”Förslag till dig” på Facebook

Sasse

Trådstartare
Snälla, säg att det finns ett sätt att inaktivera den här enormt irriterande funktionen? Jag får fler sådana inlägg än vanliga från vänner/familj och grupper jag är medlem i. De dyker upp åtminstone vartannat inlägg, oftast mer. Gärna flera på rad, typ 20 eller så. Det överskuggar det jag faktiskt valt att följa, om man säger så.
 
Jag har inte hittat något sätt. FB verkar anse att är du väl vän med någon så är du klart där och vill gå vidare till nya äventyr. Det där att vänskap betyder att man är intresserad av mänskan och att vänskap även kräver att man underhåller den missar de totalt. Jag får oftast se mina bästa vänners inlägg (nej jag har inte talat om för fb att de är bästa vänner utan jag reagerar på alla de inlägg jag får se från dem) flera dagar efter att de postats men totala främlingar är det viktigt att visa för mig.
 
Snälla, säg att det finns ett sätt att inaktivera den här enormt irriterande funktionen? Jag får fler sådana inlägg än vanliga från vänner/familj och grupper jag är medlem i. De dyker upp åtminstone vartannat inlägg, oftast mer. Gärna flera på rad, typ 20 eller så. Det överskuggar det jag faktiskt valt att följa, om man säger så.
Facebook drivs av annonser, så de vill att du ska scrolla så länge som möjligt för att hitta eventuella inlägg från vänner. En gång i tiden gick det ju till och med att sortera inlägg kronologiskt, istället för någon form av ren slumpmässighet, så som man har idag.
 
Facebook drivs av annonser, så de vill att du ska scrolla så länge som möjligt för att hitta eventuella inlägg från vänner. En gång i tiden gick det ju till och med att sortera inlägg kronologiskt, istället för någon form av ren slumpmässighet, så som man har idag.
Jag upplever inte att det varit så innan faktiskt. Inte på samma sätt som nyligen i alla fall, eller så har jag följt för många aktiva grupper som dolt annonserna. Jag får både vanliga annonser där det står att det är en annons och ”förslag till dig”-inlägg där jag eventuellt, kanske är intresserad av den videon/bilden/sidan på Facebook.

Jag har inget emot annonser som så, men när det mer annonser än annat känns det rätt trist.
 
Jag upplever inte att det varit så innan faktiskt. Inte på samma sätt som nyligen i alla fall, eller så har jag följt för många aktiva grupper som dolt annonserna. Jag får både vanliga annonser där det står att det är en annons och ”förslag till dig”-inlägg där jag eventuellt, kanske är intresserad av den videon/bilden/sidan på Facebook.

Jag har inget emot annonser som så, men när det mer annonser än annat känns det rätt trist.
Nej, det har inte varit så tidigare, Facebook jobbar hårt för att vi ska sluta se på plattformen som något som vi använder för att kommunicera, utan vill istället att vi konsumerar.
 
Jag har inte märkt detta (ännu i alla fall). Jag tittar oftast på "alla" i kronologiskt ordning och inte i den konstiga ordning facebook väljer. Och i stort sett bara på mobilen. Vet inte om det har betydelse.

Har också för mig att jag då och då måste pausa inläggsförslag, men det kan vara på Instagram.
 
På tal om Facebook fick jag ett sms från facebook med en sexsiffrig kod :confused:
Varför fick jag det :confused:
Jag skriver väldigt sällan på facebook men tittar in med jämna mellanrum
 
Jag har inte märkt detta (ännu i alla fall). Jag tittar oftast på "alla" i kronologiskt ordning och inte i den konstiga ordning facebook väljer. Och i stort sett bara på mobilen. Vet inte om det har betydelse.

Har också för mig att jag då och då måste pausa inläggsförslag, men det kan vara på Instagram.
Jag reflekterar sällan över vilken ordning inlägg hamnar i, de personer/grupper jag följer verkar ändå hamna någorlunda kronologiskt. Sådant jag inte följer hamnar däremot lite hipp som happ. Använder bara mobilen f.ö.

Kollade nyss in fb, och jag har annonsinlägg, sponsrade inlägg och förslaginlägg som helt tar över min startsida. Tråkigt att det man följer ska försvinna i mängden för vad fb tror man vill se.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 615
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 204
Senast: Klara
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 886
Senast: jemeni
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
32 708
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp