GHS och Eurohorse

Jag har shoppat ordentligt :D Allting var iaf med på listan ;)
Vinterjacka till mig.
Reflex-ridkjol till dottern.
Fyra par handskar: stall, vinter, vardags, tävling.
Gramantygel.
Två par benskydd, ett par boots och ett schabrak. Matchande och glittrigt :D
Dricksvattenrening.

Ska inte shoppa mer så övriga saker får stå kvar på listan :)
 
5C55074E-0C13-494F-9E3D-F9120A911DBA.jpeg

Vi köpte en till häst 😜 Utöver detta sadelgjord och stigläder. Sonen försökte gnöla till sig en käpphäst för 1400kr men där går liksom min gräns. På min tid var det gammal raggsocka på pinne med knappögon. Detta kitet kostade 300 och känns ändå värt, lite kul att göra sin egen är det ju också.
 
Visa bifogad fil 113362
Vi köpte en till häst 😜 Utöver detta sadelgjord och stigläder. Sonen försökte gnöla till sig en käpphäst för 1400kr men där går liksom min gräns. På min tid var det gammal raggsocka på pinne med knappögon. Detta kitet kostade 300 och känns ändå värt, lite kul att göra sin egen är det ju också.
Min dotter har 4 käpphästar. 🙈 Hennes absoluta favorit är "Askungen". En stoppad tubsocka på kvastskaft med ett öra kvar. 😅
 
Hemma i soffan. Vi skulle sett sista klassen men valde att åka hem och se det på TV istället. Gårdagen med Henriks vinst var fantastisk dock.
Shoppat rejält
Maya de lores ridleggings, piké kortärmad och mössa
Ariat träningsmöjligheter långärmad
Ytterligare långärmad ridtopp
Sprenger sporrar med svarta sporremmar
2 st PS schabrak
1 fårskinnspadd till gammeltanten
Och dagens onödigaste men ack så fina.
Servettringar 6 pack
 

Bifogade filer

  • 20230225_205646.jpg
    20230225_205646.jpg
    273,5 KB · Visningar: 48
Hemma i soffan. Vi skulle sett sista klassen men valde att åka hem och se det på TV istället. Gårdagen med Henriks vinst var fantastisk dock.
Shoppat rejält
Maya de lores ridleggings, piké kortärmad och mössa
Ariat träningsmöjligheter långärmad
Ytterligare långärmad ridtopp
Sprenger sporrar med svarta sporremmar
2 st PS schabrak
1 fårskinnspadd till gammeltanten
Och dagens onödigaste men ack så fina.
Servettringar 6 pack
De där servettringarna är ju helt amazing! :love:
 
Jahopp! Det blev en lördag med en miljon andra, för att introducera dottern till mässan. Men som hon ägde! Sprang före mig en som en vågbrytare och hittade till slut en käpphäst som uppenbarligen va målet på resan. Personligen fick jag äntligen en uppföljare till min Uhip Ridkjol.
Det jag saknar va att jag ville köpa ett svart BoT schabrak i st full men de hade bara cob just då, och ville inte kolla lagret 😒 Ska nån dit och är sugen på att hjälpa mig så köper jag gärna deras svarta hoppachabrack stl ful 😁
 
Ska på mässan idag. Skulle egentligen dit med hunden genom sbk men hon löper så blir bara dit och kolla runt. Jag har ingen häst dock och rider bara 2-3 ggr per år så blir nog dåligt med inköp.
 
Ska in idag igen. Orkade inte åka så vi var där vid 8, så får väl köra runt i en timme och leta parkering.

Igår satt jag och funderade på "gamla GHS" och vilka bitar man saknar. Publiken känns mer traditionell idag och inte så typiskt GHS. Inte en massa banderoller och plakat från fanclubbar och ingen våg i pauserna. Sen är alla väldigt entusiastiska och applåderar, men känns ändå som en annan stämning.

Sen har ju vissa kul saker försvunnit av säkerhetsskäl och för hästarnas skull. Prisutdelningar med 10-12 hästar, vilda ärevarv med blommor som kastades hej vilt och så klart raketen med typ alla ryttarna inne till häst som avslutning på hela kalaset. Brukade stanna till slutet bara för den. ;) Tror dåtidens hästar hanterade det lite bättre också, minns faktiskt inga avramlingar.

Och på tal om säkerhet...tre galna pristagare som körde rally inne på arenan med sina nya Volvobilar. ;)

Slutligen, hästlotteriet. 10 lotter varje år så snart jag hade egen budget. Och så bara måste man vara där vid dragningen. Slutade köpa lotter när det inte gick att vinna en häst längre och jag var nog inte ensam om det eftersom lotteriet inte fortsatte många år efter det.
 
Var där igår kväll och det är nog första gången jag kommit därifrån besviken. Tyckte både mässan och showen var rätt trista faktiskt. :( Dressyren var visserligen mycket hög klass på men innan man tagit sig igenom den ENORMA kön från mässan så hade ju första två ekipagen redan ridit. Sen var det tre ekipage och sen av nån anledning 30 min paus (vem orkar sitta och bara glo i 30 min paus liksom :confused:). Sen 5 ekipage till och LÅNG tid tills hoppningen startade och under den tiden knökfullt på mässan, smått omöjligt att hitta nåt att äta, helt omöjligt att hitta nånstans att sitta och äta och ärligt talat rätt trist shopping. Var det några utställare som haft några bra deals så var det nog redan slutsålt sen länge på lördagskvällen. Eller så är jag bara kinkig och anser att 10% rabatt inte är mycket att hurra för. Kom ifrån mässan med en grimma, ett grimskaft och ett dressyrspö, samtliga sådant jag kunde köpt, till samma pris, i min ”vanliga” ridsportbutik eller online (antagligen till bättre pris). Dottern köpte en hink hästgodis i lösvikt, vilket hon var rätt nöjd med, just det är väl mest på mässan man kan få tag på…

Jag hade velat se mer nyheter på mässan, och sånt som man inte hittar ”vart som helst”. Tycker det har blivit mindre och mindre av det på senare år och mer och mer ridsportbutiker som kränger sina ordinarie bästsäljare med 10 % rabatt.

/griniga tanten :o
 
Ska in idag igen. Orkade inte åka så vi var där vid 8, så får väl köra runt i en timme och leta parkering.

Igår satt jag och funderade på "gamla GHS" och vilka bitar man saknar. Publiken känns mer traditionell idag och inte så typiskt GHS. Inte en massa banderoller och plakat från fanclubbar och ingen våg i pauserna. Sen är alla väldigt entusiastiska och applåderar, men känns ändå som en annan stämning.

Sen har ju vissa kul saker försvunnit av säkerhetsskäl och för hästarnas skull. Prisutdelningar med 10-12 hästar, vilda ärevarv med blommor som kastades hej vilt och så klart raketen med typ alla ryttarna inne till häst som avslutning på hela kalaset. Brukade stanna till slutet bara för den. ;) Tror dåtidens hästar hanterade det lite bättre också, minns faktiskt inga avramlingar.

Och på tal om säkerhet...tre galna pristagare som körde rally inne på arenan med sina nya Volvobilar. ;)

Slutligen, hästlotteriet. 10 lotter varje år så snart jag hade egen budget. Och så bara måste man vara där vid dragningen. Slutade köpa lotter när det inte gick att vinna en häst längre och jag var nog inte ensam om det eftersom lotteriet inte fortsatte många år efter det.
För att inte tala om när mässan var på Scandinavium, för oss som är tillräckligt gamla för att minnas det :)
 
Var där igår kväll och det är nog första gången jag kommit därifrån besviken. Tyckte både mässan och showen var rätt trista faktiskt. :( Dressyren var visserligen mycket hög klass på men innan man tagit sig igenom den ENORMA kön från mässan så hade ju första två ekipagen redan ridit. Sen var det tre ekipage och sen av nån anledning 30 min paus (vem orkar sitta och bara glo i 30 min paus liksom :confused:). Sen 5 ekipage till och LÅNG tid tills hoppningen startade och under den tiden knökfullt på mässan, smått omöjligt att hitta nåt att äta, helt omöjligt att hitta nånstans att sitta och äta och ärligt talat rätt trist shopping. Var det några utställare som haft några bra deals så var det nog redan slutsålt sen länge på lördagskvällen. Eller så är jag bara kinkig och anser att 10% rabatt inte är mycket att hurra för. Kom ifrån mässan med en grimma, ett grimskaft och ett dressyrspö, samtliga sådant jag kunde köpt, till samma pris, i min ”vanliga” ridsportbutik eller online (antagligen till bättre pris). Dottern köpte en hink hästgodis i lösvikt, vilket hon var rätt nöjd med, just det är väl mest på mässan man kan få tag på…

Jag hade velat se mer nyheter på mässan, och sånt som man inte hittar ”vart som helst”. Tycker det har blivit mindre och mindre av det på senare år och mer och mer ridsportbutiker som kränger sina ordinarie bästsäljare med 10 % rabatt.

/griniga tanten :o
Vi skippade sista showen pga av detta. Såg allt hemma på TV istället.
 
För att inte tala om när mässan var på Scandinavium, för oss som är tillräckligt gamla för att minnas det :)
Det minns jag!
Jag kommer ihåg att jag tjatade på mamma att få köpa ett eget grimskaft, det var tiden innan jag hade egen ponny.
Kan det varit 1985 eller så...

Jeez, tiden går!

(Jag fick ett eget grimskaft och jag tränade på longering med det.

Med familjens rottweiler.)
 
Var där igår kväll och det är nog första gången jag kommit därifrån besviken. Tyckte både mässan och showen var rätt trista faktiskt. :( Dressyren var visserligen mycket hög klass på men innan man tagit sig igenom den ENORMA kön från mässan så hade ju första två ekipagen redan ridit. Sen var det tre ekipage och sen av nån anledning 30 min paus (vem orkar sitta och bara glo i 30 min paus liksom :confused:). Sen 5 ekipage till och LÅNG tid tills hoppningen startade och under den tiden knökfullt på mässan, smått omöjligt att hitta nåt att äta, helt omöjligt att hitta nånstans att sitta och äta och ärligt talat rätt trist shopping. Var det några utställare som haft några bra deals så var det nog redan slutsålt sen länge på lördagskvällen. Eller så är jag bara kinkig och anser att 10% rabatt inte är mycket att hurra för. Kom ifrån mässan med en grimma, ett grimskaft och ett dressyrspö, samtliga sådant jag kunde köpt, till samma pris, i min ”vanliga” ridsportbutik eller online (antagligen till bättre pris). Dottern köpte en hink hästgodis i lösvikt, vilket hon var rätt nöjd med, just det är väl mest på mässan man kan få tag på…

Jag hade velat se mer nyheter på mässan, och sånt som man inte hittar ”vart som helst”. Tycker det har blivit mindre och mindre av det på senare år och mer och mer ridsportbutiker som kränger sina ordinarie bästsäljare med 10 % rabatt.

/griniga tanten :o

Jag har varit på GHS 2013 och 2016. Minns det väl eftersom jag bägge gångerna hade dräktiga ston. ;) Första gången upplevde jag att det fanns massor att se och köpa. Köpte en KEP-hjälm för 1000 kr och funderade på om jag även skulle köpa Free jump stigbyglar för 1000 kr. Ångrar så att jag inte köpte, snacka om pangpris! Men andra gången kändes det inte alls lika bra, mer som en trött mässa där ingen verkade vilja sälja, utan mest visa upp. :(
 
Ska in idag igen. Orkade inte åka så vi var där vid 8, så får väl köra runt i en timme och leta parkering.

Igår satt jag och funderade på "gamla GHS" och vilka bitar man saknar. Publiken känns mer traditionell idag och inte så typiskt GHS. Inte en massa banderoller och plakat från fanclubbar och ingen våg i pauserna. Sen är alla väldigt entusiastiska och applåderar, men känns ändå som en annan stämning.

Sen har ju vissa kul saker försvunnit av säkerhetsskäl och för hästarnas skull. Prisutdelningar med 10-12 hästar, vilda ärevarv med blommor som kastades hej vilt och så klart raketen med typ alla ryttarna inne till häst som avslutning på hela kalaset. Brukade stanna till slutet bara för den. ;) Tror dåtidens hästar hanterade det lite bättre också, minns faktiskt inga avramlingar.

Och på tal om säkerhet...tre galna pristagare som körde rally inne på arenan med sina nya Volvobilar. ;)

Slutligen, hästlotteriet. 10 lotter varje år så snart jag hade egen budget. Och så bara måste man vara där vid dragningen. Slutade köpa lotter när det inte gick att vinna en häst längre och jag var nog inte ensam om det eftersom lotteriet inte fortsatte många år efter det.


Jag minns vissa avramlingar vid raketen men ändå förhållandevis få. Kommer ihåg att en del red barbacka och ibland var det två ryttare på en häst. Ganska galet och säkerheten var väl inte direkt i centrum men minns ingen allvarlig skada på varken ryttare eller hästar under raketen.

Rally med de nya volvobilarna var riktigt kul att se och hästlotterna köpte jag varje år. Jag håller med om att det känns som en annan stämning nu mot förr, kommer också ihåg alla banderoller som en del hade i publiken, vissa ryttare hade som en egen fanclub i publiken. vågen i pauserna var klassiskt. . Sen alla stånd i foajeerna såklart innan mässan fanns.
 
Var där igår kväll och det är nog första gången jag kommit därifrån besviken. Tyckte både mässan och showen var rätt trista faktiskt. :( Dressyren var visserligen mycket hög klass på men innan man tagit sig igenom den ENORMA kön från mässan så hade ju första två ekipagen redan ridit. Sen var det tre ekipage och sen av nån anledning 30 min paus (vem orkar sitta och bara glo i 30 min paus liksom :confused:). Sen 5 ekipage till och LÅNG tid tills hoppningen startade och under den tiden knökfullt på mässan, smått omöjligt att hitta nåt att äta, helt omöjligt att hitta nånstans att sitta och äta och ärligt talat rätt trist shopping. Var det några utställare som haft några bra deals så var det nog redan slutsålt sen länge på lördagskvällen. Eller så är jag bara kinkig och anser att 10% rabatt inte är mycket att hurra för. Kom ifrån mässan med en grimma, ett grimskaft och ett dressyrspö, samtliga sådant jag kunde köpt, till samma pris, i min ”vanliga” ridsportbutik eller online (antagligen till bättre pris). Dottern köpte en hink hästgodis i lösvikt, vilket hon var rätt nöjd med, just det är väl mest på mässan man kan få tag på…

Jag hade velat se mer nyheter på mässan, och sånt som man inte hittar ”vart som helst”. Tycker det har blivit mindre och mindre av det på senare år och mer och mer ridsportbutiker som kränger sina ordinarie bästsäljare med 10 % rabatt.

/griniga tanten :o
Håller med om utbudet, sjukt dåliga deals. Eller är man bara bortskämd med alla erbjudanden på nätet?
 
För att inte tala om när mässan var på Scandinavium, för oss som är tillräckligt gamla för att minnas det :)

Var med på den tiden också, men saknar det inte direkt med tanke på rökridåerna som låg som en dimma över hela området. ;)
Jag minns vissa avramlingar vid raketen men ändå förhållandevis få. Kommer ihåg att en del red barbacka och ibland var det två ryttare på en häst. Ganska galet och säkerheten var väl inte direkt i centrum men minns ingen allvarlig skada på varken ryttare eller hästar under raketen.

Ja just det, en del tog det som en utmaning och gjorde det extra svårt. Miljöträning på högsta nivå. ;)

Rally med de nya volvobilarna var riktigt kul att se och hästlotterna köpte jag varje år. Jag håller med om att det känns som en annan stämning nu mot förr, kommer också ihåg alla banderoller som en del hade i publiken, vissa ryttare hade som en egen fanclub i publiken. vågen i pauserna var klassiskt. . Sen alla stånd i foajeerna såklart innan mässan fanns.

Hugo Simon fancluben var ju nåt alldeles extra.

Håller med om utbudet, sjukt dåliga deals. Eller är man bara bortskämd med alla erbjudanden på nätet?

Jag tror det är nätet som har förändrat hela shoppingbeteendet. Tycker dock att mässan är bra för att prova saker så man slipper skicka efter fel storlekar. Jag har ju dessutom "bara" haft egen häst i fyra år, så jag kompenserar nu för alla år som jag gick på mässan och saknade att jag inte hade någon häst att shoppa till. ;)
 

Liknande trådar

Gnägg Verkar inte hitta någon GHS-tråd för i år, och jag hoppas att jag lägger den rätt! Nu är det inte många dagar kvar. Jag själv, precis...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 968
Senast: mars
·
Tjatter Har någon här skickat in ett bidrag till Agrias rimtävling? Vad kom ni på för rim? Jag har skickat in det bästa jag kom på men kommer...
Svar
0
· Visningar
227
Senast: Barbabelle
·
Fritid Ska på GHS i februari och har köpt biljetter ihop med en kompis. Då det är heldag på lördagen så tänkte jag att jag dyker upp lite...
Svar
17
· Visningar
776
Senast: Squie
·
Samhälle Fråga till er som varit på evenemang med väskförbud. Hur tycker ni det fungerar både för egen del och hur meningsfullt det är.. Har det...
2
Svar
27
· Visningar
1 746

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp