Fortsätt uppdatera del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dagens Sid: han fick tag i en soppåse som husse obetänksamt ställt ut på bron. Den hade han tagit med sig till andra sidan bilen som stod parkerad utanför bron. Där i skymundan massakerade han påsen och spred ut dess innehåll över tomten. Anade oråd när endast två hundar kom in när jag ropade och det var alldeles tyst ut. Såklart han hittat på något då.
Tidigare idag rymde han också. Genom världens minsta hål, där staketet går mot husväggen blir det ju ett litet mellan rum där fasaden slutar och grunden är. Poff snabb som en vessla!
Tell me about it, I know the feeling.
 
Gjorde misstaget att räkna ihop veterinärräkningarna för senaste 1, 5 året.. visade sig ligga på 25 000 kr :eek::confused::o
Jag gjorde ett ryck för ett par veckor sen och skickade in kvitton, fick tillbaka drygt 11 000 kr totalt.
Katsching! Nu har jag råd att köpa en till häst :idea::love::rofl:
 
Gjorde misstaget att räkna ihop veterinärräkningarna för senaste 1, 5 året.. visade sig ligga på 25 000 kr :eek::confused::o
Jag gjorde ett ryck för ett par veckor sen och skickade in kvitton, fick tillbaka drygt 11 000 kr totalt.
Katsching! Nu har jag råd att köpa en till häst :idea::love::rofl:
Just, vad får man då för 25 000 kr undrar ni kanske?
Dels div besök hos veterinären för uppföljning av hans allergier(hundens, inte veterinärens, de får han sköta själv) med tillhörande recept och test av olika mediciner.
Vidare tre(!) akutbesök(helgtid såklart) på klinik för envist hornhinnesår.
Lite fler besök hos veterinär för allergier + recept och läkemedel
Sen rundade vi av med borttagning av några tänder samt en liten läskig knöl på låret som bara var en fettknöl.

Faktiskt tycker jag att jag fick ganska mycket för pengarna när man listar det sådär :)
 
Gjorde misstaget att räkna ihop veterinärräkningarna för senaste 1, 5 året.. visade sig ligga på 25 000 kr :eek::confused::o
Jag gjorde ett ryck för ett par veckor sen och skickade in kvitton, fick tillbaka drygt 11 000 kr totalt.
Katsching! Nu har jag råd att köpa en till häst :idea::love::rofl:

Det var ju inte så farligt ändå... Här hade vi en juvertumör, en knäckt kindtand, en livmoderinflammation på två månader. 70.000:-. Sen då Tidus med sin tå, och Tidus med sitt överbett. Ytterligare 2500:-.

Ibland är jag såååå glad över försäkringarna...
 
Tänkte på dig när jag var ute med hundarna nyss, insåg att du nog var glad åt det här eländet :p Det bästa med promenaden var att komma hem om du frågar Aysu. (Jag gillar dock att hundarna inte blir smutsiga ute nu)
Jag är SÅ glad :D
Dock blev det inte något fotande. Hade tydligen inte stängt batteriluckan så det ramlade ur i lägenheten :angel:
 
Det blev återbesök hos veterinären i dag för Mamma Mu. Hon hade fått upp mat och snusk i hålet efter tanden. Det blev spolning, rengöring och lite rensning av död hud. Veterinären blev impad av att Mamma Mu tillät den hanteringen utan att behöva sedering.
Nu har hon fått antibiotika utskrivet.
Hon ska tillbaka på Onsdag nästa vecka för uppföljning. Jag passade på att beställa en tid för kastrering åt Skägget. Nu får han ta chansen och dingla ordentligt med pungkulorna sista veckan :D
Mamma Mu har börjat fälla ur vilket betyde löp om ca 6 veckor.

Jarla har varit ensam hemma i dag i tre timmar något hon fixade galant. Slyngeln får ett 8 km fyspass runt sjön med sambon just nu. Jag och de övriga tre värmer upp soffan och glöggen åt dem så länge :p
 
Det blev återbesök hos veterinären i dag för Mamma Mu. Hon hade fått upp mat och snusk i hålet efter tanden. Det blev spolning, rengöring och lite rensning av död hud. Veterinären blev impad av att Mamma Mu tillät den hanteringen utan att behöva sedering.
Nu har hon fått antibiotika utskrivet.
Hon ska tillbaka på Onsdag nästa vecka för uppföljning. Jag passade på att beställa en tid för kastrering åt Skägget. Nu får han ta chansen och dingla ordentligt med pungkulorna sista veckan :D
Mamma Mu har börjat fälla ur vilket betyde löp om ca 6 veckor.

Jarla har varit ensam hemma i dag i tre timmar något hon fixade galant. Slyngeln får ett 8 km fyspass runt sjön med sambon just nu. Jag och de övriga tre värmer upp soffan och glöggen åt dem så länge :p
Usch, sånt där fick vi göra när Benji dragit ut en tand. Vi fick spola och rensa med tops, luktade död :yuck: Och han hade bara dragit ut en liten framtand! Tänk att ett så litet hål kan stinka så mycket.

Annat var det när Tinja slog ut en tand. Det läkte ihop på två röda :D
 
Usch, sånt där fick vi göra när Benji dragit ut en tand. Vi fick spola och rensa med tops, luktade död :yuck: Och han hade bara dragit ut en liten framtand! Tänk att ett så litet hål kan stinka så mycket.

Annat var det när Tinja slog ut en tand. Det läkte ihop på två röda :D

Hon har ett hål ända upp till noshålan. Bara en tunn "vägg" i mellan. Vi får hoppas att det läker bra så hon inte får en stor fistelgång :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 971
Senast: zassoo
·
Tjatter Jag blev inspirerade av tråden om vilka imperier osv man tänker på och kom att tänka på en sak jag tänker en del på: Om ni fick resa...
2
Svar
26
· Visningar
512
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 855
Senast: ako
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 406

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp