Färg på klänningen? #dressgate

Såg att PP3 på Twitter frågade vilken färg klänningen hade, och jag såg den direkt som vit med gulddetaljer.
Sen gick jag in på Aftonbladet som också hade en artikel om klänningen, där var den också vit/guld för mig tills jag klickade in på en bild från affären som sålde klänningen. Nu är den blå/svart på alla bilder och jag är så förvirrad... :confused:

Jag kan ju förstå att olika personer ser färgerna på olika sätt, men hur funkar min hjärna när den ser olika saker? ;)

Vilken färg är den för er?
3485775_454_255.jpg
Jag har sett den som blåsvart och förstår verkligen inte hur man kan få den till vit/guld. Nä. Jag fattar inte. Jag tror att det är en konspiration och att alla bara hittar på att den ser ut att vara vit/guld för att jävlas :cautious:
 
Den är helt klart blåsvart på alla bilder för mig. Klänningen är ju en massa nyanser mörkare än bakgrunden på buke så känns märkligt att den går att se som vit :confused: Häftigt!
 
Men ni som tycker den är vit, kan ni inte skriva hur ni uppfattar rutan man skriver i när man svarar på en tråd, den är ju vit, ser klänningen ut att ha ungefär samma färg alltså?

Vit är vit ... Förstår inte frågan... så JA den är i stort sett lika vit som rutan jag skriver i nu...

Även om den inte är LIKA kritvit men ja uppfattas av mej helt klart som vit !
 
Ja pannbandet är vit och bakgrunden (alltså jag menar bakgrunden där man skriver i. tex den rutan jag skriver i nu.) är ungefär samma färg.
Bakgrunden är snarare mer off white än vit i jämförelse med ditt pannband. Jag tror inte det skulle se ut som din panna var i två bitar om bilden av dig lades utskuren emot bukes bakgrund.
 
Bakgrunden är snarare mer off white än vit i jämförelse med ditt pannband. Jag tror inte det skulle se ut som din panna var i två bitar om bilden av dig lades utskuren emot bukes bakgrund.
hehe jag tycker både pannband och forumet har samma vit, typ offwhite.
 
Jag ser att rutorna har samma färg om jag håller för händerna på alla rutor runt om, och sedan kisar med ögonen
Ser du en grå platta eller en vita platta? För om ruta A och ruta B har samma färg ser du ju knappast några rutor alls. Testa att öppna ögonen istället för att knipa ihop dem. :idea: :D
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Allvetande o allsmäktige Buke, jag behöver hjälp att tänka! Min autistiska hjärna gillar inte luddiga begrepp och otydliga klädkoder...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 883
  • Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 345
Senast: Enya
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 861
Senast: Snurrfian
·
Kläder & Bli fin I stället för att kapa VGV-tråden ytterligare så får det här nu en egen tråd. Kanske är det fler än jag som just nu letar efter en...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
10 016
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp