Bukefalos 28 år!

gångartbilder Konstruktiv kritik 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

KL

Nu var det ett tag sen jag la in nå bilder men idag hade jag mej en fotograf, dock med mobilkamera men det får ni stå ut med :)

Trav
dsc009271_85247139.jpg


Skritt
dsc009301_85252765.jpg


Och 2 filmer :)
Trav
http://www.youtube.com/watch?v=dMxNDF7e1gw
T2
http://www.youtube.com/watch?v=et2xRbsF3RE


Vår träning har gått ganska mycket framåt nu på sista tiden, mest i trav och galopp och efter dagens ridpass kom jag underfund med att vi måste träna mera tölt. Jag har alltid varit en töltmänniska men nu när vi kan galoppera på små volter i kontrollerat tempo villl jag inte göra nå annat:D

All kritik mottages :)

Puttar upp och hoppas någon har något konstruktivt att säga ;)
 
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

*kl*

Längesen jag la ut några bilder här, så är nog ingen som har koll på vem jag är. Men slänger in lite här ändå. ;)

Tölt
IMG_5344.jpg


Trav
IMG_5457.jpg


Vi börjar iallafall komma en bit på väg nu, äntligen. Även om det är mycket kvar.. Men vi kämpar vidare. :)
Han är 7 år e. Thorri.

Kommentera gärna. :)
 
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

Ska ni va me på Ófeigurs träningstävling? Isf ses vi där ;)
 
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

han ser ut att kunna bli riktigt bra med rätt träning :)
ser utt att ha fina rörelser. i tölten blir han framtung och din hand ser lite hård ut försök att slappna av och räta lite på dig.
mkt voltarbete, minska och förstora volten har gjort susen för min häst :)
 
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

han e galet fin din häst :)
Ser ut att ha väldigt mkt power och energi?
ja skulle arbeta mkt volt i tav för att få mera form sen när du rider rakt fram på ovalen. de gör ja jätte mkt med minning som e helt crazy och de har gjort henne super mkt lugnare. travar på volt om hon ökar ta ja in på en liten volt till ja har kontroll på henne och ökar volten igen. ökar minskar tempon också så ja kan hålla henne i båda kort och mellan utan att hon bara springer och kör upp huvudet. och hon får inte gå ut på spåret innan ja känner att jag kan kontrolera henne.

på bilden såg det väldigt lugnt och harmoniskt ut, när du red rakt fram såg de ut att gå ganska fort och ingen direkt form. men han har väldigt fint steg och sväv och vilka bakben :d
har sett han irl och de e inte fy skam på den hästen inte :love:
 
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

Yes, det ska vi! Men uj, jag är nervös.... Känns som jag glömt hälften av alla grejer som är bra att ha med sig på tävling.

Nummerlappar? Får jag ha min bomlösa sadel? Tänk om han inte alls är så lugn o snäll inne på banan? Tänk om vi blir försenade och allt blir stressigt?

*Luuugn Ia, luuuuugn, det är bara en TRÄNINGStävling.....*
 
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

Usch jag är likadan, måste mäta spöet och kolla det där me nummerlappar också... (har jag ens nån nummerlapp??) Men som sagt, det är träningstävling och tur det ;)

Har en skimmel vid namn Pjakkur, kom gärna fram och hälsa :) vi kanske rentav tävlar mot varann? Du är också senior antar jag?
 
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

Yes, det ska vi! Men uj, jag är nervös.... Känns som jag glömt hälften av alla grejer som är bra att ha med sig på tävling.

Nummerlappar? Får jag ha min bomlösa sadel? Tänk om han inte alls är så lugn o snäll inne på banan? Tänk om vi blir försenade och allt blir stressigt?

*Luuugn Ia, luuuuugn, det är bara en TRÄNINGStävling.....*

Andas och läs här om utrustning :)

/Malin
 
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

Träningstävlingen är på Mhof, på kvällen den 5:e maj. Sen tänkte jag vara med på skånemästerskapen, Gaedingakeppnin och Naggurs KM också. Får se när Lill-Snoret får följa med också :)

Hehe, du kallar den träningstävling, jag kallar den lätt tävling... jahaja, då blir vi kanske konkurrenter :p Vad ska ni starta? Jag och SG ställer upp i V5.
 
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

Den heter ju "träningstävling" ;) Fast det gör detsamma för min nervositet...
Och jajamen, då blir vi konkurrenter, V5 och lätt tölt, vad den nu heter nu för tiden :)

Salka: Oh vad kul, jag är också senior ja :)

Malin: Tack! NU ska jag sluta kapa tråden :)
 
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

Då möts vi allihop i V5 i alla fall! :)

Sorry för OT!
 
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

Den heter ju "träningstävling" ;) Fast det gör detsamma för min nervositet...
Och jajamen, då blir vi konkurrenter, V5 och lätt tölt, vad den nu heter nu för tiden :)

Salka: Oh vad kul, jag är också senior ja :)

Det finns en massa "lätt-tölt-klasser"...

Om vi allihopa pratar och peppar varandra så blir vi kanske mindre nervösa ;)
 
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

Den gamla vanliga, T7?

Ja, vi får peppa varann massor och sen får vi uppdatera med MASSOR med bilder på våra vackra springare, så moderatorn inte slänger ut oss från den här tråden :p
 
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

Och T7 är

1 varv arb tempo tölt
varvbyte
1 varv valfritt tempo tölt
 
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

Passar på att fråga eftersom du verkar ha koll!

Vad sjutton är V3? och hur rider man T6 (som väl är lätt T2)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
576
Senast: Lady_S
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
2 389
Bukefalos Snälla @Gunnar kan du lägga till ett nytt prefix på hundsidan för de lekfulla och "oseriösa" trådarna, liknande gnägg som finns på...
Svar
5
· Visningar
842
Senast: Gunnar
·
Fritid Börjar ny tråd då den gamla blivit låst :) Syr rätt mycket nu, då jag lovat mig själv att beta av minst 15 projekt innan jag köper nya...
27 28 29
Svar
578
· Visningar
29 845

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp