Eurovison Song Contest 2015 - FINAL!

Jag ska på stor fest ikväll och behöver inte se finalen. (erkänner inte offentligt att jag annars är bänkad.....)
 
Jag har inte sett eller lyssnat på några låtar, förutom Sveriges då:D Så ikväll blir det spännande! Och så till den viktigaste frågan: vad ska alla äta? :angel:
 
Jag har inte sett eller lyssnat på några låtar, förutom Sveriges då:D Så ikväll blir det spännande! Och så till den viktigaste frågan: vad ska alla äta? :angel:

Viktig fråga bra att du lyfte den!!

Innan grillar vi burgare, sen blir det tzatzikichips + ngt mer i snacksväg ;)
 
Jag har inte sett eller lyssnat på några låtar, förutom Sveriges då:D Så ikväll blir det spännande! Och så till den viktigaste frågan: vad ska alla äta? :angel:

Äter köttfärssås och spaghetti innan gästerna kommer vid 19 (tänkte att det är bra om barnet äter lite riktig mat innan bullarna kommer fram, haha). Sedan blir det hallonpannacottapaj och kanelbullar. Och chips med dipp (ska gå och handla någon gång ...). Och drinkar. Funderade på att köpa champagne för att fira att schlagervåren ännu en gång nått sitt crescendo, men det blev inte av. Kanske köper Pommac istället ... :p
 
Viktig fråga bra att du lyfte den!!

Innan grillar vi burgare, sen blir det tzatzikichips + ngt mer i snacksväg ;)

Ikväll blir det helstekt anka. De där tzatzikichipsen tog ju slut redan igår, några få minuter efter att skålen ställdes fram...

Till ESC och en vilt dansande dotter på 3 år blir det nog enkel brieost med lite marmelader.
 
Det är så många låtar i finalen så jag har inte så bra koll på alla, men mina vinnarkandidater är:

Sverige
Ryssland
Australien
Italien


Jag tycker att Belgien har den bästa låten förutom Sverige, men tror tyvärr inte att den kommer slåss om guldet även om den säkert får en bra placering.

De låtar jag gillar och tror kan få ganska bra placeringar är:
Belgien
Israel
Montenegro
Norge
Österrike


Jag gillar även Storbritannien, men tror inte att den kommer få någon bra placering.

Armenien är en av mina bottenlåtar, men med tanke på att den faktiskt tog sig från semifinalen gör att jag är alldeles förvirrad och vet inte riktigt vad jag ska tro. Den får säkert en bättre placering än vad den förtjänar, enligt mig :p.
 
Jag ska titta med några vänner och har laddat upp med alla tre nya smaker på chips/ostbågar från estrella :angel: :o

Hejar på Måns :D, inte bara för att det är Sveriges låt utan för att jag tycker att den är riktigt bra! :) Utöver det har jag inga solklara favoriter, men på bra placeringar ser jag gärna Israel, Storbritannien, Norge, Australien, Belgien och Montenegro.
 
Jag ska titta med några vänner och har laddat upp med alla tre nya smaker på chips/ostbågar från estrella :angel: :o

Hejar på Måns :D, inte bara för att det är Sveriges låt utan för att jag tycker att den är riktigt bra! :) Utöver det har jag inga solklara favoriter, men på bra placeringar ser jag gärna Israel, Storbritannien, Norge, Australien, Belgien och Montenegro.
Vi har samma favoritlåtar ser jag :up:.
 
Nu har jag varit iväg och köpt snacks. Två sorters chips, dipp och nötter blir det. Glömde dock självklart att köpa limejuice.
 
Jag har dålig koll på alla låtar, bara sett deltävlingen där Måns var med, och jag gick och la mig efter han hade sjungit så jag har missat det flesta. Jag gillar Måns och hoppas han kommer i toppen, helst på 1a plats :D
Jag har inte tänkt ut nån mat, men blir chips å dipp ikväll, och ev lite glass med jordgubbar :)
 
Snacksuppdate: tzatzikichips, nya barbequechipsen, nötter, 2 sorters gott o blandat.....
Obs vi får gäster! Ska ej äta allt själv ;-) sen behövs mkt om dottern ska hålla sig vaken tills Måns sjunger (hon ska ju även se Italien... Sista låten... Tjeeena) ;)
 
Armenien är en av mina bottenlåtar, men med tanke på att den faktiskt tog sig från semifinalen gör att jag är alldeles förvirrad och vet inte riktigt vad jag ska tro. Den får säkert en bättre placering än vad den förtjänar, enligt mig :p.

Jag blir nästan provocerad av Armenien och hur illa det låter!!
6 soloartister som vill överglansa varann... Tycker synd om låten... :P
 
Mina åsikter;

Bäst
16. Montenegro
Adio”, Knez
24. AzerbajdzjanHour Of The Wolf“, Elnur Huseynov

Bra
4. EstlandGoodbye To Yesterday“, Elina Born & Stig Rästa
3. IsraelGolden Boy“, Nadav Guedj
1. SlovenienHere For You”, Maraaya
8. SerbienBeauty Never Lies“, Bojana Stamenov
10. SverigeHeroes“, Måns Zelmerlöw
25. RysslandA Million Voices“, Polina Gagarina

Medelmåttiga
12. Australien
Tonight Again”, Guy Sebastian
13. BelgienRhythm Inside“, Loïc Nottet
21. SpanienAmanec
17. Tyskland
Black Smoke”, Ann Sophieer”, Edurne
26. AlbanienI’m Alive“, Elhaida Dani

Dåliga
11. Cypern
One Thing I Should Have Done”, John Karayiannis
14. ÖsterrikeI Am Yours”, The Makemakes
15. GreklandOne Last Breath“, Maria-Eleni Kyriakou
18. PolenIn The Name Of Love”, Monika Kuszyńska
2. FrankrikeN’oubliez Pas”, Lisa Angell
5. StorbritannienStill In Love With You”, Electro Velvet
6. ArmenienFace The Shadow“, Genealogy
7. LitauenThis Time”, Monika Linkytė and Vaidas Baumila
19. LettlandLove Injected“, Aminata
20. RumänienDe la capăt / All Over Again“, Voltaj
9. NorgeA Monster Like Me“, Mørland & Debrah Scarlett
22. UngernWars For Nothing“, Boggie
23. GeorgienWarrior“, Nina Sublatti
27. ItalienGrande Amore”,Il Volo

Såhär ungefär tror jag att jag tycker i nuläget, sen kan ju vissa bli bättre o sämre ikväll... =)

//r
 

Liknande trådar

Tjatter I kväll klockan 21.00 på SVT1 och SVT Play visas första "Inför Eurovision Song Contest 2015"-programmet :)Programledare är Sarah Dawn...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 931
Senast: voltis
·
Äldre Efter önskemål startar jag en egen tråd till semifinal 2, det har vi alltid gjort förr så varför inte i år igen? ;) Torsdagen den...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
8 599
Senast: voltis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp