Bukefalos 28 år!

GeKås-tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: GeKås-tråd

Det där odelade syntetbettet, vilka storlekar fanns det i? 10,5 kanske?? :)

Ska dit så snart jag får alla mina tusenlappar tillbaka på skatten!! :banana:Köpt häst och har inget mer till henne än grimma + grimskaft jag får med i köpet! :angel:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: GeKås-tråd

Jag vet faktiskt inte, kollade bara efter 12,5 som jag skulle ha. Dock hängde det ett framför som var mycket kortare än mitt, kanske kan det ha varit ett 10,5? :D
 
Sv: GeKås-tråd

Måste bara fråga, jag hittade ett par Isabell Werth ridbyxor för ett par månader sedan, ljusblå helskodda i "isländsk modell" (utsvängda ben). Ngn som vet om de finns kvar?

Skall dit ner i Juli nämligen och kommer då att kapa ett par sånna om de finns kvar, de var så snygga och fina i kvalitén dock så sa plånboken ifrån :(

Håll gärna koll ni som skall dit!
Kostade rätt mkt om jag inte minns fel, ca 6-700:-

Jag var på Gekås i dag. :D

Köpte två par Isabell Werth Islandsridbyxor, ett par beige och ett par ljusblå. De var lite billigare än 6-700 kan jag säga... :angel: och det var ju ett ruskigt kap kan jag säga. Dock rätt utplockat i storlekarna, mest små storlekar kvar, eller jättestora. Hittade två par i stl 80 (stl 40 med extra långa ben), sitter som en smäck! :love: Fast jag har stl 36-38 i vanliga fall så de var lite tighta i storlekarna.

Annars hittade jag inte så mycket i hästväg, köpte en grimma, pälsglans och lite ryktgrejer bara. Fanns mycket rosa, dödskallar, glitter och strass... Inte min grej riktigt. :rofl: Men mycket fina ridkläder tycker jag, men det fick räcka med ridbyxor för denna gång.
 
Sv: GeKås-tråd

knapprån

jag var där för några dagar sen. tyckte mest att där var skit faktiskt.

meen eftersom att det är så dåligt med bilder i tråden så slänger jag in vad jag köpte =)

Insektsspray & glansspray
DSC00111.jpg


piggborste,hårborste,hovkrats,gjord,hönät.
DSC00112.jpg


2 par benskydd.
DSC00113.jpg
 
Sv: GeKås-tråd

Ska troligen dit ngn vecka efter sommarlovet, då ska jag köpa det här:):
  • Grått döskallefleecetäcke :love:
  • Dressyrschabrak
  • Fårskinnspad
  • Rosa döskalle sadelskydd :p
  • Snygg väst
  • Vit IW tävlingsskjorta
  • Termotäcke
  • Nummerlappar
  • pullarludd
  • IW schabrak
 
Sv: GeKås-tråd

*kl*

jag var där idag :D
bara snabbvisit tyvärr, men jag fick med mig en del grejer ändå.
har ju trots allt en ny häst, som har bra mycket mindre storlek än min häst.
bilder kommer förmodligen senare, annars inom några dagar

Ridbyxor i "svalt" material, mullvad 250kr
Fleecetäcke, grönt med texten "TUFF" (jag har visat ett sånt här i tråden innan) 140kr
Stall/transporttäcke, typ våffeltäcke, lila/rosa 170kr
Grimmor med text ("tuff"-grön och "söt"-lila/rosa) 50kr/st
Flugpannband 15kr
Ljuslila hovkrats 4kr
Longerlinor, bruna 40kr/st
Pälsglans, sjöbogården 50kr
Ridhandske, svarta (har likadana bruna, helt underbara) 50kr
Senskydd, svarta 70kr
Flughuva 50kr
Schabrak, mörkgrått med rosa kant och mörkgrå/silver passpoal 80kr
Jodopax gel 60kr
Bett, tredelat sweet iron med kopparmittdel (strl 10,5) 80kr

Det var allt i hästväg för den här gången.
hittade inget fint träns i rätt storlek :(
Kommer förmodligen bli mer i höst när jag och en kompis (som nyss köpt sin första häst) åker dit. Då vet jag mer om min nya häst och har förhoppningsvis tagit reda på vad hon behöver
 
Sv: GeKås-tråd

Var där igår och kan hålla med om att det var utplockat i storlekarna på ridkläder, särskilt vita ridbyxor. Jag köpte:

Ridkavaj (satt sådär men får duga)
vita ridbyxor (tyvärr oskodda)
vit tävlingsskjorta IW
4 ridtoppar (40:-/st!)
helskodda ridbyxor blårutiga
flugspprayer och creme
torrschampo + vanligt + shampo för grå hästar
kedjegrimskaft
CD med dressyrprogrammen LC + LB (när jag kom hem insåg jag att bara ett av de fem programmen var aktuellet så jag blev lite lurad)
elastisk linda
ridstumpor

Ville ha vitt schabrak men de var jättefula. Bred nosgrimma fanns inte heller och alla träns är jätteplastiga. Så nu dröjer det innan jag åker dit igen!
 
Sv: GeKås-tråd

tog två bilder på det (resten av sakerna har flyttat till stallet och ska fotas där), men färgerna stämmer inte riktigt på någon bild tyvärr.

080608004.jpg


080608005.jpg
 
Sv: GeKås-tråd

Jag håller på och packar, åker imorgon bitti!! ska bli så kul!
Nu har jag ju pecis köpt en gård så det kanske inte blir så mycket på hästavdelningen utan mest till huset, men en del ska man väl hitta :o

någon som vill att jag ska tittat efter något?
 
Sv: GeKås-tråd

Titta gärna om döskallefleecetäcken finns i grått och storlek 125+om det finns helt vita IW tävlingsskjortor så är du gullig :bow:
 
Sv: GeKås-tråd

dom ljusblå från IW fanns där igår.
kollade själv på sånna svarta och beiga, men antingen var dom pyttesmå eller gigantiska i storlekarna :(
 
Sv: GeKås-tråd

inka90: om rosa döskalle fleece+ regn täcket finns i strl 135:D
 
Sv: GeKås-tråd

kl

sådär ja. bildbomb.

bellagekas040.jpg


stalltäcket och benskydden:
bellagekas042.jpg


stalltäcket, här ser man de rätta färgerna:
bellagekas043.jpg


nästan matchande ;)
fula longerlinor (fanns grå-röda också, men dom föll mig ännu mindre i smaken) och ett sötmalmsbett
bellagekas044.jpg


såg så fult ut att bara ta kort på en jodopax-gel, så jag plockade fram lite fler saker som kommer från gekås
bellagekas045.jpg


ryktlåda, inte heller köpt denna gången
bellagekas046.jpg
 
Sv: GeKås-tråd

jag ska till gekås vecka 29 :D
Ska köpa massa hagskydd och lite små grejer om jag hittar nått :p
 
Sv: GeKås-tråd

ponny, cob och full.
fast dom är ganska stora i storleken. Bella brukar ha cob annars, men det fick bli ponny (man ska ha med sig måttband! och ha mätt och skrivit ner måtten på de saker man ska köpa så man kan jämföra)
 
Sv: GeKås-tråd

I tisdags tog vi ett snabbeslut att åka till Ullared och handla på Gxxxx
så här komemrlite av bilder på de saker jag hittade och köpte.
Gelpad
gekas01.jpg



Bomull och klisterlindor
gekas02.jpg


Klisterlindor
gekas03.jpg


Termometer
gekas04.jpg


Sadelgjord
gekas05.jpg


Longerlina
gekas06.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 793
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 081
Senast: Madalitso
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 753
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 794
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp