***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Fin häst å bra ridet :) men det verkar lite jobbigt att vinkla om mer i trampjobbet :) kul att se att du inte korrigerar utan bara gör om. Föredömligt!!
 
Sv: ***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Tack! Det stämmer att hon inte ville trampa..som synes..:wtf: men jag tror det beror på att jag gjorde en underhudsblistring av bakknäna veckan innan. Hon har väldigt lätt för att trampa annars men inte nu, känner förmodligen av den. Vet inte om jag kommer blistra igen.:cautious:

Idag fick jag dock till skitbra vänsteröppnor!:love:
 
Sv: ***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Inte otroligt att hon känner av det. Varför blistrar man/du? Kan inget om sådant...
 
Sv: ***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Den information jag har fått är att hästars knäkonstruktion inte är den smartaste och att de naturligt är instabila i knäleden. Vissa säkerligen mer än andra. Om de lever ett liv i frihet utan att bli ridna har det ingen betydelse men eftersom vi envisas med att rida på dem o dessutom vill att de ska samla sig o bära vikt bak så utsätts knäna för ganska stora påfrestningar. En underhudsblistring hjälper till att stabilisera knäet. Vissa veterinärer säger att det är trams medan andra rekommenderar det. För egen del så säger jag varken för eller emot. Vissa bitar känns bättre medan andra känns sämre. Bäst effekt ska man ha efter tre veckor så vi får se.:)
 
Sv: ***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Fin häst och fint ridet, men ridhuset :love:. Själv rider man i en knölig hage :/ är inte alls avundsjuk...
 
Sv: ***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Men när ska du hitta en sponsor som kan hålla dig med en riktigt fin häst så du verkligen får möjlighet att tävla på riktigt;)? Har suttit och kolla på Dhursholms GP Kür idag och du rider såååå mycket bättre än de flesta:). Denna hästen ser ut att passa dig riktigt bra:).
 
Sv: ***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

http://www.youtube.com/watch?v=k7MgHkOFXkM

Här är en flm på mig och min häst Madriano! :)
Han är en valack f. 2005 e. Silvano - Master.
Nu de senaste veckorna har det verkligen släppt både på träning
och tävling, detta är från ett par veckor sedan.
Vi rider på MsvC-nivå, har flera placeringar på dryga 67% och planerar att
debutera MsvB i början av november :)
 
Sv: ***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Ah vilken fin. Och va fint du rider. Coola lindor oxa :D

Till Hedwig, Cashmir, Waco och Lancet, tack for att ni delar med er videor sa vi dodliga kan se och inspereras! verkligen jattekul att se sa bra ridning.
 
Sv: ***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Sicken läcker! Jag blir alltid så inspirerad av att se dig rida :)

Men skrev inte du tidigare att du skulle sluta jobba hos PK?
 
Sv: ***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Ah vilken fin. Och va fint du rider. Coola lindor oxa :D

Till Hedwig, Cashmir, Waco och Lancet, tack for att ni delar med er videor sa vi dodliga kan se och inspereras! verkligen jattekul att se sa bra ridning.

Jag håller med! Verkligen jätteroligt att se er rida.
 
Sv: ***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Jag håller också med! Det är väldigt inspirerande. Och jag behöver all inspiration jag kan få just nu. O_o
 
Sv: ***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Amanda_F, Hellas och Kricko_S: Kul att ni inspireras! Det är bara att träna på och så blir ni snart bättre än oss :D

Bjuder på en film på den lille mannen, inte så mycket inspiration i dagsläget men han är ju söt i alla fall :love:


http://youtu.be/UxQ2r6p096A
 
Sv: ***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Han ser superfin ut! Åh..jag skulle också gärna ha en lite påläggskalv.:love:

Amanda_F, Hellas och Kricko_S vad roligt att ni uppskattar filmerna!:)
 
Sv: ***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Som vanligt får man konstatera det faktum att det finns många fina hästar här på Buke och mycket trevlig ridning att kika på. :d :) Extra bra såhär i höstrusket! :up:

Och "Hedwig" det har då hänt en hel del med er båda om man jämför första videon jag såg av er för nåt år sedan och det du visar numer. Jättekul och Well done! =)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Startar upp en ny Hudvårdstråd. :)
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 446
Senast: tuaphua
·
  • Artikel
Dagbok Jag har skitsvårt få in rutiner, jag har vissa saker jag gör samma varje dag men det har tagit en livstid få till dom :cool::p På jobbet...
Svar
0
· Visningar
326
Senast: cewe
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
14 15 16
Svar
308
· Visningar
19 686
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
13 14 15
Svar
299
· Visningar
21 824
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp