Bukefalos 28 år!

Gekås / Ullared utrustning 2011

Sv: Gekås / Ullared utrustning 2011

kl

Var på Gekås i går ...

wpid-imag4899.jpg


Jacka från hästavdelningen.

wpid-imag4917.jpg


6 burkar lädervårdsservetter, ridstrumpor.

wpid-imag4921.jpg


Tre grimmor.

wpid-imag4923.jpg


Hästgodis x2, ridvantar + vinterridhandskar

Lite bilder från avdelningen...

wpid-imag4892.jpg


wpid-imag4894.jpg


wpid-imag4896.jpg


Kikade på bett men de jag ville ha fanns bara i 12.5? Hästen jag kikade efter bett åt drar 14.5 så det var ju inte så lyckat... kollade även täcken men hittade inte de som jag skulle ha.

och så lite OT. En urful rattmuff:
wpid-imag4912.jpg
 
Sv: Gekås / Ullared utrustning 2011

Åhh, ser en liten skymt av ett goldstripe täcke!! Någon som vet om de är äkta å va de kostar?:)
 
Sv: Gekås / Ullared utrustning 2011

Kikade på bett men de jag ville ha fanns bara i 12.5? Hästen jag kikade efter bett åt drar 14.5 så det var ju inte så lyckat... kollade även täcken men hittade inte de som jag skulle ha.

När jag var dit i torsdags fanns det massor av bett i strl 13,5-14,5 :p
Någr riktiga kvalitetsbett som i vanliga fall går på tusenlappen fanns för 1-200:-/st. Tyvärr har mina hästar inte så storlek på betten :(
 
Sv: Gekås / Ullared utrustning 2011

Är taggad till tusen nu, ska dit på söndag :D Egentligen är det mest julklappar som ska införskaffas, men det blir väl antagligen en del på hästavdelningen oxå :love:
 
Senast ändrad:
Sv: Gekås / Ullared utrustning 2011

Åh vad jag vill åka dit, dte är ingen som vill ta en beställning nästa gång? :angel:
 
Sv: Gekås / Ullared utrustning 2011

Va smart med butiksbilder! Det borde vi införa att någon tar varje vecka typ ;) iaf på schabrak o täcken...

Jag åker dit på onsdag, dock för julklappar men någon enstaka hästgrej slinker nog med ändå...
 
Sv: Gekås / Ullared utrustning 2011

Jag var i Gekås i fredags, köpte mest julklappar men hann göra en räd inne på hästavdelningen och köpte med mig ett par grimmor, sadelgjord 35cm, lädertvålspray, pälsglans, elastisk täckgjord(ljusblårandig, ej med på bild), svampar, babywipes, man/svansborste.

Tyckte de hade mycket grejer, täckena var väl inte mycket att hänga i julgranen kanske och bettutbudet var ganska sorgligt. Men i övrigt bra! Är ffa nöjd med grimmorna, är svårt att hitta ok grimmor i storlek shettis, och sadelgjorden som är den kortaste jag hittat och känns mjuk och av relativt god kvalité.

001_177306926.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Gekås / Ullared utrustning 2011

*kl*

Ska dit inom en snar framtid... är det någon som har en aningen om ifall de har bygelnosgrimmor (alltså remonnosgrimma men en metallbygel längst ner som gör att nosgrimman och bettet inte ligger emot varandra)? Eller är det för nischat för att finnas där kanske...
 
Sv: Gekås / Ullared utrustning 2011

Någon bygelnosgrimma hittar du inte. Deras utbud av nosgrimmor är ganska litet och sist jag kollade så hade dom bara lösa acheennosgrimmor
 
Sv: Gekås / Ullared utrustning 2011

Trns.jpg
[/IMG]
November.jpg


Refelexjacka och träns :-)
 
Sv: Gekås / Ullared utrustning 2011

Isabell Werth har dom ibland oxå. Köpte ett par Isabell Werth ridbyxor där för 3 år men gav 150 spänn :D
 
Sv: Gekås / Ullared utrustning 2011

Nu börjar mineralerna ta slut och en resa till Ullared sker inom ett par dagar så nu till den stora frågan!

Finns det Krafft Mineraler Blå på Ullared och vad kostar det? Billigare än exempelvis Lantmännen? Jag vet inte om man får skriva pris här i tråden men maila gärna mig, känns dumt att köpa innan jag åker dit om det skulle visa sig att det finns och är billigare.

Om ni svarar så kanske jag uppdaterar er med bilder! ;)
 
Sv: Gekås / Ullared utrustning 2011

eller maila och maila, PM:a menar jag det men man får även maila om man skulle vilja! ;)
 
Sv: Gekås / Ullared utrustning 2011

Nej, du får inte ställa prisfrågor. RING till varuhuset istället?!

Oavsett vad så är det nog billigare att köpa hemma än på GeKås, såvida man inte bor i Ullared. Bensin kostar ju pengar så du kommer ju inte gå särskilt mycket plus.
Nu lär du köpa annat också, men jaja.
 
Sv: Gekås / Ullared utrustning 2011

Oavsett vad så är det nog billigare att köpa hemma än på GeKås, såvida man inte bor i Ullared. Bensin kostar ju pengar så du kommer ju inte gå särskilt mycket plus.
Hon skulle ju ändå åka dit. Frågan var ifall det fanns billigt på Gekås, för då köper man ju inte hemma.

Och visst lönar det sig att åka till Gekås. Man spenderar pengar där, det är klart. Men man kommer hem med betydligt för pengarna än vad man hade gjort ifall man handlade i stan där man bor.
 
Sv: Gekås / Ullared utrustning 2011

Det finns krafft blå mineraler, kommer dock inte ihåg pris, tror de va lite billigare.
 
Sv: Gekås / Ullared utrustning 2011

Det är ju inte sant. Både ÖB och Rusta har ju många artiklar GeKås har för samma pris.
 
Sv: Gekås / Ullared utrustning 2011

KL

Finns det någon från Stockholm som ska ner som kan köpa eller någon som skulle kunna tänka sig att köpa och skicka en reflexoverall till mig?! Vill så gärna ha en...
 

Liknande trådar

Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 163
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har verkligen ett underbart jobb, trivs jättebra! Och det är så fantastiskt SKÖNT att ha ett jobb där man trivs! Jag har provat...
Svar
0
· Visningar
980
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Utrustning Ja så var det nytt år - 2014 - och dax för en ny Gekås / Ullareds utrustningstråd som detta året är mer inriktad som bildtråd ;)...
31 32 33
Svar
651
· Visningar
150 484
Senast: MissKulla
·
Relationer Dom senaste två veckorna har jag skrivit denna text flera gånger. Ändrat mig, raderat den och sedan skrivit igen. Skapade ett nytt...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
19 652

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp