Färg på klänningen? #dressgate

Alltså jag ser den som vit och guld... Men då jag vart in på sidan som (tydligen) säljer klänningen så finns den bara i vit/svart och blå/svart... Men hur den då på bilden kan gå från dessa färger till vit/guld är för mej obegripligt ;)

Kan förtydliga att jag ser den som vit/guld HELA TIDEN och oavsett jag kisar eller "what ever" och det som sagt trots att jag tom vet att den ska vara blå/svart...
 
Jag blir så förvirrad av det här. Klänningen är helt klart blå och svart när jag tittar på den.
Ni som ser den som vit och guld, vad är vitt och vad är guld?
Och byter den alltså färg...? Hur ser den ut då?

Jag vill också få se flera färger och inte bara en helt vanlig, tråkig klänning :D
 
Det är spetsen (det svarta för dig) som är guldigt, och vitt däremellan.

Här är tydligen en förklaring till varför man ser olika och varför vissa ser båda:
B-0Des3UAAE7nTZ.png

(Källa)
 
Jag blir så förvirrad av det här. Klänningen är helt klart blå och svart när jag tittar på den.
Ni som ser den som vit och guld, vad är vitt och vad är guld?
Och byter den alltså färg...? Hur ser den ut då?

Jag vill också få se flera färger och inte bara en helt vanlig, tråkig klänning :D
Det vita på bilden är det som ser blått ut på "butiksbilden" och det mörka är då guld.
 
Jag förstår inte hur man kan tycka att den är vit?! För mig är den mellanblå och brunsvart

Bakgrunden på bukefalos är ju vit , det som ligger bakom bilden. tycker ni alltså att klänningen är vit ,som ju bakgrunden är på buke?!
Pannbandet eller vad det är på din bild ser vit ut, tycker du ändå att bakgrunden på buke är vit? :grin:
 
Ja pannbandet är vit och bakgrunden (alltså jag menar bakgrunden där man skriver i. tex den rutan jag skriver i nu.) är ungefär samma färg.
 
Såg att PP3 på Twitter frågade vilken färg klänningen hade, och jag såg den direkt som vit med gulddetaljer.
Sen gick jag in på Aftonbladet som också hade en artikel om klänningen, där var den också vit/guld för mig tills jag klickade in på en bild från affären som sålde klänningen. Nu är den blå/svart på alla bilder och jag är så förvirrad... :confused:

Jag kan ju förstå att olika personer ser färgerna på olika sätt, men hur funkar min hjärna när den ser olika saker? ;)

Vilken färg är den för er?
3485775_454_255.jpg
Jag tyckte att bilden du la i tråden var blåsvart, sen gick jag in på aftonbladets artikel och där är den vit/guld och nu när jag går tillbaka för att svara i tråden så är bilden här vit/guld..
 
Såg att PP3 på Twitter frågade vilken färg klänningen hade, och jag såg den direkt som vit med gulddetaljer.
Sen gick jag in på Aftonbladet som också hade en artikel om klänningen, där var den också vit/guld för mig tills jag klickade in på en bild från affären som sålde klänningen. Nu är den blå/svart på alla bilder och jag är så förvirrad... :confused:

Jag kan ju förstå att olika personer ser färgerna på olika sätt, men hur funkar min hjärna när den ser olika saker? ;)

Vilken färg är den för er?
3485775_454_255.jpg
alla är blå svarta..
 
Men ni som tycker den är vit, kan ni inte skriva hur ni uppfattar rutan man skriver i när man svarar på en tråd, den är ju vit, ser klänningen ut att ha ungefär samma färg alltså?
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Allvetande o allsmäktige Buke, jag behöver hjälp att tänka! Min autistiska hjärna gillar inte luddiga begrepp och otydliga klädkoder...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 883
  • Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 345
Senast: Enya
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 869
Senast: Snurrfian
·
Kläder & Bli fin I stället för att kapa VGV-tråden ytterligare så får det här nu en egen tråd. Kanske är det fler än jag som just nu letar efter en...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
10 020
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp