Färg på klänningen? #dressgate

Ser du en grå platta eller en vita platta? För om ruta A och ruta B har samma färg ser du ju knappast några rutor alls. Testa att öppna ögonen istället för att knipa ihop dem. :idea: :D

Ruta A är grå och B vit , om jag tittar på bilden normalt. Men om man håller för alla övriga grejer med händerna så gott det går och kisar lite så ser man ju att dom är gråa båda två ;)
 
3485775_454_255.jpg
B-1NQTxVIAAJmmI.jpg:large


Nu har jag kopierat och lagt in båda bilderna, på den vänstra ser den ljussblå/vit och guldig ut, på den högra ser jag blå och svart. :confused:

För er som undrar så är det svarta det som är guld på den vänstra.
 
Blå och svart på alla bilder. Vilket även är den korrekta färgen på klänningen eftersom den inte ens finns i vit och guld.

På expressen har folk röstat ca 11.000 personer och 70% ser klänningen som vit och guld. Coolt.
 
Jo VI VET att den egentligen är blå/svart men den är ändå vit/guld på bilden som syns :)

Jag har hela tiden på originalbilden sett vit och guld så du missförstår mig? Men i MiaR´s inlägg så ser jag en av varje färg och då flera i tråden som bara kan se blåsvart undrar vilken del av klänningen som är guld svarade jag på det.
 
För mig handlar det om vad för ljus jag ser klänningen i. I morse när det var mulet såg jag den som vit och guld och nu när solen skiner så ser jag helt klart svart och blå, samma sak för min mor. Dock såg brorsan den direkt som svart och blå imorse men det handlar om hur ögat tar emot ljuset, så man kan inte säga att den som ser vitt och guld har fel även om klänningen faktiskt är blå och svart :)
 
Såg att PP3 på Twitter frågade vilken färg klänningen hade, och jag såg den direkt som vit med gulddetaljer.
Sen gick jag in på Aftonbladet som också hade en artikel om klänningen, där var den också vit/guld för mig tills jag klickade in på en bild från affären som sålde klänningen. Nu är den blå/svart på alla bilder och jag är så förvirrad... :confused:

Jag kan ju förstå att olika personer ser färgerna på olika sätt, men hur funkar min hjärna när den ser olika saker? ;)

Vilken färg är den för er?
3485775_454_255.jpg
Blå /svartbrun
 
Jag ser tre ljusblå/svarta bilder och en mellanblå/svart bild. (Mellanblå eller lite mörkare ändå)

Vit/guld finns inte öht för mig.
 
Vit/guld finns inte för mig heller, där jag ser den som ljusast är den duvblå med brun dekor. På originalbilden från webshopen är den tydligt blå/svart. Mina ögon är nog knasigast av alla. :D

Och av någon anledning har buke blivit ljust neongrönt och vitt/grått!!! :confused:
 
Jag ser vit och guld fotat i skugga och motljus som gör den till synes ljusblå och brun och kan inte begripa hur man kan se blå och svart.

Adobes argument måste ju vara sämst dock. Fotar jag en vit tröja i skugga så nog fan säger Photoshop att den är blå eller grå fast den är vit, kom igen liksom :p
 
Vit/guld finns inte för mig heller, där jag ser den som ljusast är den duvblå med brun dekor. På originalbilden från webshopen är den tydligt blå/svart. Mina ögon är nog knasigast av alla. :D

Och av någon anledning har buke blivit ljust neongrönt och vitt/grått!!! :confused:
Men det är väl Buke alltid? Eller har mina ögon kajkat ur helt haha! Den första bilden är för mig vit eller ljusgråblå och guld eller ljusbrunbronsig, bilden på deras hemsida är mörkblå och svart... bilderna bredvid varandra är för mig samma sak, den första ändrar inte färg för mig den är ljus och guld/bronsig.
 
Men det är väl Buke alltid? .
Neeej, för mig har buke haft rosa "citatrutor", nu är de neongröna. Sen tror jag att rutan där användarnamnet och benämningen (i ditt fall Aliche Måndansare) brukar vara vanligt ljusgrön. Nu är den grå.

Men jag har migrän just nu, det kan kanske vara därför. :D

De rutorna med sidnumreringen för tråden är oxå neongrön och det brukar de inte vara + att listen ovanför svarsrutan är ljust, ljust, ljust grå. Har för mig att den brukar vara vanligt ljusgrön.
 
Men ni som ser båda bilderna som blåsvarta, ser ni liksom ingen skillnad på bilderna? Jag tror inte att någon ser en kritvit klänning med tydligt guldiga detaljer, utan som en vit klänning fotad i blått/dåligt ljus med en dålig kamera. Man liksom antar att den verkliga färgen är vit-guld.
 
Men ni som ser båda bilderna som blåsvarta, ser ni liksom ingen skillnad på bilderna? Jag tror inte att någon ser en kritvit klänning med tydligt guldiga detaljer, utan som en vit klänning fotad i blått/dåligt ljus med en dålig kamera. Man liksom antar att den verkliga färgen är vit-guld.

Ja det klart, den vänstra ser ut att vara tagen med dålig kamera i för mycket ljus, men det ser absolut ut att vara en blåsvart klänning medan den högra är en bättre bild med mycket mer mättade färger. För mig går högdagrarna i det svarta lite åt guldhållet på den vänstra, men det tolkar jag som en dålig återgivning i bilden helt enkelt. Däremot det vita kan jag inte förstå alls faktiskt.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Allvetande o allsmäktige Buke, jag behöver hjälp att tänka! Min autistiska hjärna gillar inte luddiga begrepp och otydliga klädkoder...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 929
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 924
Senast: lilstar
·
  • Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 361
Senast: Enya
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 444
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Hage

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp