Bukefalos 28 år!

Hästen skall komma fram, eller tvärtom?

Sv: Hästen skall komma fram, eller tvärtom?

I början funderade vi på om de inte ville bli hämtade , men sen förstod vi att eftersom vi börjat hämta dem vid utsläppet längst bort, så var det dit de gick för att bli hämtade. :)
Så ibland när vi kom i mörkret, hörde vi hästarna gå på led längs med hela hagen för att bli hämtade 1,5 km bort istället för att stå kvar och ha 100 meter till stallet.

:rofl: Duktiga kusar!! Det gäller alltså att hålla koll så man är konsekvent med rätt saker, hihi.
 
Sv: Hästen skall komma fram, eller tvärtom?

Jag tycker det är hemskt bekvämt när pållan kommer när hon ser mig eller när jag ropar. Full galopp och gnägg som betyder "roa mig!" :love:

Det som har varit viktigast för mig är att de inte drar iväg :mad: I övrigt så lägger jag inte så stor vikt vid hur det går till.
 
Sv: Hästen skall komma fram, eller tvärtom?

Se när vi började ta in dem varje kväll, så slog det aldrig fel. När vi gick till stallet och hämtade grimmor så stod de vid det närmsta insläppet vid badkaret. Under tiden vi var i stallet så var de puts väck. Då hade de gått över till ängen, så det var bara att knata iväg och hämta dem längst bort.
I början funderade vi på om de inte ville bli hämtade , men sen förstod vi att eftersom vi börjat hämta dem vid utsläppet längst bort, så var det dit de gick för att bli hämtade. :)
Så ibland när vi kom i mörkret, hörde vi hästarna gå på led längs med hela hagen för att bli hämtade 1,5 km bort istället för att stå kvar och ha 100 meter till stallet.

Men vilka små gullisar :rofl::rofl:

Trodde dom hjälpte till genom att gå iväg 1,5 km... :rofl:
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 095
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
832
Senast: Lutten
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 403
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 570

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp