Ert bästa Hundnamn?

Sv: Ert bästa Hundnamn?

Min hund heter Ludde som är en cavalier king charles spaniel och det tycker jag är fint. Kände en golden retriver vid det namnet och en riesenschnauzer.

Andra namn jag gillar:
Smilla (labrador)
Indra (labrador)
Billy (cavaljer king charles spaniel.)
Wilma (cavalier, Luddes mamma)
Exxa (schäfer)
Moltas (Landseer)
 
Sv: Ert bästa Hundnamn?

Kl

Har alltid gillat vanliga människonam på mina hundar och då valt dom som jag gillat mest och tyckt passat till resp. hund. Har haft turen att få döpa mina jyckar direkt hos uppfödare och sedan har dom lagt till ev. kennelnamn.

Har haft en Petra BC/Schäferkorsning och hennes valp Pernilla som jag behöll för egen del. Har nu Åsa snart 13 år BC och Hilda 2½ år BC.

Kicki :)
 
Sv: Ert bästa Hundnamn?

*kl*

Jag gillar också namn åt människohållet, är allergisk(;)) mot engelska namn, namn med Z eller allmänt wannbee-iga.

Siri gillar jag, lätt och enkelt att ropa. Helt opartiskt eftersom min tik heter det:angel:

De namn jag tycker är fina väljer jag mycket för att de passar min ras; borderterriers.

Myra
Riska
Elsa
Ester
Eskil (hanen, mycket på skämt för att det är så gubbigt)

//Gilly
 
Sv: Ert bästa Hundnamn?

Jag gillar fortfarande det namn jag gav min kees. Mefisto.
 
Sv: Ert bästa Hundnamn?

*kl*

Sen finns det ju namn som är otroligt coola på vissa raser! Känner en vit fralla vid namn Lillemor som bor ihop med ett gäng flotta faraohundar. Väldigt läckert på den lilla:love:

//Gilly
 
Sv: Ert bästa Hundnamn?

Milou och Louie tycker jag är trevliga hundnamn. På katterna har jag gärna lite äldre människonamn. (De heter Bertil, Bengan, siv,Margareta, Jan-Olof och Anna-Lena)
 
Sv: Ert bästa Hundnamn?

Det där var bra borderterriernamn! Min kompis har en bordertik som heter Ester och det passar så bra på henne.

Min egen heter Nessie vilket jag själv tyckte var lite witty. Skotskt ursprung och sådär...;)
 
Sv: Ert bästa Hundnamn?

*knapplån*

Det absolut bästa namnet är Diezel/Diesel :D
Men sen tycker jag om Zita (min hund heter det) och även Rambo, Ceasar, Gizmo, Atos, m.fl =)

//Diana
 
Sv: Ert bästa Hundnamn?

Ju fulare och mer opassande, desto roligare tycker jag:rofl:
Varför inte Frank eller Bosse?!
Helt klart lättast att komma på namn till hanhundar...Nu kan man ju tro att min hund skulle ha något sådär Ful-Sött GubbNamn, men icke..!!! Då jag är en Nightmare Before Christmas-Fantast, fick min kille heta Boogey..Efter Boogey-Man i filmen:idea:...Tycker det är ett trevligt namn, förhoppningsvis liiite annorlunda=)

Inte för att göra någon lessen, men personligen tycker jag inte att Buster, Pluto med mera är särskilt fantasifullt...Men smaken är som sagt som baken!!!=)
 
Sv: Ert bästa Hundnamn?

Mina bästa namn är:

Fido och Easy!!

Våra hundar heter så!
 
Sv: Ert bästa Hundnamn?

min JK heter Turbo, var inte jag som döpte honom men han lever upp till namnet ganska ofta;)
själv tycker ja de inte är så fantasifullt, ett ganska tråkigt namn men han passar bra i det=)

Så småningom ska ja ha en Grand Danois, han vill jag ha ett ståtligt namn till, funderar att döpa honom efter våran häst som vi tagit bort för han var verkligen ståtlig och tyckte själv han var snyggast i världen, Han hette Celtic Cross men Celtic eller Cross passar kanske inte så bra på en hund?! vi kallade honom för Bossen men Boss finns de ju redan så många hundar som heter?! *hjälp*
(oj insåg att jag svamlar och tappa tråden lite)
 
Sv: Ert bästa Hundnamn?

kl

Mina bästa hundnamn:

Tik:
Olga (kommer min kommande schäfertik heta)
Frigga
Frigg
Laugi (betyder svärd på isländska)
Lauga(isländskt)
Leikna
Bestla
Häxa/Hexxa
Grimá
Jord
Mara
Shira
Sala

Hane:
Fenris
Hate
Grimar
Grimner
Freke
Garulf
Arod
Gimli
Modin
Hugin
Tengel
Kolgrim
Aldor
Oden
Grim

Fetmarkerade namn kommer troligen sitta på Framtida hundar.
Skaffar jag terrier eller tax igen kommer de dock få irländsk/skottsk klingande namn typ Tom, Angus osv..
 
Sv: Ert bästa Hundnamn?

Våran golden-hane hette Zeus Milton (Milton efter hopphästen), fast vi kallade honom bara Milton eller Mille. Zeus fick han från kenneln som döpte alla valparna i kullen efter grekiska gudar.

Vår golden-tik hette Belinda. (på kenneln fick vi välja mellan Belinda och Bel Ami)
 
Sv: Ert bästa Hundnamn?

min hund kallar jag för Flash,,Nelzon gillar jag me,,Zack,
 

Liknande trådar

Övr. Hund Spinoff från annan tråd. Jag får eksem när folk kallar sina hundar för Hobbe. För mig är det inget hundnamn eftersom Hobbe är en tiger.
5 6 7
Svar
132
· Visningar
8 880
Senast: Sel
·
Övr. Hund Tycker det är väldigt kul att höra hur folk resonerar och tänker när det kommer till att döpa sina hundar. :) så vad heter era, och...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
6 649
Senast: Seabaz
·
  • Artikel
Hästnyheter Idag är det ju första april och vi på Hippsons redaktion har samlat de bästa hästiga aprilskämten vi kunde hitta i år. Har vi missat något?
Svar
0
· Visningar
133
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Det var en tuff runda i dagens 1,60-klass i Riyadh. Av 32 starter var det endast sju som tog sig till omhoppning – däribland båda...
Svar
0
· Visningar
66
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp