Favorit Hundnamn

Sv: Favorit Hundnamn

Jag håller med Lady_vip - jag gillar också beskrivande ord. En Häxa blir det garanterat i framtiden, och andra namn som föreslagits på samma tema i tråden tycker jag är "döläckra".
Därtill gillar jag namn som hör till mytologin, främst den nordiska (vår bruna labrador hette Freja t.ex). Och så kan en del namn på städer eller länder vara ganska fina också (Paris och London).
Jag tänker inte börja rabbla massa namn, eftersom jag har dåligt minne för stunden, men en "Gundvald" och en "Koki" lär bli kommande namn på hanhundar. Gunvald för att det är en karaktär jag älskar, och Koki har betydelsen "lycka" och "hopp" på japanska (samt är lätt att ropa).

Hundarna i dagsläget heter Diva, Lilo, Labbas och Soya. Hade även en hane fram till i somras som hette Kastor.
Lilo och Kastor var/är omplaceringar, så där har det inte varit läge att ändra namn. Jag hatade både namnen till en början - men lärde mig att tycka om dem. Labbas är namngedd efter en karaktär ur Ronja Rövardotter eftersom vi tyckte att "lab" var en bra början på en hund med labrador i sig. Diva och Soya är egentligen båda kompromisser mellan olika personers vilja i en familj... KTM, Honda och Kawazaki kontra Olga och Molly får den utgången. Men, trivs med de namnen - så det blev en lyckoträff.
 
Sv: Favorit Hundnamn

Nästa hund som jag ska ha blir förmodligen en tik, några namn som jag gillar Kala, Elda, Beýla, Fifa.Tekla, Glanna
Listan kan göras lång...
 
Sv: Favorit Hundnamn

tik
amber
indra
ninja
melwa
gina

hane
antrax!!!
 
Sv: Favorit Hundnamn

Kl:

Hedda tycker jag givetvis är fint efterom jag döpt min hund till det. Jag gillar lite äldre människonamn eller hur man nu ska säga ...

Nästa hund blir nog en Mika, Smilla eller Sally. Just nu lutar det åt Mika.
 
Sv: Favorit Hundnamn

Jag gillar mina hundars namn, Elvis och Douglas (har ju döpt dom själv så:)). Fast när dom hetat det ett tag nu har man tröttnat lite på namnen, men jag kan ju knappast byta nu :p
 
Sv: Favorit Hundnamn

HERA, TROJA, FREJA och IRRLA(passar bra på irländsk setter ;)) tycker jag är fina tik-namn.

Och BIGGLES är ett fint han-namn.
 
Sv: Favorit Hundnamn

kl
min pudel heter Ixi det tycker jag är sött:D

Hanar
Rockzy
Ozzy:love:
Satan(bara på JRT)
Bagera
Chesto
Chess
Spike
Paskal
 
Sv: Favorit Hundnamn

Favoritnamn.. hyfsat enkelt till en början: Changrila och Wahidah.
För mig vackra namn som dessutom betyder otroligt mycket.

Sedan tycker jag att Razzika är gulligt..
 
Sv: Favorit Hundnamn

Bella tycker jag är ett fint namn på en tik:angel: Har en bella själv men har alltid tycket om Isabella och Bella. Även Kira, Vilja, Ilska och Dottie

Hanar då gillar jag Krim, Fantom och Santos på brukshundar.
 
Sv: Favorit Hundnamn

Twinkey är fint :D
Tinky Winky eller Pinky Winky ska nästa hund heta :)
Pascha är fint, det heter min nuvarande hund :D
 
Sv: Favorit Hundnamn

*puttar*

Till helgen skall jag hämta en hane och behöver nu hjälp med namn. Givetvis heter han ngt i stamtavlan men jag vill ha ett "eget" namn att kalla honom.

Så kom nu med era bästa namn.
 
Sv: Favorit Hundnamn

kl

Salmiak är mitt nya favorit hund namn:laugh:. Det ska min nästan hund heta..fast jag vill ha en tik;)
 
Sv: Favorit Hundnamn

Jag har några namn som jag funderar lite extra på.

Grim
Grym
Gorm
Buller
Dunder
 
Sv: Favorit Hundnamn

Kl

Aska var ju jättefint! Jag har själv suttit och klurat på tiknamn till min valp. Aska är nog faktiskt en kandidat. :)
 
Sv: Favorit Hundnamn

Dunder tycker jag är fint :). Första gången jag hörde det satt det på en Engelsk Springer Spaniel.

Annars gillar jag Okami (betyder varg på japanska).
 

Liknande trådar

Övr. Hund Spinoff från annan tråd. Jag får eksem när folk kallar sina hundar för Hobbe. För mig är det inget hundnamn eftersom Hobbe är en tiger.
5 6 7
Svar
132
· Visningar
8 877
Senast: Sel
·
Hundträning Jag hittade ingen tråd för kontaktövningar! Min bästa i hundgården med min bångstyriga Shar pei-tik är att dela upp godiset i högvärde...
Svar
3
· Visningar
319
Senast: Hellhound
·
Övr. Hund Tycker det är väldigt kul att höra hur folk resonerar och tänker när det kommer till att döpa sina hundar. :) så vad heter era, och...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
6 637
Senast: Seabaz
·
Kultur Startar tråden där vi kan ventilera allt om årets ESC, inför under och efter. Själv kommer jag nu köra spellistan på spotify, så kommer...
Svar
2
· Visningar
364
Senast: lingonben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp