Game of Thrones säsong 7

Vilket avsnitt!

Ja, var ska man börja. Den stora grejen är såklart det som händer på andra sidan muren. Jag vet att det spekulerats kring att en av drakarna skulle bli omvandlad, men det var ett rykte jag inte riktigt trodde på. Nu blev det så och nu kan det ju verkligen sluta hur som helst. Betyder det att de kan flyga över muren nu? I så fall är södern ganska körd.

Men helt kört lär det inte vara, vi ska ju ha en säsong 8 också :p. Jag antar att Bran kommer ha en stor roll att spela framöver. Han kan ju inte ha varit med om allt han varit med om för att sitta under ett ödesträd resten av serien? Och Sam lär också kunna bidra till en hel del bra.

Även om det känns som en ganska obetydlig story i sammanhanget så undrar jag ändå över vad Arya och Sansas syskonkärlek leder till. Arya är sjukt läskig och jag fattar inte att hon inte har större förståelse för hur Sansa agerade när hon skrev den lappen. Sansa hade ju inte kunnat ändra på någonting i den sits hon befann sig i då, vilket Arya borde vara klok nog för att förstå.
 
Undra om hon försöker testa Sansa? För att se att hon verkligen håller måttet? Jag tyckte också det var rätt obehagligt med scenen mellan systrarna, men jag hoppas det kommer något gott ur det. Och jag hoppas Brianne sådde ett frö hos Sansa om Littlefinger, så hon inte glömmer av hur lurig han är.
 
Jag har någon sorts idé om att arya beter sig som en idiot av någon anledning och att det kommer att komma en twist som visar att hon vetat /fattat något som gör att hon är tvungen att vara taskig. Det kan vara bara för att hon är en av mina favoriter och det visar sig vara ett fåfängt hopp....
När ska hon träffa Jon för övrigt? Och Gendry? Det sitter jag och väntar på!
 
Jag har någon sorts idé om att arya beter sig som en idiot av någon anledning och att det kommer att komma en twist som visar att hon vetat /fattat något som gör att hon är tvungen att vara taskig. Det kan vara bara för att hon är en av mina favoriter och det visar sig vara ett fåfängt hopp....
När ska hon träffa Jon för övrigt? Och Gendry? Det sitter jag och väntar på!
Lite det jag också är inne på... Hon är ju smartare än vad hon verkar/spelar :cautious:
 
Jag har någon sorts idé om att arya beter sig som en idiot av någon anledning och att det kommer att komma en twist som visar att hon vetat /fattat något som gör att hon är tvungen att vara taskig. Det kan vara bara för att hon är en av mina favoriter och det visar sig vara ett fåfängt hopp....
När ska hon träffa Jon för övrigt? Och Gendry? Det sitter jag och väntar på!
Jag tolkade det rakt ut som ett test, dels för att visa Samsa att Arya inte är ett hot - hon hade redan tagit över om det var hennes avsikt - och dels för att testa Sansas nerver."
 
Är det bara jag som verkligen tycker illa om att det verkar finnas amorösa känslor mellan Jon och Dany? Dels är jag, som folk säker noterat, inte ett stort fan av Dany numera men en annan orsak till att det ger lite dålig smak i munnen är att det känns lite "billigt" att två attraktiva huvudkaraktärer ska få ihop det.

Sen kan jag inte låta bli att oroa mig för att Cersei ska spränga skiten igen, när så många viktiga karaktärer kommer samlas på ett ställe. Inte så troligt, men ändå! :D
 
Är det bara jag som verkligen tycker illa om att det verkar finnas amorösa känslor mellan Jon och Dany? Dels är jag, som folk säker noterat, inte ett stort fan av Dany numera men en annan orsak till att det ger lite dålig smak i munnen är att det känns lite "billigt" att två attraktiva huvudkaraktärer ska få ihop det.

Sen kan jag inte låta bli att oroa mig för att Cersei ska spränga skiten igen, när så många viktiga karaktärer kommer samlas på ett ställe. Inte så troligt, men ändå! :D

Dany lär ju inte dö även om hon spränger skiten i luften.
Så det vore nästan roligt om det hände! Men jag vill inte att Jon ska dö :nailbiting:
 
Är det bara jag som verkligen tycker illa om att det verkar finnas amorösa känslor mellan Jon och Dany? Dels är jag, som folk säker noterat, inte ett stort fan av Dany numera men en annan orsak till att det ger lite dålig smak i munnen är att det känns lite "billigt" att två attraktiva huvudkaraktärer ska få ihop det.

Sen kan jag inte låta bli att oroa mig för att Cersei ska spränga skiten igen, när så många viktiga karaktärer kommer samlas på ett ställe. Inte så troligt, men ändå! :D
Du är inte ensam, jag tycker det känns skitbilligt...
 
Jag är nästan lite inne på idén att någon kommer att spränga allt i luften på slutet, jag ser framför mig att bara Tyrion överlever, eftersom alla har slutat gilla honom var han inte på plats. Scenen som inspirerat till detta är slutscenen av den gamla såpan Tre kronor :D
 
Jag är nästan lite inne på idén att någon kommer att spränga allt i luften på slutet, jag ser framför mig att bara Tyrion överlever, eftersom alla har slutat gilla honom var han inte på plats. Scenen som inspirerat till detta är slutscenen av den gamla såpan Tre kronor :D
Kul om dom dessutom plockar upp den gamla melodin men i GoT-tappning då, hade älskat det :D
 
Uppenbarligen har de bestämt sig för Dany/Jon, men jag undrar fortfarande hur sjutton de har tänkt sig hur det ska fungera dynastiskt + praktiskt. Jon är king in the north, han kan inte plötsligt bli Danys medregent eller vad de tänkt sig. Det finns ingen som kan ersätta honom. Ingen manlig Stark och lords in the north kommer inte acceptera Sansa eller Anya som queen in the north.

Tyrion har rätt, om Dany dör utan arvingar (ingen vet att Jon är legitim son till Rahegar och Lyanna) så spelar det ingen roll om hon erövrar hela Westeros eftersom Targaryen dör ut med henne och hon inte kan få barn. Möjligtvis har Jon någon slags supersperma. :D.

Får erkänna att Jon och Dany har kemi och det är första gången hon möter en jämlike som hon kan förälska sig i. Drogo blev hon såld till och vad-han-nu-hette var hennes älskare men en vanlig soldat och det var uppenbart att hon inte hade särskilt varma känslor för honom. Jon däremot är inte bara en kung utan också den mest rakryggade och rättsinniga mannen som har en moralisk kod som han lever efter och samtidigt rättfram och rak. För att inte tala om att han inte är helt motbjudande fysiskt ;) Helt förståeligt att de faller som furor för varandra. Äsch att det snart är slut och tydligen ryktas det om att om vi har otur visas inte sista säsongen förrän 2019, aaaargh! :arghh: :rage:
 
Jag är nästan lite inne på idén att någon kommer att spränga allt i luften på slutet, jag ser framför mig att bara Tyrion överlever, eftersom alla har slutat gilla honom var han inte på plats. Scenen som inspirerat till detta är slutscenen av den gamla såpan Tre kronor :D
Ja, det hade väl inte varit helt osannolikt ;). Jag har spekulerat kring följande scenario: Jon och Dany försöker ingå allians med Cersei mot White walkers, Cersei förråder dem och tror att hon kammat hem världsherravälde. Dock dör hon i barnsäng och Sansa tar över järntronen. Vad som sedan händer med white walkers har jag dock inga som helst spekulationer kring, det kan ju verkligen gå hur som helst :S.
 

Liknande trådar

Kultur Måste vara fler än jag på Buke som tittar på skräp-TV! :D Vad kollar ni på nu, några tankar om säsonger eller personligheter? En ny...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 068
Senast: Fiorano
·
Trädgård & Växter Såhär ser det ut hos mig just nu. Spaljén som först var så fin, med klematis, två klätterrosor och en ljuvlig akebia quinata ... är nu...
Svar
4
· Visningar
305
Senast: Hellhound
·
Fritid En liten spinoff på andra serie-tipsar tråden eftersom jag gärna ser historiskt, fantasy, sci.fi. och rysare. :D Jag gillar serier som...
Svar
4
· Visningar
424
Senast: Sasse
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 614
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp