Inför Eurovision Song Contest 2015

jag tycker det ska bli intressant hur folk kommer rösta på Ryssland. Ryssland är väl känt att ha en katastrofal människosyn. Men kommer med en låt om fred och ja alla ska älska låt. I mina ögon blir det helt fel. Nu röstar inte jag men skulle aldrig rösta på Ryssland.

tillbaka till deltävling två. Jag gillade verkligen Cypern. Även Island var bra, men kändes som man sett och hört den förut.
Har funderat på hur Måns musikvideo kommer påverka resultatet. Den är tråkig och ganska intetsägande. Men istället så kanske folk får en wow känsla när de ser den live. (för ser man Måns så blir det WOW känsla, sedan gillar jag numret?)
 
Har funderat på hur Måns musikvideo kommer påverka resultatet. Den är tråkig och ganska intetsägande. Men istället så kanske folk får en wow känsla när de ser den live. (för ser man Måns så blir det WOW känsla, sedan gillar jag numret?)

Jag tror inte det kommer påverka så mycket, Måns har ju även varit rätt duktig på att åka runt i Europa med låten så han har nog fått en hel del "fans" på det sättet. Såg b.la. att han deltog i London Eurovision party för några veckor sedan (länk) och han verkar vara duktig på att få med sig publiken. Sen tror jag inte folk stirrar sig blinda på musikvideon utan det är nog live på scenen som det gäller att göra ett intryck - och det tror jag han lyckas med. Det finns ju säkert bidrag som har en supersnygg musikvideo men det lär ju knappast hjälpa dem om de t.ex. sjunger falskt och är väldigt trist på scenen när det verkligen gäller ;) Något liknande sades förövrigt under första repetitionen och speglade sig i pressresultatet, en del som varit "förhandsfavoriter" gjorde inte särskilt bra ifrån sig live medan andra gjorde större intryck och samlade in mer poäng för att de hade starka liveframträdanden. Tror allting kan hända både i semifinalerna och den stora finalen :)
 
Det repeteras ju för fullt just nu, i förrgår och i går repeterade alla länder/bidrag i semifinal 1 och i dag repeterade de första åtta i semifinal 2.
I slutet av varje dag har 35 st slumpvis utvalda journalister i pressrummet fått utse sin "topp 3" och därefter dela ut 5, 3 och 1 poäng.

Nu har alla bidrag i semifinal 2 haft sin första repetition och så här tyckte pressen:
Norge (93 p)
Irland (66 p)
Sverige (55 p)
Israel (55 p)
Tjeckien (54 p)
Azerbajdzjan (47 p)
Litauen (43 p)
Lettland (41 p)
Cypern (31 p)
Slovenien (29 p)
Montenegro (23 p)
Schweiz (21 p)
Polen (17 p)
Portugal (13 p)
Malta (11 p)
Island (10 p)
San Marino (3 p)
 
Nu har alla bidrag i semifinal 2 haft sin första repetition och så här tyckte pressen:
Norge (93 p)
Irland (66 p)
Sverige (55 p)
Israel (55 p)
Tjeckien (54 p)
Azerbajdzjan (47 p)
Litauen (43 p)
Lettland (41 p)
Cypern (31 p)
Slovenien (29 p)
Montenegro (23 p)
Schweiz (21 p)
Polen (17 p)
Portugal (13 p)
Malta (11 p)
Island (10 p)
San Marino (3 p)
intressant att pressen satte ettan som etta. Men blev nyfikne på deras uppträdande.

Jag tror att det kommer handla om island, spanien, lettland, norge och sverige som slåss om första platsen. Tror Måns kommer på tredje plats.
 
intressant att pressen satte ettan som etta. Men blev nyfikne på deras uppträdande.

Jag tror att det kommer handla om island, spanien, lettland, norge och sverige som slåss om första platsen. Tror Måns kommer på tredje plats.

Jag tror inte jag hängde med där, ettan som etta?
Jag har tjuvkikat lite på en del repetitioner och man får ju betänka att det är just repetitioner, för Måns del strulade ju tekniken - projektorn som ska visa streckgubben och ljusspelet på skärmen var felinställd två bildrutor så streckgubben passade inte in där den skulle sitta och det där ljuset som han ska fånga i handen hamnade snett. Sen stämde inte alla kameravinklar heller.
Så som sagt, det kan ju vara lite roligt att se pressresultatet men absolut inget man ska tro att det speglar det slutgiltiga resultatet.
 
Ville inte skriva ut landet som pressen gav flest poäng. Efter jag såg deras musikvideo så gillade jag inte låten. Där av blev jag intresserad av att se uppträdandet.

Finns Måns repetition att titta på online?

vi får hoppas att tekniken sitter som den ska på torsdag. Jobbar tyvärr på tisdag så jag missar första semin, men andra och finalen är jag ledig så då ska jag titta.
 
@landet Aha, då förstår jag :) Tror bara det finns ett kort klipp av Måns första repetition (länk), de repeterar i dag igen (semifinal 2 bidragen) och i dag är det öppen repetition med presskonferens efteråt så det kommer troligtvis rapporteras och läggas upp mer bilder, klipp och sånt från det.
 
Ska vi starta ngn officiell semifinal tråd snart? :D

Där vi kan tippa lite innan o de som vill följas åt live sen också :)
(Hemma m magsjukt barn, så händerna fulla, men kan skapa en ikväll om ingen annan vill före ;) )
 
... eller kanske starta en Eurovision Song Contest 2015 - tråd? Vill minnas att förra året startade du @voltis en som vi diskuterade både semifinalerna och den stora finalen i :)
 
... eller kanske starta en Eurovision Song Contest 2015 - tråd? Vill minnas att förra året startade du @voltis en som vi diskuterade både semifinalerna och den stora finalen i :)

Ja traditionsenligt har jag startat en sådan tråd varje år sen typ.. tidernas begynnelse ;) Man måste ju skilja på inför och riktig tävling! :D
 

Liknande trådar

Kultur Ja ni läste rätt! Trots iställt ESC pga ja ni vet vad, kommer Sveriges 12:a att röstas fram! :banana: :banana: :banana: Det kommer att...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 060
Senast: malumbub
·
Äldre På tisdag kl 21:00 i svt1 är det äntligen då dags! För bland det roligaste jag vet....Det slår både mellon och nästan fotbolls vm... Det...
5 6 7
Svar
137
· Visningar
5 578
Äldre Efter önskemål startar jag en egen tråd till semifinal 2, det har vi alltid gjort förr så varför inte i år igen? ;) Torsdagen den...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
8 595
Senast: voltis
·
Äldre Ikväll smäller det äntligen!! Dags för Eurovision Song Contest igen, det är semifinal 1 som går av stapeln och allting startar kl...
10 11 12
Svar
239
· Visningar
8 326
Senast: Rhinos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Det här med klädsel
  • Tapetsera på vävd tapet
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp