Bukefalos 28 år!

Sv: Getter!!

Haha det där ser bekant ut! :rofl: Mina brukar knacka på dörren när det är dags att gå upp.
Ja, de är för roliga de där små djuren. Men just nu inser jag att jag MÅSTE ha en rymningssäker hage (ska sätta upp så fort tjälen är borta) för mina fina botaniska tulpaner är uppätna med lök o allt och snödropparna som stod så fint i rabatten häromdan är spårlöst försvunna. Jag som älskar blommor (och getter) hur ska det gå ihop?:confused:
 
Sv: Getter!!

Getter äter allt :D

Jag har insett att jag har köpt en smidig get. Svarta Wilma som flyttade hit 3:e Mars är en grymt skicklig klättrare och hoppare. Ska bli intressant och se om hon tar sig ur sommarhagen.
 
Sv: Getter!!

Getter är så fina! Har inga själv men ska nog skaffa när jag flyttar hemifrån:devil: Kan ni inte lägga in lite mer bilder på era? :)
 
Sv: Getter!!

hej..jag har alltid gillat getter,,har just nu sju stycken,6 getter en kastrerad bock..dom är mkt trevliga...:banana:
 
Sv: Getter!!

Hejsan ni som va nyfikna på mina FYRA killingar.
Nej, jag har inte hunnit svar här då jag var osäker på om dom skulle överleva. och första dygnen gjorde jag allt för geta och killingarna.
Och vilken tur alla har överlevt! och jag tror alla kommer klara sig från och med nu.
Ska lägga in lite bilder på dom en annan dag när timmen inte är så sen.
 
Sv: Getter!!

Ja, det är skönt! Och så jäkla otroligt att få fyra!

DSC00075.JPG
 
Sv: Getter!!

Ja, de är för roliga de där små djuren. Men just nu inser jag att jag MÅSTE ha en rymningssäker hage (ska sätta upp så fort tjälen är borta) för mina fina botaniska tulpaner är uppätna med lök o allt och snödropparna som stod så fint i rabatten häromdan är spårlöst försvunna. Jag som älskar blommor (och getter) hur ska det gå ihop?:confused:

Ni har val hort ordspraket "att satta geten till tradgardsmastare?"

:rofl:

/KT
 
Sv: Getter!!

ja, jag undrar hur dom kommer bli när vi släpper ut dom hur många minuter det tar innan dom är ute u hagen... :eek: :D
 
Sv: Getter!!

Killingarna är blandras, Geta är nån lantras troligen korsning. Och bocken var dvärgget.
Dom är så otroligt söta och GALNA! Det blev ju en get och tre bockar. Geten är som vildast, hon är en riktig bergsget! Hon ska klättra på mig hela tiden och när hon väl kommer upp, på min rygg eller i famnen jag då ska hon tutta på min jacka. Sen är en av bockarna lite stångbenägen. KOmmer och rusar sen stannar han och sen buffar han till lite. Det ska vi vänja han av vid, men det är ju lite sött. Och gud var dom växer! fy fan det är inte samma små ulltottar jag försökte få liv i första dagen, dom har ju växt så dom är nästan 3 gånger så stora som när dom föddes! :love::love::love::love::love:
 
Sv: Getter!!

o guu va sött :D är dem borta någon morgon så vet du vem du ska fråga ut :angel:
hehe Nämen du måste uppdatera med fler bilder när du har tid :D
 

Liknande trådar

Samhälle Snart kommer ju sommaren och jag älskar att åka ut och bada på sommaren och vill göra det betydligt oftare än min sambo. Åker alltid...
Svar
13
· Visningar
1 006
Senast: Badger
·
Hemmet Vi har, av flera olika orsaker, börjat ha lite tankar kring att eventuellt flytta och "byta stad", men har lite svårt för att veta var...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
5 587
Katthälsa Ok. Två problem: Tuva blir lätt hård i magen och Maggan lös. De äter blötmat (Bozita ren) ett halvt paket om dagen (delat på tre...
Svar
18
· Visningar
1 382
Senast: Tarnin
·
Kropp & Själ Har slitet hår. Klippt flera dm men är inte nöjd än. Finns det någon behandling eller liknande som skulle kunna funka? Förutom att...
Svar
10
· Visningar
724
Senast: Karro-Lina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp