Eurovison Song Contest 2015 - FINAL!

Och så till den viktigaste frågan: vad ska alla äta? :angel:

Godisdelen består av ost, kex o vindruvor o sedan fyller vi på med chips o egengjord vitlöksdressing.
Det var den bästa delen. :p

Sen var det delen "Mat", där serveras det någon variant av kyckling.
Det kan bli förrätt men vet inte om jag då orkar det viktigaste...godisdelen. Så det kanske väljs bort pga det. :D
 
Mitt internet är så svajigt så ni får klara er utan mig i tråden i kväll (måste sitta framför tv:n och se), kommer troligtvis kommentera efter programmet.

Har kikat runt "överallt" på nätet, spelbolag, ESC sidor/forum med omröstningar, liverapporter från Wien osv. och överallt ligger Sverige i topp med Italien mycket tätt bakom... Kan bli spännande i kväll :p Heja Måns!
 
Jag är på plats framför teven... Med datorn i knät... Ätit glass redan och har "tacos" framför näsan :)

Nu börjar det !

(Skit också att klockan ringer 05:00 i morron bitti... )
 
Jag ska vara vittringsläggare imorgon och måste åka hemifrån absolut senast kvart över 6 så här består den glamourösa drickan av Fentimans Rose Lemonade.

Är världens längsta intro slut nu?
 
Jag joinar er här. Jag har jordgubbar som nr 1 snacks, och toblerone att ta till när jordgubbarna är slut.
Har inte kollat på semifinalerna, så allt är nytt och fräscht idag :D
 
(Hoppar in lite från ungdom om det är okej..) :D

Hoppas på Sverige såklart! Ska bli spännande, har inte hört så många av de andra låtarna än..
 
Gah! Har syster på besök så det blir inte så mkt hänga här i tråden. Men heja Måns!

Tror vi når topp fem men att det inte kommer räcka riktigt hela vägen fram. Fast det har varit kul med buketräff på ESC 2016 i Stockholm!
 
Slovenien :down: refrängen är lite lik Satellite som Tyskland vann med för några år sen, men hon gnäller ju bara när hon sjunger!
 
Men jag vet inte vad jag tycker om att ett tidigare bidrag från Ryssland ska vara festivalens motto om att bygga broar mellan länder och människor.. :cautious:
 
Jag har marabou jelly. Men har både valp, bebis och treåringen vakna, så hur mycket jag får se återstår att se.
 
Slovenien var helt ok poplåt även om den inte känns som någon topplacering. Gnällig röst men det kunde jag överleva.
 
Frankrike låter så oerhört franskt(och då menar jag inte språket). Jag har svårt för det måste jag erkänna även om hon sjunger bra.
 
Slovenien - NEJ tack så många fel på så många punkter ...
Frankrike - Bättre än jag trodde ändå men nä den kommer i nedre halvan tror jag...
Israel - Jag GILLAR ... Kunde ju tom sjunga den för mina kollegor tidigare idag ;)

Mina kollegor som BTW undrade vart TURKIET är ? Nån som vet ?
 

Liknande trådar

Tjatter I kväll klockan 21.00 på SVT1 och SVT Play visas första "Inför Eurovision Song Contest 2015"-programmet :)Programledare är Sarah Dawn...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 929
Senast: voltis
·
Äldre Efter önskemål startar jag en egen tråd till semifinal 2, det har vi alltid gjort förr så varför inte i år igen? ;) Torsdagen den...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
8 595
Senast: voltis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp