Här fortsätter vi att störa oss på rimliga o orimliga saker, del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ang mordet på Tova. Pojkvännen beskrivs som "en helt normal kille som hade lite rackartyg för sig". Sen när är det att betrakta som "rackartyg" att misshandla sin flickvän? Funderar på vad mord kan tänkas betraktas som. Ett litet "pojkstreck" eller ett "hyss" kanske? :confused:
Fast det var väl under uppväxten?

– Han var väl ungefär som mig, eller nästan alla i den åldern, ganska "busig", gillade att hitta på rackartyg. Sen hade han även stor kärlek till fordon och datorer, säger en annan.

http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/tovas-expojkvan-skulle-ta-tag-i-sitt-liv/

(Även om jag tycker att såna där uttalanden av barndomsvänner i typ elva fall av tio är helt ointressanta)
 
Fast det var väl under uppväxten?

– Han var väl ungefär som mig, eller nästan alla i den åldern, ganska "busig", gillade att hitta på rackartyg. Sen hade han även stor kärlek till fordon och datorer, säger en annan.

http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/tovas-expojkvan-skulle-ta-tag-i-sitt-liv/

(Även om jag tycker att såna där uttalanden av barndomsvänner i typ elva fall av tio är helt ointressanta)

Jag tänker på ett annat citat som beskriver honom i vuxen ålder. Även om det är media som satt ihop beskrivningen tycker jag att den är ganska skrämmande!

Håller med om ditt sista tillägg! Oavsett vad ngn gjort så beskrivs han alltid som "världens trevligaste filur och det som inträffat anses heeeelt oväntat". Detta verkar sällan stämma speciellt bra överens med verkligheten ;)
 
Jag tänker på ett annat citat som beskriver honom i vuxen ålder. Även om det är media som satt ihop beskrivningen tycker jag att den är ganska skrämmande!

Håller med om ditt sista tillägg! Oavsett vad ngn gjort så beskrivs han alltid som "världens trevligaste filur och det som inträffat anses heeeelt oväntat". Detta verkar sällan stämma speciellt bra överens med verkligheten ;)
Fast det är ju inte media som satt ihop det, utan något som någon säger till Expressen.

Ja, det finns en rad klyschor som i stort sett inte säger ett skit:

Trodde aldrig att något sådant kunde hända här, i vår fridfulla stad!

Han var en kille som alla andra, kanske lite mer tystlåten.
(Förmodligen ofta sagt av någon som gick i parallellklass med hans syster och egentligen inte kände honom alls)

Mötte honom i trappen ett par gånger, han sa hej. (Granne som absolut inte har något att säga. En personlig favorit i sammanhanget är från min egen morgontidning, som efter något spektakulärt mord intervjuat en person som sett den misstänkte en gång när han satt på staketet utanför huset).

Jag kan inte förstå hur de kan anklaga honom för det där, det kan inte vara sant, han var en så fin pojke.
(Oftast sagt av mamma)
 
Fast det är ju inte media som satt ihop det, utan något som någon säger till Expressen.

Ja, det finns en rad klyschor som i stort sett inte säger ett skit:

Trodde aldrig att något sådant kunde hända här, i vår fridfulla stad!

Han var en kille som alla andra, kanske lite mer tystlåten.
(Förmodligen ofta sagt av någon som gick i parallellklass med hans syster och egentligen inte kände honom alls)

Mötte honom i trappen ett par gånger, han sa hej. (Granne som absolut inte har något att säga. En personlig favorit i sammanhanget är från min egen morgontidning, som efter något spektakulärt mord intervjuat en person som sett den misstänkte en gång när han satt på staketet utanför huset).

Jag kan inte förstå hur de kan anklaga honom för det där, det kan inte vara sant, han var en så fin pojke.
(Oftast sagt av mamma)
Eller tvärtom
När en ung man blev attackerad utanför mitt jobb sa en person - som stått 200 meter bort på en parkering - att det var 20 invandrare som slogs. Jag var mitt i, tillsammans med ett par av kollegorna.. Och det var tre utomstående som försökte slå en ensam stackare.

Slutsats - tro aldrig på kvällstidningar och lokaltidningar..... Vare sig åt det positiva eller negativa hållet.
 
Eller tvärtom
När en ung man blev attackerad utanför mitt jobb sa en person - som stått 200 meter bort på en parkering - att det var 20 invandrare som slogs. Jag var mitt i, tillsammans med ett par av kollegorna.. Och det var tre utomstående som försökte slå en ensam stackare.

Slutsats - tro aldrig på kvällstidningar och lokaltidningar..... Vare sig åt det positiva eller negativa hållet.
Men det var ju en person som sa det, inte en tidning?
 
Stör mig på att jag fick ett störigt brev. Stör mig även på att hv anlitat nån firma som ska in i lägenheten nästa vecka och göra, enligt mig, onödiga grejer.

:arghh:
 
Nu har de tinat fram igen. Lattemorsorna. Denna art samlas i klungor och spärrar av hela trottoaren med sina barnvagnar. De saknar helt förmågan att flytta sig. Försynta harklingar funkar inte, inte heller ett "ursäkta" påverkar denna art. Vill man förbi så man får antingen försöka klättra (utan tillstymmelse till reaktion eftersom de är upptagna med att antingen glo på mobilen eller sörpla i sig latte och skvallra) alternativt hoppa ut i vägen och riskera att bli överkörd av en buss eller ilsken cyklist.
 
Senast ändrad:
Jag stör mig på mig själv, att jag är så socialt jävla värdelös så alla situationer som inkluderar kontakt med andra människor blir så fruktansvärt jobbiga :banghead:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 153
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 959
Senast: Mkb
·
Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 691
Senast: orkide
·
Kropp & Själ Hej! Jag fick i fredags förra veckan en ordentlig knuff i bröstet av en häst. Gjorde ont men var inte värre än att jag skrek till och...
2
Svar
23
· Visningar
1 287
Senast: Modest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp