Favorit Hundnamn

S

Spenna

Lite som dem andra trådarna....Skriv dina favorit hundnamn...långa eller korta..bara skriv :P
 
Sv: Favorit Hundnamn

jag tycker att JOKER är jättefint på en hund:D
 
Sv: Favorit Hundnamn

Jag tycker att Deleia är det finaste. Kanske för att min lilltjej heter det och jag kom på det själv.
 
Sv: Favorit Hundnamn

De namn jag har valp på mina hundar tycker jag givetvis är jättefina: Midas och Eira :)
Annars tycker jag att Riiki, Eya, Gaja, Ayla, Timo, Garp mfl. är fint!
 
Sv: Favorit Hundnamn

Jag tycjker såklart mina hundars namn är fina: Harley o Douglas(douglas finns dock ej mer).

Annars ycker jag bäst om de namn som är påtänkta till nykomligen i vinter. Blir det en tik som jag innerligt hoppas ska hon heta:
Grima
Bri
Bestla
eller Häxa

Blir det mot förmodan en hanhund (man vet ju aldrig) så får han heta:

Grimar
Fenris
Grim
 
Sv: Favorit Hundnamn

Älskar knasiga namn...Om det blir hund nästa år..

TIK
Semlan
Strumpan
Smulan
Humlan
Myran

(Som ni märker passar mina namn baara tikar ;-) )

HANE
Guinness
Diezel
Izor
Magnum
Martini
Matador
 
Sv: Favorit Hundnamn

Det finns många. Några av mina har hetat, Tarraz, Zorro, Wamos, Inca, Zita, Kashmar, Tuzzen bl.a. Gillar z i namnen.
 
Sv: Favorit Hundnamn

Annars ycker jag bäst om de namn som är påtänkta till nykomligen i vinter. Blir det en tik som jag innerligt hoppas ska hon heta:
Grima
Bri
Bestla
eller Häxa

En Häxa har jag träffat många gånger, en rätt bra labbe jag jagade med när jag var yngre hette det:D

Själv gillar jag beskrivande namn eller substantiv, Flamma, Aska osv... Min Loka heter Loka för att det betyder vatten (brunn)på fornnordiska och hennes färg påminner om vatten. Och självklart ska det vara korta enkla namn med svensk touch.

//E
 
Sv: Favorit Hundnamn

Hannar:
Ricki
Zicco
Neo
Rexi
Shadow
(har våra vovvsingar hetat/heter:love: )

Andra som är fina är:

Hannar:
Tumbo
King
Oscar
Aragorn
Tuff

Tikar:
Milla
Myran
Mika
Manda
Billie

Lite svårt med tiknamn, har bara haft hannar så det är hannamn jag har suttit och klurat på genom åren:p
 
Sv: Favorit Hundnamn

*KL*

Hannamn
Atlas
Hero
Dallas
Texas
Xolo
Zero
Marock

Tiknamn
Nova
Diva
Belle
Lilja
Ambra
Indra

Det var några i alla fall :)
 
Sv: Favorit Hundnamn

Vilja och Collin är mina favoriter för tillfället:)
 
Sv: Favorit Hundnamn

Jag uppdaterar med

Bikkja
Laufi
Freja
Grimar (skulle Grima hetat om hon var hane)

Däremot har jag redan bestämt att nästa vovve ska få hete endera Ian eller Gimli :)
 
Sv: Favorit Hundnamn

min heter Buzifer :love:
kallas Buz uttalas bus ;)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Spinoff från annan tråd. Jag får eksem när folk kallar sina hundar för Hobbe. För mig är det inget hundnamn eftersom Hobbe är en tiger.
5 6 7
Svar
132
· Visningar
8 877
Senast: Sel
·
Hundträning Jag hittade ingen tråd för kontaktövningar! Min bästa i hundgården med min bångstyriga Shar pei-tik är att dela upp godiset i högvärde...
Svar
3
· Visningar
319
Senast: Hellhound
·
Övr. Hund Tycker det är väldigt kul att höra hur folk resonerar och tänker när det kommer till att döpa sina hundar. :) så vad heter era, och...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
6 637
Senast: Seabaz
·
Kultur Startar tråden där vi kan ventilera allt om årets ESC, inför under och efter. Själv kommer jag nu köra spellistan på spotify, så kommer...
Svar
2
· Visningar
364
Senast: lingonben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp