Bukefalos 28 år!

Få ut maximal vinst av gård?

Sv: Få ut maximal vinst av gård?

Om du köper en beg bil i befintligt skick av en nasare så hjälper inte hur mycket du gråtet. Det är du som köpare som är skyldigb att kolla upp varan och köpeavtalet , förutsatt att du är en vuxen människa som ej står under förmyndare.
Ångervecka gäller bara under vissa förutsättningar osv osv.
Lagen är inte svart o vit. det finns gråskalor i helvetet.

Gummiparagrafer är något som diktaturer med förtjusning gör bruk av.
Demokratiska jurister skyr dem som pesten.
 
Sv: Få ut maximal vinst av gård?

Men jisses, har du ö h t läst köplagen? Jag tror du missar mycket, t ex att befintligt skick egentlingen inte betyder ett skit, den skrivningen gör man bäst i att lämna utanför.
 
Sv: Få ut maximal vinst av gård?

Där har du ett bra exempel.
1 sak var vad du menade.
en annan sak var vad du skrev
en tredje var hur jag uppfattde det.

Jag förstår att du tröttnar.
Jag med, på att leta efter något som helst skrivet som i lag förbjuder vad vi diskuterat.

O du, dunka inte huvudet i väggen, det hlälper inte.
det ändrar inte fakta.
Men vi kan nog börja tänka på ett avslut av den här tråden.
Inga fakta har ju tillkommit.
Tchjingeling;o))
 
Sv: Få ut maximal vinst av gård?

Vadå lätt?
Jag har en skriftlig uppsägning som hyresgästen själv undertecknat.
Där han skriver att från den xx/xx ämnar jag lämna bostaden och huset får därmed fritt disponeras av ägaren.

Stannar han trots detta kvar har jag rätt att med stöd av detta dokument begära att fogden verkställer hans "frivilliga" flyttning på hyresgästens bekostnad.

Han får inte hyreskontraktet innan han skriver på sin uppsägning och denna är inte daterad. Det gör ju jag vid behov.
:cool:

Lagligt !:rofl:
Efterdateringen gör det självklart olagligt!
PL
 
Sv: Få ut maximal vinst av gård?

Ja kan hålla med om att efterdatering eller ändring av ett dokument är tveksamt.
Men om dokumentet skrivs som jag beskrivit tidigare dvs
"Att lägenheten sägs upp som datun nedan och utflytten sker som datum nedan + 3 månader
Undertecknad hyresgästen

Plats.

Jag skriver
Mottagit o accepterat den Z/V



Sedan kopirerar jag
och returnerar kopian.

Då har jag inte gjort annat än bekräftat med namn o datum.
Att sedan uppsägningen hänger på mitt datum är så vitt jag förstår ok.
 
Sv: Få ut maximal vinst av gård?

Att du upprepar dig gör inte dina argument bättre, fast det är ju ett framsteg att du håller med om att din metod är tveksam.
 
Sv: Få ut maximal vinst av gård?

Ojojoj vilken soppa.
Ifall "landsbygdsbo" blir åtalad och ljuger vid huvudförhandlingen så kan han aldrig begå mened. Man har nämligen "rätt" att ljuga då och avkrävs inte på någon ed, vilket krävs för att begå mened.

I övrigt vill jag inte ge mig in i diskussionen...
 
Sv: Få ut maximal vinst av gård?

Han tänker ju kalla in vittnen som aldrig bevittnat något. Vilket sannerligen lär bli mened.
 
Sv: Få ut maximal vinst av gård?

O dear....
Hur kan jag kalla in vittnen till en händelse där endast två personer var närvarnade, och jag den ena och min meningsmotståndare den andre.
I din livliga fantasi?
Håller inte i rätten.
Nä det är som vanligt.
När agrument och fakta tryter så......
 
Sv: Få ut maximal vinst av gård?

Hitills har jag ju inte varit den ende som upprepat sig, vissa andra har gång på gång hävdat att jag begår lagbrott, att det blir en dyrköpt seger etc etc.

Det är för det första inte jag som drar in ärendet till åklagare.
Det gör ju hyresgästen i det att han anklagar mig för bedrägligt beteende.
Och det gör han efter det att man fastställt att uppsägningen har laga kraft.
Enda utvägen för honom blir då att polisanmäla och via åklagare driva fallet, om åklagaren vill. vilket jag betvivlar.
 
Senast ändrad:
Sv: Få ut maximal vinst av gård?

Det är du som får driva ärendet om du vill få ut folk som vägrar flytta, de kan sitta lugnt på sin ända och vänta. Bara bestrida och berätta hur hemsk du var när du avtvingade underskriften för 3+ år sedan.

"Uppsägningen" bekräftar historien
 
Sv: Få ut maximal vinst av gård?

suck..
Det hela följer följande tidsplan.
1 uppsägning kvitteras o lämnas
2 hyresgästen accepterar o flyttar
eller
2 hyresgästen vägrar med hänvisning att han blivit lurad.
3 jag lämnar inen ansökan hos krfogde skickar med kopior.
4 hyresgästen får möjlighet att antingen bestrida eller acceptera dokumenten.
vid en eventuell bestridning måsta han tillföra ytterliga dokumentation för att inte krfogde verkställer vräkning. För fogden dömmer inte han verkställer efter de dokument han har att tillgå. Hyresgästen måste alltså bevisa att uppsägningen inte är korrekt.
Fogden gör tillsammans med rättsinstans den bedömningen.
4a fogden accepterar inte dokumentet av någon anledning uppsägningen annuleras. Samma beviskrav som när någon lämnar in en fodran. Papper, papper o åter papper är detsom gäller. Inge snack alltså!
4b fogden får klartecken och genomför avhysningen.
5 hyresgästen gör en polisanmälan för Gällande ,?bedrägari eller förfalskning eller vadå?
5Åklagaren tar ställning till om hon/han ska driva målet ?bedrägari eller förfalskning eller vadå?

6 Jag blir, om åklagaren väljer detta inkallad till rättegång och anklagas för ?bedrägari eller förfalskning eller vadå?

7 Åklagaren MÅSTE och detta ä ett absolut krav!! ställa i bevis att jag brutit mot gällande lagstiftning. Kan inte detta bevisas går jag fri och vräkningen vinner laga kraft ( om den inte är verkställd, vilket är troligt eftersom rättegången inte lär komma till stånd före 12 månader efter polisanmälan.

Hepp:0)
 
Sv: Få ut maximal vinst av gård?

Har du inte insett att du inte kommer att få något medhåll?

Nej det är inte hepp.
Och vi har förklarat varför på flera sidor nu.
Ingen håller med dig - vad kan det bero på?
Tänk nu!
 
Sv: Få ut maximal vinst av gård?

Här blir det fel:

4 hyresgästen får möjlighet att antingen bestrida eller acceptera dokumenten.
vid en eventuell bestridning måsta han tillföra ytterliga dokumentation för att inte krfogde verkställer vräkning. För fogden dömmer inte han verkställer efter de dokument han har att tillgå. Hyresgästen måste alltså bevisa att uppsägningen inte är korrekt.

Hävdar din hyresgäst att det är falska dokument (vilket de ju är) så är bevisbördan din det är ju du som vill bli av med hyresgästen, annars kan ju vilken klåpare som helst skriva under vilket papper som helst med annans signatur och hävda att det är korrekt.

Och hur det än går med vräkningen så kan den förhalas lääääänge, vilket var det du vill undvika.
 
Senast ändrad:
Sv: Få ut maximal vinst av gård?

Hm..
ditt argument om mened verkar ha fallit.
Svensk rättsväsendes princip att åklagaren skall bevisa skuld utom tvivel försvårar saken ytterligare.
Jag själv verkar ha ngt gemensam med alla de som inte ger mig ngt medhåll.
Vi hittar ingen lagparagraf som kan användas för att jag skulle fällas vid en rättegång.
Nej jag inser inte att jag har fel och du kommer bara med åsikter i frågan, inga fakta som talar för din sak.



Ett skrivet dokument väger tungt.
Var därför mkt noga med vad du skriver på.
efteråt kan man bara konstatera att lagt kort ligger.

Men bara för skojs skull, hur tror du att det hela skulle utspela sig?
Annorlunda än vad jag tidigare beskrivit.
Ale´hopp!
 
Sv: Få ut maximal vinst av gård?

Nej och åter nej!!! Påstår jag att ett dokument är falskt är det min sak att bevisa det!!

Och är du så otroligt naiv så att du anser att den uppsägning jag beskrivit skulle vara likvärdig med som har namnteckningen förfalskad??
Oj, oj, då är det urkundsförfalskning vilket jag aldrig skulle befatta mig med.

Bara för inte inte hittar argument med bfakta behöver ni väl inte bre på så tjock. Förfalska en namnteckning ja, Jösses tss. tss...

Anser hyresgästen att ngt är fel så gör han en polisanmälan. Den går sedan till en åklagare som tar ett beslut om åtal eller ej. Vill inte åklagaren gå vidare så har hyresgästen möjlighet att driva det som enskillt mål men då kan det bli dyrt, mkt dyrt.
 
Senast ändrad:
Sv: Få ut maximal vinst av gård?

Påstår du att ett dokument du lämnar är sant så får du bevisa det. Och som sagt oavsett vem som har bevisbördan så är det lätt att visa att det inte är korrekt samt att det kommer att göra att det drar ut på tiden innan det är avgjort.

Upplysningsvis sa jag inte att underskriften var falsk, jag bara påpekade att det kunde den vara.
 
Sv: Få ut maximal vinst av gård?

Om jag åker dit för fortkörning blir jag bara fälld om polisen kan bevisa det.
Om jag lämnar in en avhysningsansökan med detta dokument så går det till domstol där hyresgästen ges möjlighet att yttra sig och om han inte accepterar så får han dokumentera motsatsen.
Det är ju så det fungerar.
Visar det sig att han undertecknat uppsägningen så.....
Om motsatsen visar sig så lägger fogden ner avhysningen och lämnar förmodligen dokumentet till åklagare.
Som i sin tur ska ta ställning till om hyresgästen verkligen har underteknat.

Och vad tror du åklagaren kommer fram till???

Och ja, jag påstår att hyresgästen undertecknat dokumentet. vilket han ju de fakto gjort eller!!
Hans fingeravtryck finns på papperet över brödtexten så....
 
Sv: Få ut maximal vinst av gård?

Stötestenen här är att alla utom du hävdar att uppsägningen inte är giltlig.

Åklagaren kommer komma fram till att hyresgästen undertecknat dokumentet flera år tidigare under press och ogiltigförklara den. Fast jag tror inte det kommer att gå till åklagare en gång, dokumentet kommer att falla på teknikaliteter som att underskrifterna inte är daterade eller något annat.
 
Sv: Få ut maximal vinst av gård?

Hyreslagen
5 § Avser ett hyresavtal en bostadslägenhet, får hyresgästen alltid säga
upp hyresavtalet att upphöra att gälla vid månadsskifte som inträffar
tidigast efter tre månader från uppsägningen
8 § En uppsägning skall vara skriftlig, om hyresförhållandet har
varat längre än tre månader i följd vid den tidpunkt till vilken
uppsägningen sker. Uppsägningen får dock, utom i fall som avses i
58 a §, vara muntlig, om det är hyresgästen som säger upp avtalet
för upphörande och hyresvärden lämnar ett skriftligt erkännande
av uppsägningen.

Och i detta fallet har hyresvärden tillgång till en av hyresgästen undertecknad uppsägning.
Ett tämmligen tungt vägande argument. Och naturligtvis returnerar jag en kopia på den med aktuellt mottagningsdatum och acceptans ;o))

bara för att alla har en åsikt om en sak behöver inte betyda att alla har rätt.

En odaterad check, korrekt undertecknad är giltig.
Ja tom. om pappskallen inte skrivit dit summan en sk in blanco check och den är giltig, kan bli dyrt att tro motsatsen.
 

Liknande trådar

Anläggning Hej! Skulle ni hyra en boxplats som ligger trettio minuters bilväg (ca 28 km) utanför stan (om ni själva bor i stan)? Vilken...
2
Svar
22
· Visningar
3 278
Senast: Ninnurur
·
Ekonomi & Juridik Jag håller på att undersöka vad det finns för möjligheter att få en vit hästverksamhet att gå runt. Det behöver inte vara med vinst utan...
Svar
7
· Visningar
1 567
Senast: MiaMaria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp