Bukefalos 28 år!

Glossybox!

Sv: Glossybox!

*knapp*

varför får jag aldrig ögonskuggor :(

* Garnier skin naturals (fuktkräm)
* Färg lip gloss
* Anatomicals puffy the eyebag slayer
* Hot make-up (nagellack passion)
* Nougat London sparkeling body skimmer

jag märker inget skimmer när jag testar bodyskimmret (ser det på händerna men inte på kroppen)
lipglosset känns billigt och är klibbigt på läpparna
nagellacket är inte i en färg jag brukar
fuktkrämen är OK.
puffy slayer har jag inte testat än
 
Sv: Glossybox!

Jag hörde att de kommer att samarbeta med Isabella Löwengrip i en kommande box, så nu passade jag faktiskt på att säga upp min prenumeration. Har haft funderingar på det ett tag eftersom jag har blivit mer och mer missnöjd med leveranstider och kvaliteten på innehållet, så det samarbetet blev droppen. Jag vill inte stödja ett företag som samarbetar med en person som utnyttjar sin ställning för att spotta på dem som kämpar för hennes rättigheter, och sprider misstro och förakt mot utsatta grupper i samhället.
 
Sv: Glossybox!

Jag hörde att de kommer att samarbeta med Isabella Löwengrip i en kommande box, så nu passade jag faktiskt på att säga upp min prenumeration. Har haft funderingar på det ett tag eftersom jag har blivit mer och mer missnöjd med leveranstider och kvaliteten på innehållet, så det samarbetet blev droppen. Jag vill inte stödja ett företag som samarbetar med en person som utnyttjar sin ställning för att spotta på dem som kämpar för hennes rättigheter, och sprider misstro och förakt mot utsatta grupper i samhället.

:bow: Kudos till dig. Det är liv i luckan om samarbetet på deras facebooksida såg jag. Memebox bereds marknad i sverige.
 
Sv: Glossybox!

*kl*

Åh vad jag önskar att det gick att beställa Ipsybag till Sverige. Den verkar hur bra som helst! Jag skulle byta på stört till den om det gick :).
 
Sv: Glossybox!

Jag fick ingen skugga heller :(
Men det orangea nagellacket som jag inte ens tänker testa, det fick jag. Får alltid konstiga färger. :( så trist ju. Man betalar ju ändå 139:-, känns ju inte helkul att få sådant som ligger i HM:s reakorgar jämt.

Vad är det med Isabella, har missat det helt. Vad har hon gjort?
 
Sv: Glossybox!

Just sayin'...
”Jag är inte feminist, utan tycker att feminister är ett gäng kränkta vita medelklass-kvinnor sittandes med rödvin runt ett bord och hittar på frågor att strida för. ”Hörni, vad sägs om fler kvinnor i styrelser? ”Inte för att jag känner så många som vill sitta i en styrelse men ändå”. ”Hörni, det där med att få vara topless inne på badhus, är inte det en kul grej att strida om? Vad säger ni har ni tid nästa vecka? (klunk)” ”Absolut, inte för att jag vill vara topless men det är nog bra ändå”

Jag låter bli att länka till hennes sida. Men hon är där hon är tack vare något som hon pissar på. Och hon har med detta dragit igång ett massivt bojkottsdrev mot sig själv. Smart flicka, not.
 
Sv: Glossybox!

Fast alla fick nog det oranga nagellacket, du var inte ensam. Passion var en av ledorden för månadens låda och nagellacket heter ju just det...
Jag har testat det. Luktar gott men kräver tre lager för att täcka ordentligt och så släppte det på alla nageltoppar väldigt lätt. Nu vet du vad du kan recensera. ;)
 
Sv: Glossybox!

Jaså? Hm, ja känns kanske lite bättre då. O_o
Tack för recensionen iaf! :)
Jag tycker det oftast är så att finns det olika färger så får man en färg som garanterat skall få en att köpa en till i annan färg. Det är dåligt faktiskt. Det är sällan man ser vuxna i grönt, blått, orange nagellack utan glitter eller skimmer. Men det är vad man får i boxarna. I bytesgrupperna finns just sådana lack och läppstift i var och varannan annons, så jag är ju inte ensam om att inte vilja ha udda starka färger.
Babor-läppstiftet var ett sådant. Görsnyggt och lyxigt, men i en färg som inte någon ljushyad svensk tjej passar i i stort sett ( hoppas ingen tar illa upp nu). Man får ha mocka-hy för att kunna bära upp sådana färger. Inte många ser ut som Marilyn Monroe med knallrött i vitt ansikte längre. Jag vågar det definitivt inte, skulle känna mig alldeles för målad.
 
Sv: Glossybox!

*knapp*

varför får jag aldrig ögonskuggor :(

* Garnier skin naturals (fuktkräm)
* Färg lip gloss
* Anatomicals puffy the eyebag slayer
* Hot make-up (nagellack passion)
* Nougat London sparkeling body skimmer

jag märker inget skimmer när jag testar bodyskimmret (ser det på händerna men inte på kroppen)
lipglosset känns billigt och är klibbigt på läpparna
nagellacket är inte i en färg jag brukar
fuktkrämen är OK.
puffy slayer har jag inte testat än

Jag fick exakt samma.
Jag har två frågor;'
varför får jag aldrig ögonskuggor.- jag som älskar skuggor!
och varför luktar även detta lipgloss illa? så har även de tidigare jag fått genom dom varit- känns lite billiga
 
Sv: Glossybox!

Är det någon som känner tilll om det finns andra företag som fungerar som Glossybox?
Jag har hört att det ska finnas fler- men jag har inte hittat ngt namn. Jag tycker det är en rolig ide men jag får ofta saker jag inte vill ha i boxarna. så finns det ngt annat företag skulle jag gärna byta.
 
Sv: Glossybox!

Fast rött läppstift på vit hy är väl inget ovanligt? Det ser iallafall jag jätteofta :). Även rosa i olika toner. Jag kan förstå att man blir lite fundersam över lila och gröna mascaror, men läppfärger tycker jag är kul att man skickar lite olika färger. Jag fyller 25 denna månad och kommer ha alla möjliga knalliga färger på mina naglar även framöver, orange, grönt, blått, gult osv.
 
Sv: Glossybox!

*KL*

Jag är inte så nöjd. Dels fick jag bara fyra produkter i min låda varav en var samma som jag redan fick förra månaden. Glossybox har lovat att ersätta mig men än har det inte kommit något :meh:
 
Sv: Glossybox!

Jag har varit med ett antal gånger om trasiga saker/saker som läckt ut och det brukar ta en månad att få kompensationen så du får nog gott vänta ett tag till.
 
Sv: Glossybox!

typ kl

Mina döttrar är med i facebookgrupper som typ heter byta/sälj glossybox (jag kommer inte ihåg exakt namn på de grupper de är med i) - det är ordentlig fart i grupperna och det har hittills funkar finfint med bytesaffärer och köp och sälj. Skitbra priser.
 
Sv: Glossybox!

*KL*

Jag är inte så nöjd. Dels fick jag bara fyra produkter i min låda varav en var samma som jag redan fick förra månaden. Glossybox har lovat att ersätta mig men än har det inte kommit något :meh:

Fick också samma och de skickade då en annan produkt, fast det tog ett par veckor, men den kom.
 
Sv: Glossybox!

kl
Dotter beställde marsboxen eftersom det ryktades om att den skulle vara bra, och idag kom den och hon blev jättenöjd. Panosdoften + prov, ögonskuggan, nagellacket, day&nightcreamen, bodycream och nagellack + ett annat prov egyptian nånting. Nästa box hoppar hon över, det är då dumblondinabellas produkt ska finnas i boxen, sen tar hon beslut efter det utefter hur glossybox hanterar reaktionerna.
 
Sv: Glossybox!

KL

snubblade av farten förbi denna tråd och var tvungen att titta in då jag precis nyss (igår) föll för PayPals erbjudande med 40:- rabbat på en Glossybox.
Ska få Marslådan skickad till mig denna vecka.

Men känns som en dålig deal helt plötsligt, vill inte sponsra ovan nämnda brud heller...
Så hur avbokat man en box för att sen se om man vill ha den efter åt?
Vart ser ni vad som kommer i nästa? Ligger det lapp i lådan?
 

Liknande trådar

Tjatter Nu när det börjar lacka mot jul så tänkte jag att det i hög tid för en adventskalendertråd! Har hittills fått något mejl från...
68 69 70
Svar
1 383
· Visningar
67 168
Senast: Blyger
·
Tjatter Jag besökte en loppis för ett par-tre år sedan, men nu vet jag inte var den låg :laugh: Det var en gul byggnad, fanns en sportdel på...
2
Svar
21
· Visningar
1 676
Senast: gul_zebra
·
Tjatter Konstigt att ingen startat en tråd? Jag började kolla andra timmen så har missat de första, får se reprisen i helgen. Tänkte inte göra...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
5 502
Senast: sweep
·
IT & mobiler Jag har köpt ny mobil och har gjort en överföring/kopiering från den gamla till den nya mobilen. Nu till den superkorkade frågan...
Svar
7
· Visningar
324
Senast: Sharpless
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp