Bukefalos 28 år!

En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Totalstopp i äggledarna. Ivf nästa.. Dom sku skicka remiss och trodde att väntetiden är ungefär 3-6 månader

Åh, tråkigt besked såklart. Men skönt att ni är igång. Kontakta vårdgarantienheten, vet de redan nu att de inte kommer kunna möta vårdgarantin (inom 3 månader) så ska ni få gå privat istället.

Känns som om vi är många i eller på väg in i IVF-karusellen nu.. Hoppas vi alla får mötas i någon gravidtråd.
 
Blödningsdag 10 idag, utan att ha hittat ÄL efter missfallet. Vad är det som händer :confused: Verkar vara rätt mycket slemhinna. Allt hade ju kommit ut som det skulle, blev ju kollad med VUL så förstår inte riktigt mig på min kropp just nu.
 
Senast ändrad:
Åh fy fan vad orgalutranet svider! :eek:

Inga problem att sticka eller spruta (praktiskt med hudkostym för nästan en människa till) men råkade trycka ut hälften av första sprutan i luften. Får be om nytt recept på måndag :D
 
Hyldeblomst - ÄL ca 8/9 BIM ca 22/9, försök nr 8 efter missfall, inga barn
Safir - ÄL 15/9 BIM 29/9, Försök nr 14, 28 år, inga barn
Flutterdash - ÄL 14/10 BIM 27/10 (beräknat) försök nr 14, 27 år, inga barn
Kecipeyniri - ÄL 24/9 BIM 11/10, Försök nr 2, 31 år, inga barn
Humla - ÄL 28/9 BIM 11/10, försökt 5 mån, 30 år, inga barn.
em-pirre - FET 1/10 TESTDAG 16/10
ninsan - ÄL 6/10 BIM 20/10, försökt i över ett år, ett MF, 31 år, inga barn
paprika - ÄL 7/10 BIM 21/10, Försök nr 10, 29 år, inga barn
Carand - ÄL 14/10 BIM 28/10 , försök nr 3, 29 år, ett barn
Mikatela - ÄL ca 17/10 BIM 31/10. 27 år, inga barn
Is - ÄL 27/10 BIM 10/11, utan p medel sedan sep 14, 27 år, inga barn

lil-sis - Elonva 5/10, Orgalutran från 9/10, Menopur från 12/10 VUL + blodprov 12/10.
Inga barn, försökt sen feb 2013. Två X.

malumbub - letar efter ÄL, oskyddat sedan 2011, seriöst sedan 2014, 32 år, inga barn. PCOS konstaterat 28/9. Behandling med Provera 28/9-7/10, 26/10-4/11, 23/11-2/12. Därefter spolning.

viadukt - Väntar på att köra igång med Letrozole, vid lite tur ÄL ca 17-20/10. 28 år, inga barn.

Cynthia - Obefintlig cykel, står i kö till ivf. Försökt i över ett år. 31 år, inga barn

Thalbaz - väntar på ÄL (pco), ett MF, 27 år, inga barn

hemlig - väntar på ÄL, en ofostrig graviditet, 32 år, inga barn

Halali - väntar på provsvar o läkartid 13/10, förhoppningsvis!! börja med nedreglering (ivf) efter det. 31, aldrig varit gravid.
 
Jag verkar inte få någon ägglossning den här cykeln, efter en försenad mens. Är redan på dag 16 och teststickorna är nästan blanka, det har aldrig hänt förut och känns inte bra alls. Men krasst sett kvittar det, gravid har jag inte blivit igen och nu är det snart ett år sedan missfallet så det känns inte som någon idé att fortsätta hoppas på att det ska ske heller.

Ringde Gunnar idag och ska bli uppringd för att diskutera vad vi har för möjligheter. Jag hoppas väl på att vi så fort som möjligt ska få ställa oss i kö till IVF, även om det mest känns uppgivet just nu, och ganska overkligt alltsammans.


Safir - ÄL 15/9 BIM 29/9, Försök nr 14, 28 år, inga barn
Flutterdash - ÄL 14/10 BIM 27/10 (beräknat) försök nr 14, 27 år, inga barn
Kecipeyniri - ÄL 24/9 BIM 11/10, Försök nr 2, 31 år, inga barn
Humla - ÄL 28/9 BIM 11/10, försökt 5 mån, 30 år, inga barn.
em-pirre - FET 1/10 TESTDAG 16/10
ninsan - ÄL 6/10 BIM 20/10, försökt i över ett år, ett MF, 31 år, inga barn
paprika - ÄL 7/10 BIM 21/10, Försök nr 10, 29 år, inga barn
Hyldeblomst - utebliven ÄL? BM ca 25/10, försök nr 9 efter missfall, inga barn
Carand - ÄL 14/10 BIM 28/10 , försök nr 3, 29 år, ett barn
Mikatela - ÄL ca 17/10 BIM 31/10. 27 år, inga barn
Is - ÄL 27/10 BIM 10/11, utan p medel sedan sep 14, 27 år, inga barn

lil-sis - Elonva 5/10, Orgalutran från 9/10, Menopur från 12/10 VUL + blodprov 12/10.
Inga barn, försökt sen feb 2013. Två X.

malumbub - letar efter ÄL, oskyddat sedan 2011, seriöst sedan 2014, 32 år, inga barn. PCOS konstaterat 28/9. Behandling med Provera 28/9-7/10, 26/10-4/11, 23/11-2/12. Därefter spolning.

viadukt - Väntar på att köra igång med Letrozole, vid lite tur ÄL ca 17-20/10. 28 år, inga barn.

Cynthia - Obefintlig cykel, står i kö till ivf. Försökt i över ett år. 31 år, inga barn

Thalbaz - väntar på ÄL (pco), ett MF, 27 år, inga barn

hemlig - väntar på ÄL, en ofostrig graviditet, 32 år, inga barn

Halali - väntar på provsvar o läkartid 13/10, förhoppningsvis!! börja med nedreglering (ivf) efter det. 31, aldrig varit gravid.
 
Ända sen påbörjad Provera-behandling har jag känt mig rätt så neråt. Huruvida det har varit behandlingen, beskedet om att jag faktiskt har PCOS, den totala mentala urladdningen efter allt kämpande eller annat (lever i ett gigantiskt flyttstök och med skadad häst och två avåkningar på en månad och en hel del annan skit) har jag inte kunnat säga.
Idag trodde jag mensen började, dagen efter avslutad kur. Fick lite positiv energi. Men nu sitter jag här och känner mig helt överkörd. Och inte blöder jag heller. Känner mig mest irriterad där nere. Skulle nog behöva gråta ut, men vill bara gå och lägga mig.

Kommer det vara så här hela hösten?
 
Ända sen påbörjad Provera-behandling har jag känt mig rätt så neråt. Huruvida det har varit behandlingen, beskedet om att jag faktiskt har PCOS, den totala mentala urladdningen efter allt kämpande eller annat (lever i ett gigantiskt flyttstök och med skadad häst och två avåkningar på en månad och en hel del annan skit) har jag inte kunnat säga.
Idag trodde jag mensen började, dagen efter avslutad kur. Fick lite positiv energi. Men nu sitter jag här och känner mig helt överkörd. Och inte blöder jag heller. Känner mig mest irriterad där nere. Skulle nog behöva gråta ut, men vill bara gå och lägga mig.

Kommer det vara så här hela hösten?

En kombination av många (jobbiga) faktorer kanske? Förutom hormonerna verkar du ha mycket stress och jobbigt på många fronter. Har du möjlighet att göra något avkopplande som laddar batterierna och ger energi så kanske det känns lite lättare sen?
 
En kombination av många (jobbiga) faktorer kanske? Förutom hormonerna verkar du ha mycket stress och jobbigt på många fronter. Har du möjlighet att göra något avkopplande som laddar batterierna och ger energi så kanske det känns lite lättare sen?

Försöker. Och jag känner att jag vrider allt till det sämre mycket mer än jag "brukar" eller "borde". Känner mig allmänt trött och låg. Känner inte riktigt igen mig själv.

Jag har haft ledigt nästan hela veckan från jobbet, jag prioriterar så att jag kan gå på hockey och gå i skogen och plocka svamp och jag unnar mig själv yoga minst en gång i veckan. Och jag tillåter mig själv att ta saker långsamt, speciellt i stallet. Men jag sover längre än jag brukar, efter att jag har somnat om vid halv sju, vill gå och lägga mig mycket tidigare än vanligt och har kortare tålamod än normalt.

Och ja, allt det andra bidrar ju, men min egna känsla är att det här är Proveran till största del.
 
Ända sen påbörjad Provera-behandling har jag känt mig rätt så neråt. Huruvida det har varit behandlingen, beskedet om att jag faktiskt har PCOS, den totala mentala urladdningen efter allt kämpande eller annat (lever i ett gigantiskt flyttstök och med skadad häst och två avåkningar på en månad och en hel del annan skit) har jag inte kunnat säga.
Idag trodde jag mensen började, dagen efter avslutad kur. Fick lite positiv energi. Men nu sitter jag här och känner mig helt överkörd. Och inte blöder jag heller. Känner mig mest irriterad där nere. Skulle nog behöva gråta ut, men vill bara gå och lägga mig.

Kommer det vara så här hela hösten?

Kram! :heartheart:heart

Jag har känt av tröttheten med, alla påverkas ju olika i försöken att bli gravid. Nu går jag inte på någon medicin, men det är tillräckligt jobbigt ändå. Jag vill verkligen inte tänka på att bli gravid och allt vad det innebär hela tiden, men jag kan inte låta bli. Nästa gång jag ska till min Gun så ska jag ta upp detta, mitt mående i det hela.
Den veckan jag var gravid, vilken kick det var! Helt underbart! Jag mådde bra! Så jag hoppas verkligen att jag kommer dit igen!
 
Kram! :heartheart:heart

Jag har känt av tröttheten med, alla påverkas ju olika i försöken att bli gravid. Nu går jag inte på någon medicin, men det är tillräckligt jobbigt ändå. Jag vill verkligen inte tänka på att bli gravid och allt vad det innebär hela tiden, men jag kan inte låta bli. Nästa gång jag ska till min Gun så ska jag ta upp detta, mitt mående i det hela.
Den veckan jag var gravid, vilken kick det var! Helt underbart! Jag mådde bra! Så jag hoppas verkligen att jag kommer dit igen!

Jag känner mig mer och mer som en tonåring igen. Fy fan.
 
Min tonårstid hängde jag i stallet, hade inte tid för killar och oroa mig för allt. Hmm, kanske dags att ta upp ridandet igen! Nån som söker medryttare i Vallentuna? ;)
Jag var grinig, svullen, otålig, glad och ledsen, nedstämd, instängd, typ isolerad, svängig, arg och jobbig. Fy, vad jag mådde dåligt. Fy för att må så igen - hur ska jag palla med att jobba också?

Jag har ca 30-35 mil till Vallentuna. Synd. Jag skulle behöva en medryttare.
 
En bra sak med Proveran är att min aptit i princip försvunnit. Allting är äckligt.
Så har jag tur (ha!) så kanske jag går ner några kg som bonus.
 
Jag var grinig, svullen, otålig, glad och ledsen, nedstämd, instängd, typ isolerad, svängig, arg och jobbig. Fy, vad jag mådde dåligt. Fy för att må så igen - hur ska jag palla med att jobba också?

Jag har ca 30-35 mil till Vallentuna. Synd. Jag skulle behöva en medryttare.

Bara håll ut, kan inte ge dig ett bättre råd än så ...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
193 294
Senast: cherie
·
  • Låst
Gravid - 1år Välkomna till tråd 12! Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
228 942
Senast: Miks
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Håller tummarna för många plus i denna tråd! Mvh Miks
98 99 100
Svar
1 991
· Visningar
191 077
Senast: Miks
·
  • Låst
Övr. Barn Nu kör vi en ny tråd där vi hoppas på att inte så många fastnar utan får flytta över till föräldrartrådar istället :love: Mvh Miks
98 99 100
Svar
1 983
· Visningar
170 862
Senast: moster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp