Inför Eurovision Song Contest 2015

Saybia

Trådstartare
I kväll klockan 21.00 på SVT1 och SVT Play visas första "Inför Eurovision Song Contest 2015"-programmet :)Programledare är Sarah Dawn Finer med bisittaren Christer Björkman. I panelen sitter Kristin Amparo, Tess Merkel och Eric Saade.

I kvällens program visas följande bidrag:

Moldavien (Eduard Romanyuta - I want your love)
Armenien (Genealogy - Face the shadow)
Belgien (Loïc Nottet - Rhythm inside)
Nederländerna (Trijntje Oosterhuis - Walk along)
Finland (Pertti Kurikan Nimipäivät - Aina mun pitaää)
Grekland (Maria Elena Kyriakou - One last breath)
Estland (Elina Born & Stig Rästa - Goodbye to yesterday)
Makedonien (Daniel Kajmakoski - Autumn leaves)
Frankrike (Lisa Angell - N'oubilez pas (Don't forget))
Australien (Guy Sebastian - Tonight again)

infor_del1_zpsrjwbmsmb.jpg


Tänkte att vi i den här tråden kan kommentera bidragen i alla "Inför"-programmen :)
 
Är dessa redan klara för finalen? Och vaddå Australien:confused:
Nej alla länder förutom förra årets vinnare och "The Big Five" (Frankrike, Italien, Spanien, Storbritannien och Tyskland) måste kvala in till finalen. De som är listade i första inlägget (och i kollaget) är de 8 första som kommer tävla i semifinal 1 den 19:e maj + Frankrike och Australien. Australien är precis som @quarter4ever säger också direktkvalificerad till finalen.
 
jag tycker personligen att det är kul att Australien får vara med, de har ju varit hängivna ESC-fantaster länge!
Men vet att det är splittrade åsikter där ( De är inte med europa etc etc)
Vi får väl se hur det blir, skulle de gå och vinna så är de ju direktkvalificerade till nästa års tävling, det är ju annars "sagt" att det ska vara ett jubileumsbesök, och bara för denna gången.
 
Israel är väl inte heller ett europeiskt land om det är sån folk hakar upp sig på.
Jag tycker att det är jättekul att dom får vara med som är såna hängivna fans av eurovision.
 
Vad bra med en sån här tråd! Jag ska titta ikväll, brukar se på inför-programmen sedan några år tillbaka. Ska bli spännande ikväll.

Mina förhoppningar för kvällen är att Grekland har en riktig, grekisk låt och inga fjanterier (men ska man vara krass så förstår jag väl som det sas innan, att de inte vill vinna, då de skulle inte ha råd att arrangera det nästa år..) och att Frankrike inte har en skitlåt, som de brukar ha. =)

//r
 
Är det bara svenskar som sitter i panelen? Brukar det inte vara nordiska medlemmar?
Det var längesen de hade en nordisk panel, 2007 var senast de hade en representant från Sverige, Norge, Finland, Danmark och Island i panelen.
2008-2012 har de bara varit svenskar och Thomas Lundin (som fått representera Finland) och de senaste två åren har det inte varit någon nordisk representant med alls utan bara svenskar.
 
Jag är ett fan av den gamla goda tiden med den nordiska panelen, tycker de senaste åren har panelerna verkat lite bortkomna på något vis och liksom inte gett samma stämning.
 
Jag tycker att Australien och Finland var bäst i kvällens avsnitt, som jag i och för sig bara lät skvala i bakgrunden. Men de låtar jag tittade upp på var ovannämnda.
 

Liknande trådar

Kultur Ja ni läste rätt! Trots iställt ESC pga ja ni vet vad, kommer Sveriges 12:a att röstas fram! :banana: :banana: :banana: Det kommer att...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 061
Senast: malumbub
·
Äldre På tisdag kl 21:00 i svt1 är det äntligen då dags! För bland det roligaste jag vet....Det slår både mellon och nästan fotbolls vm... Det...
5 6 7
Svar
137
· Visningar
5 580
Äldre Efter önskemål startar jag en egen tråd till semifinal 2, det har vi alltid gjort förr så varför inte i år igen? ;) Torsdagen den...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
8 599
Senast: voltis
·
Äldre Ikväll smäller det äntligen!! Dags för Eurovision Song Contest igen, det är semifinal 1 som går av stapeln och allting startar kl...
10 11 12
Svar
239
· Visningar
8 326
Senast: Rhinos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp