Fantiserar om hund (igen)

Kom på: engelsk staffe? Roliga, käcka, oömma hundar som (många av dem) är väldigt roliga att träna med! Barnkära och relativt tysta dessutom, har jag fått för mig.

Åhh... jag engelsk staffordshire terrier verkar vara en helt underbar kompis. Rejält byggda också, trots att det inte är så stora. När jag skaffade min första rottweiler så övervägde jag en sådan och läste på om rasen. De skall vara såå trevliga. :)
 
Jag tycker pinscher verkar ruggigt dåliga mentalt många av dem... :(

Fast att pinschern är dåligt mentalt är väl lite back in the days? Jag är iofs relativt ny inom hundvärlden men de pinschrar jag träffat har varit stabila och trevliga! Har en egen som inte visat några mentala "svagheter". Eller så har jag tur med en uppfödare som är kanon och så även hennes hundar.

Men däremot vet jag inte om en pinscher passar in på beskrivningen. De är ju lite "ska bara" och har väl inte något stort mått Will to please :) Jaktiga är de väl också mer eller mindre. Trevliga och väldigt roliga hundar men de kräver ju en del.
 
Bedlisarna är inte så mycket terrier, inte enligt mig iaf, de är mycket mjukare och enklare. Min bästa vän har en och de tycker att det är den optimala hunden. Deras hund (tik) är lättsam, följer med överallt, inte ett dugg miljökänslig, pigg, gillar att träna om det står på schemat men kräver inget.
Jag har haft terrier, tycker inte den hunden är så terrierlik. Visst har hon åsikter ibland, men hon kan morra lite och sen köper hon vad det är som ska ske (hon morrar oftast när hon blir lyft eller fasthållen, men det är absolut inte alltid).

Det är en väldigt bra ras måste jag säga, nån slags korsning mellan whippet och terrier. Det gör att de är uthålliga, men inte krävande som många terriers.

Den dagen jag ska ha en sällskapshund i behändig storlek ligger bedlingtonterrier väldigt bra till. Vi har en här i byn som är supertrevlig.
 
Kom på: engelsk staffe? Roliga, käcka, oömma hundar som (många av dem) är väldigt roliga att träna med! Barnkära och relativt tysta dessutom, har jag fått för mig.

Kan bara hålla med. Barnkära, sociala hundar med brett leende och glad svans. Mina skäller ytterst sällan. Tiken skäller om någon knackar på dörren, men det är enda gången hon hörs. Hanen skäller nästan aldrig, däremot pratar han gärna. ^^
Jag gillar att dom är små men tåliga och dom älskar verkligen att hänga med på allt. Majoriteten av alla staffar lever som sällskapshundar, men allt fler har börjat få upp ögonen för dom som tävlingshundar också. :)
 
Åhh... jag engelsk staffordshire terrier verkar vara en helt underbar kompis. Rejält byggda också, trots att det inte är så stora. När jag skaffade min första rottweiler så övervägde jag en sådan och läste på om rasen. De skall vara såå trevliga. :)
Dom är så himla glada och positiva, alltid med på allt, och tåliga :) dock tycker jag dom är för flamsiga för min personliga smak, så man måste passa med den typen av hund:)
 
Dom är så himla glada och positiva, alltid med på allt, och tåliga :) dock tycker jag dom är för flamsiga för min personliga smak, så man måste passa med den typen av hund:)

Jag tror att det där är lite olika. Tiken jag har, hon är inte flamsig alls. Hon är alltid superfokuserad och har en enorm will to please. Hon är väldigt förarvek och man behöver aldrig upprepa sig.
Hanen däremot kan vara lite flamsig. :angel: Så dragen finns helt klart i rasen. Men när det kommer till arbete så flamsas det inte alls, då är han otroligt fokuserad.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Går som många före mig i tankarna på val av hundras... vi är en familj på fyra med två vuxna och två tonårsbarn. Vi har även två...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 469
Senast: Krumben
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
12 353
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 762
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Om sisådär två år känner jag att det kan passa med ett hundköp. Barnen är i mitt tycke tillräckligt stora då.., dvs för att kunna förstå...
2
Svar
29
· Visningar
1 931

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Vad gör halvblodsägare?
  • Avla utan fullständig stam?
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp