Bukefalos 28 år!

Haflingertråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflingertråden

Då återstår bara fettsugning ... :devil:

Skämt åsido, motion är det enda som hjälpt här i alla fall. Fast de blir liiite smalare över vintern. Jag är en ondsint matte förstår ni. Jag väger all mat de får! :devil:

Fettsugning, ja det kanske vore något :D.

Problemet är bara att det inte direkt finns något fett att suga bort. Jag känner hans revben och han har inte ändrat sig nämnvärt i kroppen för övrigt. Det är bara denna utspända stenhårda ballongmage som sväller ut liksom bakåt som har dykt upp den senaste veckan. Jag tror det är tips på magmuskelträning jag behöver.
 
Sv: Haflingertråden

Grattis till tävlingsframgångarna! Väntar på actionbilderna :).

*KL*

Mandiiz: Din Ebba är söt! Jag hoppas det ordnar sig med ditt onda ben. Att försöka skaffa en medryttare till Ebba tills du kan rida fullt ut igen verkar som en bra idé tycker jag.

Bettysmatte: Jag tycker som alltid att Belle är fin. Men jag håller med GT om att det egentligen är svårt att se om hon är kraftigt byggd eller jämntjock, för kraftigt byggd är hon väl?
 
Sv: Haflingertråden

*knapplån*
(förresten - grattis till tävlingen!)

Hej igen alla Haflingerentusiaster! *kikar in för första gången på evigheter* har försökt läsa ikapp, men det kommer ta ett tag ;)

Det verkar som om ni alla haft en fantastisk vår i alla fall! Janne och jag har det fint i solen och jag är faktiskt här och smyger för att be alla flingvetare om en liten detektivtjänst... Min häst är ju "papperslös", uppvuxen på ett haflingerstuteri i Tyskland någonstans, som förra ägarna inte hade namnet på. Men nu slog det mig att i hans gamla vaccinationskort så står det Freystadt på alla veterinärstämplar. Finns det något haflingerstuteri i Freystadt som sysslar med turridning som någon känner till? :confused:

Det skulle vara så fantastiskt roligt att få veta lite mer om Jannes "anor" och jag vet ju att det finns en och annan expert här inne!

OCH jag hoppas att jag inte ställt någon förbjuden fråga nu, jag menar verkligen inget illa utan i så fall är det bara okunskap om "reklamregler" :o

Åh vad spännande, en till :bump:. Om du inte har läst om det redan så kan du se i inlägg 750, 767, 996 och 1175 hur mycket jag lyckades ta reda på om min papperslösa Romeo med hjälp av ett gammalt österrikiskt vaccinationshäfte!

Kan du se något namn på veterinären eller veterinärkliniken i Freystadt? I sådana fall kan du ju börja med att kontakta dem. Så började mitt detektivarbete.
 
Sv: Haflingertråden

Utte; Tackar , Ebba tackar och bugar hon med de lilla monstret :D

Jo tyvärr så ligger nerver & muskler i kläm så ibland så vill bara skrika av smärta men inte så bra på lektionstid ;)

Jo en medryttare vore nått , men vill helst att den ska ha erfarenhet av Haflingers & samtidigt har vi ej någon ridbana & paddock att rida i men ridhus finns 5 min bort med bil ..
Får väl sätta ut annons ! :)

Så svårt bara ! :confused:
 
Sv: Haflingertråden

Hahaha.. ja visst e han.. funderar på å knoppa han varje kväll så den är lockig om dagarna!? :D

Då hade han nog inte velat vara kvar hos mig! :angel:

Har själv inte sett action bilderna så jag vill att dom ska komma NU!!
 
Sv: Haflingertråden

Bild012.jpg
[/IMG]
Bild003.jpg
[/IMG]

Är inte hon lite lik Shone?
 
Sv: Haflingertråden

Jag googlade lite och hittade "Kiesenhof" nära Freystadt,ser ut som dem har haflinger och håller på med western.Dom har en hemsidan men sidan har ej öppnad ännu.
Annars hittade jag en länk -hästmarknad online 92342 Freystadt, Quater,paint,haflinger osv.
Jag är tysk och jag vill gärna hjälpa dig om du behöver en tolk för att ringer eller något.Kan också kolla litenärmare,just nu har jag ont om tid.
Lycka till att hitta något
 
Sv: Haflingertråden

Eldfuxen:

Det gjorde jag, och hon svarade så här:

Jeg ved desværre ikke så meget om ham. Hans mor Olga har fået 3 føl, som alle er
efter Liz. Stromboli HAH 15.

Olga er kåret i 2. kl. A med følgende beskrivelse:
Kåret den: 18-SEP-93
Sted: Vilhelmsborg
Resultat: II KL A 6(10)
Stangmål: 138
Pibemål: 18.5

Beskrivelse:
Middelstor hoppe af harmonisk type. Passende dybde og bredde. Typisk, kønt og
udtryksfuldt hoved. Velansat, middellang hals. Ret god skulder. Kort manke.
Lidt lang og vigende overlinie. Overbygget og furet kryds. Muskuløse lår.
Uklare haser. Bevægelsen middel i skridt, snæver og stiv bag i trav og galop.

Krop: 7-7-6-6
Lemmer: 8-7
Bevægelse: 7-5-5
Helhed: 6

Hans helsøskende hedder:

Gravenshoveds Omira HA 361 (født 1996)
Gravenshoveds Stardust 9500761 (født 1995)


Jag fattar inte mycket danska, någon kanske kan översätta.. :angel:

Översättning:

Jag vet tyvärr inte så mycket om honom. Hans Mamma Olga har fått 3 föl som alla är efter Liz. Stromboli HAH 15.

Olga är kårat i 2:a kl. A med beskrivningen:
Kårat den: 18-SEP-93
Plats: Vilhelmsborg
Resultat: II KL A 6(10)
Höjd: 138
Pibemål (vet inte svenska uttrycket här. Det är alltså måttet runt benet): 18.5

Beskrivning:
Mellanstort sto av harmonisk typ. Passande djup och bredd. Typiskt, snyggt och
uttrycksfullt huvud. Välansat,medellång hals. Rätt god skulder. Kort manke.
Lite lång och vikande överlinje. Överbyggd och furet(???Förstår inte vad som menas här) kors. Välmusklade lår.
Oklara haser. Rörelsen medel i skritt, trång och stel bak i trav och galopp.

Kropp: 7-7-6-6
Lemmer: 8-7
Rörelser: 7-5-5
Helhet: 6

Hans helsyskon heter:

Gravenshoveds Omira HA 361 (född 1996)
Gravenshoveds Stardust 9500761 (född 1995)


Hoppas det blev lite klarare! Ni som är vana vid att läsa sånna bedömningar kan väl säga till om det är något som är missuppfattat.
 
Sv: Haflingertråden

OK, jag gör ett försök!

"Jag vet desvärre inte så mycket om honom. Hans mor Olga har fått 3 föl, som alla är efter Liz. Stromboli HAH 15.

Olga är stambokförd i 2. kl. A [tror det är den näst högsta eller näst näst högsta klassen i HAD] med följande omdöme:

Stambokförd den: 18 september 1993
Plats: Vilhelmsborg
Resultat: II KL A 6(10) [ 6/10 är nog placeringen]
Mankhöjd: 138 cm
Skenbensomfång: 18,5 cm

Beskrivning:
Medelstort sto av harmonisk typ. Lagom djup och bred. Typiskt, vackert och uttrycksfullt huvud. Välansatt, medellång hals. Ganska bra bog. Kort manke. Lite lång och vek överlinje. Överbyggd och med delat [tror jag "furet" betyder!] kors. Välmusklade lår.
"Oklara hasor" [det där är ett lite skumt uttryck, tror att det betyder något i stil med "omarkerade hasor"]. Rörelserna medel i skritt, tät [tror jag det betyder] och stel bak i trav och galopp.

Kropp: 7-7-6-6
Ben: 8-7
Rörelser: 7-5-5
Helhet: 6

Hans helsyskon heter:

Gravenshoveds Omira HA 361 (född 1996)
Gravenshoveds Stardust 9500761 (född 1995)"

Förlåt såg inte att Eldfuxen och Bettysmatte kom före!
 
Senast ändrad:
Sv: Haflingertråden

Du få gärna ta en sväng in till mig om du känner dig för det.Skicka dig en PM med min telenr. :)
 
Sv: Haflingertråden

Duktiga Anton-pärlan!!!:love:


Å ja duktiga Ella-"tjockisen" oxå för den delen!!! ;):bump::banana:
 
Sv: Haflingertråden

Men vad duktiga ni är!! Grattis :banana:, och vilka bilder!

Visst var det den 17e du skulle tävla i Flyinge?


Och hej på dig Cämz. Det var längesedan :).
 
Sv: Haflingertråden

Ella-82 Guuud va avundsjuk jag blir! Ser ju askul ut! Vaaa ni e duktiga:love:

Iser Jo lite lik:laugh:

Nachtmanns vänner Aja, då e kusten klar då, jorå tog nog en 25 bilder men alla får ni inte se, kan visa några till..
Ja växt har han men inte på bredden;) Är en aning för tunn än men d kommer väl med åren.
Han är fint grov vid bogen/bringan men resten behöver nog växa ifatt lite till..
Men shit så lätthanterlig:love: Å ändå en unghäst!
Ja vart imponerad iaf:bow:

P5030062.jpg


han har så söööta lockar=)

P5030070.jpg


stona stod 2 meter till vänster om honom..

P5030073.jpg
 
Sv: Haflingertråden

Tackar!! Det blir inget Flyinge för mig tyvärr. Måste tänka på magen. Men jag skall tävla seriekörning på söndag i Vinslöv.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 798
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2
Svar
22
· Visningar
1 276
Trädgård & Växter Vi fortsätter odla. Mitt lilla päron (Wasa) blommar för första gången! Det stora i bakgrunden har blommat tidigare (har för mig att...
17 18 19
Svar
379
· Visningar
10 188
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
5 132
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp