Gekås / Ullared utrustning 2011

Sv: Gekås / Ullared utrustning 2011

Var där idag :D

Skulle som sagt egentligen bara shoppas julklappar men lite nytt på hästfronten blev det oxå, dock bara till mig :p

En ny vinterjacka, ser nästan svart ut på bilden men är egentligen mörkbrun, snygg passform, figursydd, 299 kr
sany1438_177774570.jpg


Ett par helskodda bruna ridbyxor, 199 kr
sany1445_177775029.jpg


Svarta softshellridbyxor, kostade egentligen 449 kr men var rea på dem nu så jag fick dem för 249 kr :banana:
sany1444_177774935.jpg


Hittade även ett par Angora knästrumpor på damavdelningen, tänkte att det blir riktig varma och goa ridstrumpor i vinter, 29,95 kr ;)
sany1439_177774736.jpg


Sedan blev det en hel del annat oxå.... :)
 
Sv: Gekås / Ullared utrustning 2011

Men på shires hemsida står det ju att det är från newmarket. Är det samma märke eller är jag lite korkad? ;)
 
Sv: Gekås / Ullared utrustning 2011

Jag har fått för mig att newmarket är färgen. Med just dom ränderna. Men jag kan ha fel.
 
Sv: Gekås / Ullared utrustning 2011

Jag har fått för mig att newmarket är färgen. Med just dom ränderna. Men jag kan ha fel.

newmarket är ju en galoppstad.. å de användes väl ursprungligen på galopphästarna... är det inte därifrån det kommer?

(ok vem googlar?!:p)
 
Sv: Gekås / Ullared utrustning 2011

Jag googlade, tog första bästa men jag tror att du har rätt. Det kommer nog från galoppörerna..

Hittade en butik som sålde Shires och där hette modellen Newmarket, eller det fanns ju flera olika täcken (träningstäcke, filt och täcke) och de hette alla Newmarket däremot hette färgen Golden Stripe.

När vi pratar Horseware's version i fleece så heter ju färgen Newmarket om det är gult/svart/rött..

Det känns som att alla täckestillverkare har släppt något fleece eller ulligt i dessa färger, men snyggt är det! :love:
 
Sv: Gekås / Ullared utrustning 2011

kl

Nu är det bara nio timmar kvar innan jag är på väg till ullared! Tänkte försöka ta lite kort på avdelningen om det inte är för mkt folk. :) Något speciellt ni vill se kort på?
 
Sv: Gekås / Ullared utrustning 2011

Det är ju inte sant. Både ÖB och Rusta har ju många artiklar GeKås har för samma pris.
Många artiklar? Nja, snarare hygienartiklarna av märken som säljs överallt. Men ÖoB har knappast Elisabeth Arden-grejer, etc.

Gekås är unikt med att de får in märkesgrejer till vrakpriser. Det får du inte på ÖoB eller Rusta. Björn Borg, French Connection, Elisabeth Arden, Ittala, Costa Boda, wesc, Almedal, etc är märken som inte finns på varken ÖoB eller Rusta.

Det går liksom inte att hitta Almedals-lakan för 199:- på ÖoB eller Rusta och inte någonstans i stan heller. Normalt kostar Almedals-lakan lite dryga tusenlappen.
 
Sv: Gekås / Ullared utrustning 2011

I och med att hööks filt dom säljer nu är tillverkad på samma ställe som shires känns det som att den bör vara rätt shysst! Jag tyckte den var superfin!
 
Sv: Gekås / Ullared utrustning 2011

Dom ser ju faktiskt helt identiska ut! :)

Lika stora, samma typ av linjer det enda är väl att den ena är gjord av ylle och den andra av ull.

Var det Shires som fanns på Gekås?
 
Sv: Gekås / Ullared utrustning 2011

Kl

Det här fick jag med mig hem idag:
46515a2b.jpg


Grimma, stalltröja, nosludd, boots, termometer, bett, broddnyckel, sporrskydd, hästsalva, läderservetter, två donuts, longerlina, täckesgjord, ridvantar och hästgodis! Sen blev det en massa mer från dom andra avdelningarna. :p
 
Sv: Gekås / Ullared utrustning 2011

Nej, shires filtarna finns inte på gekås. Det finns bara kopior i fleece.
 
Sv: Gekås / Ullared utrustning 2011

Undrqar samma sak! Dessutom är jag väldigt sugen på ett par softshell-ridbyxor!! Spec till det priset!!
 
Sv: Gekås / Ullared utrustning 2011

Ja! Dom fanns i alla färger och storlekar. :)

Jag såg inga softshell-ridbyxor. Men jag kanske letade dåligt.
 
Sv: Gekås / Ullared utrustning 2011

Dressyrskydden fanns inte i lördags när en bekant var där nere tyvärr. :(
 
Sv: Gekås / Ullared utrustning 2011

attans! tänkte att om bootsen kommit in igen kanske skydden oxå gjort det :D men där gick vi bet alltså!
 
Sv: Gekås / Ullared utrustning 2011

Finns nog en risk att softshell ridbyxorna är slut, var inte så jättemånga kvar när jag hittade mina och dessutom var de ju på rea så antagligen gick de snabbt... Fast de borde ju iofs få in fler tkr man :)
 

Liknande trådar

Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 149
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har verkligen ett underbart jobb, trivs jättebra! Och det är så fantastiskt SKÖNT att ha ett jobb där man trivs! Jag har provat...
Svar
0
· Visningar
961
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Utrustning Ja så var det nytt år - 2014 - och dax för en ny Gekås / Ullareds utrustningstråd som detta året är mer inriktad som bildtråd ;)...
31 32 33
Svar
651
· Visningar
150 405
Senast: MissKulla
·
Relationer Dom senaste två veckorna har jag skrivit denna text flera gånger. Ändrat mig, raderat den och sedan skrivit igen. Skapade ett nytt...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
19 549

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp