från graviditetskollen.se hela denna cykel utan att ens kunna se minsta lilla antydan till streck:cautious: Jag tycker själv att jag har haft symptom på ägglossning senast två dagarna, äggviteflytning samt lite molvärk... Kan jag ha ägglossning utan att det syns på stickorna? (har testat en gång om dagen runt kl 16) Så nu funderar jag på att bara göra som dig, sex varannan dag (vilket vi iofs redan har) och benen i luften och skita i dom dumma stickorna som inte vill som jag vill:banghead::p
Fortsätt testa! Utslagen kan komma ett par dagar efter symptomen. (För mig fick jag ökad flytning och "värk" 4-5 dagar innan jag verkligen hade äl. När äl väl kom så var nästan alla symptom borta....)
 
Jag har testat och testat med ägglossningsstickor från graviditetskollen.se hela denna cykel utan att ens kunna se minsta lilla antydan till streck:cautious: Jag tycker själv att jag har haft symptom på ägglossning senast två dagarna, äggviteflytning samt lite molvärk... Kan jag ha ägglossning utan att det syns på stickorna? (har testat en gång om dagen runt kl 16) Så nu funderar jag på att bara göra som dig, sex varannan dag (vilket vi iofs redan har) och benen i luften och skita i dom dumma stickorna som inte vill som jag vill:banghead::p

Jag gav upp stickorna för förstod mig knappt på dem. Såg aldrig något på dem.
 
Jag tycker också stickorna är luriga. Jag ska ha ÄL nu denna helg och stickorna visat streck men inte speciellt starkt. Men vad jag förstått så ska de visa som starkast när det är 36 timmar kvar. Fast jag vet inte riktigt om jag förstått rätt. Haha.
 
Jag gav upp stickorna för förstod mig knappt på dem. Såg aldrig något på dem.
Tror jag ska göra det med, känns som att hela grejen blir roligare utan stressen som stickorna skapar... Kanske känner annorlunda om det inte skulle ta sig relativt fort men så här i början känns det lite roligare att slippa stressen som stickorna ger. Vi har ju turen att ingen av oss veckopendlar så vi kan ju mysa till det varannan dag om vi vill och då lär vi förhoppningsvis inte missa det lilla ägget:D
 
Tror jag ska göra det med, känns som att hela grejen blir roligare utan stressen som stickorna skapar... Kanske känner annorlunda om det inte skulle ta sig relativt fort men så här i början känns det lite roligare att slippa stressen som stickorna ger. Vi har ju turen att ingen av oss veckopendlar så vi kan ju mysa till det varannan dag om vi vill och då lär vi förhoppningsvis inte missa det lilla ägget:D

Ja nog fan är det roligare än kolla en sticka och hoppas på sex. Efter vi slängde dem blev vi mer spontana och hade lite mer sex dessutom och inte bara en missionär i sängen ;) Vi gick utanför sängen med. Helt plötsligt hade man sexliv och inte bara avelsförsök.
 
Testade också stickor i somras en månad men dom gav aldrig utslag så antingen så hann jag inte få äl innan stickorna tog slut (köpte givetvis för få) eller så gav dom inget utslag.

Vi har iaf bestämt oss här efter att pratat om det att vi kör på och blir det något innan mens/efterkontroll så blir det. Jag har ju ingen koll på cykel nu så det blir väl när andan faller på. Äl-stickorna får vänta till grav-testen visar negativt (tänkte testa nu när man är lite vilsen i cykeln, sen tycker jag bara det blir stressigt och för mycket att ha koll på). Jag brukar ju känna min äl tydligt så jag hoppas jag känner när det är på gång.

Kroppen känns iaf läkt, som sagt inte en droppe blod (eller ja, kanske 5 då sammanlagt dagen efter op) och inte känt av något när jag ansträngt mig heller, idag körde jag ett ordentligt svettigt löp-pass och igår ett ansträngande yogapass som var ganska tunga övningar men ändå ingen tillstymmelse till blod.

Knoppen blir bättre för varje dag, känns som den tyngsta svackan är över nu, skönt, blev orolig att jag skulle hamna i depression men meditation, träning och att hålla mig fokuserad på bra saker har hållit mig bra över ytan och de depressiva tankarna försvinner mer och mer och jag börjar hitta mitt starka jag igen.
 
Ja nog fan är det roligare än kolla en sticka och hoppas på sex. Efter vi slängde dem blev vi mer spontana och hade lite mer sex dessutom och inte bara en missionär i sängen ;) Vi gick utanför sängen med. Helt plötsligt hade man sexliv och inte bara avelsförsök.

Jag lovar dig att man kan ha ett utmärkt sexliv även med stickor. Jag ser faktiskt inte skillnaden. Vi har sex oavsett vad stickorna visar. Dem har man/jag bara för att hålla koll på cykeln och ha "bevis" på att äl har skett ifall det är strul.

Om jag hoppar över en äl vill jag veta om det genast, och inte gå och vänta på mens som inte kommer och tro att jag är gravid. Jag vill hellre vara beredd på att mensen kanske blir ett par veckor sen (been there...)
 
Jag lovar dig att man kan ha ett utmärkt sexliv även med stickor. Jag ser faktiskt inte skillnaden. Vi har sex oavsett vad stickorna visar. Dem har man/jag bara för att hålla koll på cykeln och ha "bevis" på att äl har skett ifall det är strul.

Om jag hoppar över en äl vill jag veta om det genast, och inte gå och vänta på mens som inte kommer och tro att jag är gravid. Jag vill hellre vara beredd på att mensen kanske blir ett par veckor sen (been there...)
Skönt att det funkar för dig. Jag hade nog haft svårt för planerandet om det inte tagit väldigt lång tid för mig att bli gravid. Iofs är min ÄL ganska tydlig med. Enda gången jag blir tvärkåt och kan ligga flera gånger om dagen utan att tappa lusten. Annars klarar jag mig väldigt väl på en gång/ligg-dag

/hon som gärna har sex i sängen och tycker att missionären är helt okej xD
 
Bara jag som gett upp ÄL stickor och kör på sex varannan kväll och sen benen i luften? :rofl:

Funkade på förra barnet.

Äh, förra barnet fungerade hur fint som helst att få till. Nu har vi testat både med och utan stickor jäääättelänge och ändå kommer den J***a mensen varje månad. :meh:
 
Usch. Jag känner mig superdeppig idag. Jag tycker det känns helt hopplöst just nu. Jag vet att jag ska vara jättetacksam för att jag har ett litet (som börjar bli stort) underverk redan, men jag har hela tiden tänkt att vi ska vara fler än tre i familjen. Missförstå mig rätt, jag är väldigt lycklig och glad för min son. Men jag längtar så förbaskat efter ett syskon till honom.

Och för att allt ska vara extra kul har jag ett antal i min omgivning som tjatar om "ska ni inte skaffa en till nu, snart är det försent. Du är ju snart 40".

Idag är en gråtig dag.
 
Äh, förra barnet fungerade hur fint som helst att få till. Nu har vi testat både med och utan stickor jäääättelänge och ändå kommer den J***a mensen varje månad. :meh:
Försökte ändra på min alltför bittra kommentar men var för sent ute. Imorgon tar jag nya tag och lovar att var mer pepp.
 
Usch. Jag känner mig superdeppig idag. Jag tycker det känns helt hopplöst just nu. Jag vet att jag ska vara jättetacksam för att jag har ett litet (som börjar bli stort) underverk redan, men jag har hela tiden tänkt att vi ska vara fler än tre i familjen. Missförstå mig rätt, jag är väldigt lycklig och glad för min son. Men jag längtar så förbaskat efter ett syskon till honom.

Och för att allt ska vara extra kul har jag ett antal i min omgivning som tjatar om "ska ni inte skaffa en till nu, snart är det försent. Du är ju snart 40".

Idag är en gråtig dag.

*Kramar om*

Jag tycker folk är så jäkla okänsliga, vad fan dom går inte runt och frågar/tjatar om ifall man ska köpa en häst till eller en hundvalp, men barn är visst helt ok att lägga sig i om. Jag fick höra massa tjat för några år sedan, i den här hålan räcker det att man är över 20 och är sambos för att man naturligtvis ska skaffa barn (och gifta sig). Då hade vi inga tankar på barn alls men ändå blev jag irriterad när folk hetsade.

Svärmor är också jäkligt okänslig (men hon är inte riktigt som hon ska tror jag) och tjatar om barnbarn hela tiden och då har äldsta brodern till min sambo och deras fru inte kunnat få och yngsta brodern och hans tjej har fått två missfall. Senast i höstas precis efter mitt missfall lyckades hon givetvis tjata om barnbarn till sambon. När minsta broderns tjej fick missfall var det SVÄRMOR det var synd om. Gaaaah. Skulle hon tjata något nu så finns nog viss risk att jag blir förbannad tror jag. Man får faktiskt tänka lite innan man öppnar munnen.
 
Dag 33 nu och inte minsta tecken på att mens skulle vara på väg. Testade negativt dag 30. Hade tydliga tecken på äl, smärta och äggviteflytning. Kan man ha så tydliga tecken men ändå inte äl?

Enligt gyn måste jag vänta till dag 40, om det inte hänt något då och fortfarande negativt gravtest är det bara till att börja om.Om vi ska fortsätta så blir det ett försök varannan månad. Som om inte det är lång tid att vänta i vanliga fall........

Skulle vara fantastiskt att testa positivt. Förra testet gjorde jsg på kvällen på Bim +1, så det finns en liten chans att der kan vara något ändå. Men jag känner mig preciscsom vanligt så några förhoppningar har jag inte. Testar igen på dag 40.

Precis som flera andra mår jag dåligt över släkt, vänner och arbetskamrater som frågar och antyder. Jag känner mig inte bekväm med att säga som det är och har lust att skälla ut dem som håller på så. Men istället håller jag god min och gråter när jag är ensam. Har blitt överkänsligoch gråter för allt möjligt senast halvåret.
 
Jag förstår ingenting. ÄL kommer som en klocka här och ska vara nu i helgen men ingenting! Ingen stegring på stickor.....ingenting. Vad händer. :(
 
Jag förstår ingenting. ÄL kommer som en klocka här och ska vara nu i helgen men ingenting! Ingen stegring på stickor.....ingenting. Vad händer. :(
Ett par gånger om året hoppar kroppen naturligt över ÄL. Kanske en sådan period du lyckats träffa?
Men fortsätt testa så den inte bara är sen :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 687
Senast: orkide
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 042
Senast: Gabby_Ossi
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 439
Senast: Rie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 013
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp