En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hoppar in i tråden, hoppas att det är okej :)

Jag slutade med mina p-piller i maj och fick mensen som beräknat i slutet av månaden. Har väl försökt pricka in ägglossning sedan dess, dock inte med stickor utan endast via p-tracker appen men har fortfarande inte lyckats bli gravid :(

Hur länge ska man vänta tro innan påbörja utredning? Jag är 25 år och har regelbunden mens och vad jag tror är ägglossning, har dock aldrig haft någon direkt smärta som vissa får när ägget ska släppa.

Jag trodde inte att det skulle vara så här svårt att lyckas få till det och man blir ju orolig att det ska vara något fel...

Förstår verkligen känslan av att inget händer.

Det rekommenderas att man försöker ett år själv. Du kommer nog bara få information att fortsätta försöka om ni söker hjälp så pass tidigt. :)

Köp ägglossningstest och se om det kan hjälpa er. :)
 
Hoppar in i tråden, hoppas att det är okej :)

Jag slutade med mina p-piller i maj och fick mensen som beräknat i slutet av månaden. Har väl försökt pricka in ägglossning sedan dess, dock inte med stickor utan endast via p-tracker appen men har fortfarande inte lyckats bli gravid :(

Hur länge ska man vänta tro innan påbörja utredning? Jag är 25 år och har regelbunden mens och vad jag tror är ägglossning, har dock aldrig haft någon direkt smärta som vissa får när ägget ska släppa.

Jag trodde inte att det skulle vara så här svårt att lyckas få till det och man blir ju orolig att det ska vara något fel...

Det har knappt gått någon tid (än). IOM att du precis slutat med p-medel så kan det ta lite tid innan kroppen är på banan även om mensen är regelbunden :)
 
Förstår verkligen känslan av att inget händer.

Det rekommenderas att man försöker ett år själv. Du kommer nog bara få information att fortsätta försöka om ni söker hjälp så pass tidigt. :)

Köp ägglossningstest och se om det kan hjälpa er. :)
Fast ett år är ju inte normalt, så man kan börja att kolla de mest enkla sakerna redan innnan ett år har gått. De enkla sakerna är just stickor, spermatest, vanligt VUL, blodprov, spolning. Allt detta kan man göra hos en privat Gun, så man kan ta det i sin egen takt. Om man vill alltså.

@iloveyou
 
Fast ett år är ju inte normalt, så man kan börja att kolla de mest enkla sakerna redan innnan ett år har gått. De enkla sakerna är just stickor, spermatest, vanligt VUL, blodprov, spolning. Allt detta kan man göra hos en privat Gun, så man kan ta det i sin egen takt. Om man vill alltså.

Jag vet att jag ska sluta älta det...men enligt mitt landsting är inte de där nåt man gör "i förväg". De hörde till en infertilitetsutredning. Och då finns det en viktgräns.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
66 67 68
Svar
1 359
· Visningar
182 701
Senast: Wenniz
·
  • Låst
Gravid - 1år Välkomna till tråd 12! Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
226 308
Senast: Miks
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Håller tummarna för många plus i denna tråd! Mvh Miks
98 99 100
Svar
1 991
· Visningar
190 352
Senast: Miks
·
  • Låst
Övr. Barn Nu kör vi en ny tråd där vi hoppas på att inte så många fastnar utan får flytta över till föräldrartrådar istället :love: Mvh Miks
98 99 100
Svar
1 983
· Visningar
170 150
Senast: moster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp