Håll oss uppdaterade, igen!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hemma igen efter två fantastiska lektioner! Traktorn, som ju bara är 4 år, var verkligen hur duktig som helst och börjar verkligen förstå att man kan forma sig och slappna av och länga sig och trava. Flytta baken börjar komma det med.
Diskó tränade jag också mycket form på, ffa i trav. Hon är jättemjuk och fin i skritten, men sen vågar jag inte guida henne i form i traven riktigt och det övade vi på. Fasiken vad fin hon kommer att bli sen och vilka ryggmuskler vi ska bygga! Emma satte också upp en kort sväng och jag har verkligen en fin häst!

Det var så roligt att rida lektion att vi på plats bestämde att hästarna får stanna kvar till på lördag för en lektion till :)

Kul med lektioner!
Jag är i fjällen och lillhästen har vila. Brukar inte ha ridabstinens men den där lilla har gjort nåt, jag vill bara hem o pyssla med henne... Sista gången jag var ute i hagen innan jag åkte kom hon framtöltandes och ställde sig med huvudet i famnen på mig. :heart
(har aldrig varit med om en så social häst - på Island förra sommaren försökte hon mest bita mig...! )
 
Kapar tråden med en HELT OT fråga.
Finns det snickers på island?

Jag har inget svar på din fråga men jag undrar lite samma sak. :p Eller ja, över isländskt godis. Man ser ju massor om isländsk lakrits med choklad, men jag hoppas det finns vanlig choklad också? :D Vi ska vandra i total ödemark på nordvästra island i augusti, och behöver bunkra med choklad.
 
Jag har inget svar på din fråga men jag undrar lite samma sak. :p Eller ja, över isländskt godis. Man ser ju massor om isländsk lakrits med choklad, men jag hoppas det finns vanlig choklad också? :D Vi ska vandra i total ödemark på nordvästra island i augusti, och behöver bunkra med choklad.

Jag har för mig att jag iallafall köpte japp eller något åt det hållet när jag var där. Snickers tycker jag inte om så det vet jag inte..
 
Vad fin han är! Härlig rund rumpa! :D Han ser ganska hög ut?

Tack! :-D Haha ja han har rejäl rumpa även när han inte är sommartjockis;-)
Jag har lyckats mäta honom till 143, men alla säger att han måste va högre! Får väl be någon med riktigt mätsticka att mäta honom nån gång. Jag är 173 lång :-)
 
Tack! :-D Haha ja han har rejäl rumpa även när han inte är sommartjockis;-)
Jag har lyckats mäta honom till 143, men alla säger att han måste va högre! Får väl be någon med riktigt mätsticka att mäta honom nån gång. Jag är 173 lång :-)

Vi har en unghäst i stallet som ser så liten och nätt ut. Långa ben, kort i kroppen, elegant. Igår stod jag bredvid henne och insåg att herrgud, hon är ju en decimeter högre än min häst?! Haha.

Du ser verkligen proportionelig ut på honom. :D
 
Semestern är räddad! Tack!

O dom har en chokladbit som är som en dröm! Nóa Kropp (chokladkaka, men påsen med små kulor är god den med!)

Ett måste-snack perfekt på resan är Hraun-bitar, som små kexchoklad man köper i ett storpack.

Har du plats kvar i resväskan så får du gärna köpa med något av ovanstående till mig ;-) har just idag ätit upp mina sista jardarberjarsprengjur... :cry: :crazy:
 
O dom har en chokladbit som är som en dröm! Nóa Kropp (chokladkaka, men påsen med små kulor är god den med!)

Ett måste-snack perfekt på resan är Hraun-bitar, som små kexchoklad man köper i ett storpack.

Har du plats kvar i resväskan så får du gärna köpa med något av ovanstående till mig ;-) har just idag ätit upp mina sista jardarberjarsprengjur... :cry: :crazy:

Tack för tips! Finns säkert plats i väskan ;)
Jag åt en god på sm förra året, ungefär som Brejk med kola och puffat ris och choklad över. Minns inte vad den heter men det var den enda utan lakrits. Förstår inte varför de måste lägga lakrits i allt, fruktansvärt! :p

Förresten, tänkte fråga vart ni hyrde bil. Förstod att ni var nöjda. :)
 
Uppdatering från oss bild från dagens körtur, vi hann preciiiiis innan åskovädret kom in=)
Här ser ni min nya fina sele jag köpte, älskar den bruna selen som har 2 toner brunt=)

Det går bara bra med körningen, jag miljötränar henne mest just nu, tränar påatt kunna köra ut överallt trots att hon blir rädd så ska hon lita på mig.
Kör 1 dag i veckan dressyr där vi tränar på LB programmet om vi hinner bli klara så är tanken att vi ska tävla Klubbmästerskap här i Oktober=)

Ridningen går också bra, jag har hittat lusten att tycka ridning är helt okej men ställer inte så mkt som plutt krav på mig där. utan gör enbart de jag tycker är kul. Och just nu är rida ut och se nya ridvägar det som jag anser är kul=)

Töltar gör vi , ni andra som kör era isisar.. har ni märkt av att tölten blivit 100ggr bättre sedan ni körde in?
Jorunn har väl aldrig varit en tölthäst utan släpper man efter och slutar rida faller hon gärna ner in i trav.
Sedan jag börja kört henne så orkar hon hålla tölten mer, så numera töltar jag på lös tygel och kan sitta och fippla med mobilen och kolla FB:D:D:D

Kul kul=)

10511362_10152971423148998_2330933781241710232_n_zps6f03dc0a.jpg
 
Här är en travbild från fotograferingen:-)

10482590_1441742362777865_4335206628308396865_n.jpg

Fina ni är! :)

KL.
Det har varit väldigt tyst från mitt håll, men jag och Mackan lever och har hälsan!
Vi tävlade två gånger här i Värmland i våras. Tyvärr hamnade vi i en svacka då, så känslan var inte så jättebra. Trots det fick vi en vinst, en tredjeplats och en femteplats, så det var ju roligt! Vi fick sedan lite hjälp av tränaren hemma i stallet och den senaste månaden har det känts jättebra! Jag ska försöka ordna lite bilder på oss under veckan :)

Nu börjar det närma sig flytt till Uppsala för mig och Mackan också. Jag blev antagen till juristprogrammet, så det känns jättekul!
Är det någon av er på buke som håller till i Uppsala? Vore roligt att få lite kontakter i islandshästvärlden där :)
 
Har precis varit ute på en morgonrunda med Snorri. Lite för varmt, men vi kämpade på bra.
Han har haft en låsning på vänster sida i ryggen så nu jobbar vi hårt med att rakrikta och bli liksidiga.
Vi har varit på sadelprovning också, och beställt en ny fin Prestige Venus i 16", den var fantastisk tyckte både jag och Snorri!
Min bomlösa är jätteskön, men tyvärr får jag katastrofal sits i den. Tyngdpunkten för långt bak, den sätter mig i svank, drar bak skänklarna, kommer inte nära med skänklarna.... Blä.
Så nu ska vi stå ut några veckor, sen kommer nya finsadeln!
Ska bara skrapa ihop till betalningen, inte lätt när man är pank student. Säljer min gamla Prestige, sålt min gamla Sensation och försöker få tag på pengar jag legat ute med åt andra.
Tur det är några veckor kvar till betalning ;)
 
Har precis varit ute på en morgonrunda med Snorri. Lite för varmt, men vi kämpade på bra.
Han har haft en låsning på vänster sida i ryggen så nu jobbar vi hårt med att rakrikta och bli liksidiga.
Vi har varit på sadelprovning också, och beställt en ny fin Prestige Venus i 16", den var fantastisk tyckte både jag och Snorri!
Min bomlösa är jätteskön, men tyvärr får jag katastrofal sits i den. Tyngdpunkten för långt bak, den sätter mig i svank, drar bak skänklarna, kommer inte nära med skänklarna.... Blä.
Så nu ska vi stå ut några veckor, sen kommer nya finsadeln!
Ska bara skrapa ihop till betalningen, inte lätt när man är pank student. Säljer min gamla Prestige, sålt min gamla Sensation och försöker få tag på pengar jag legat ute med åt andra.
Tur det är några veckor kvar till betalning ;)

Åh en venus hade jag för några år sen. Gudomligt skön sadel.

Jag står i valet och kvalet om jag ska sälja min Equipe. Har ju tänkt sälja den nu ett tag men inte lagt ut den på annons, det tar emot. Och idag hade jag ny tränare ute som satte ännu mer griller i huvudet på mig.
Får bråkas lite med för- och nackdelarna och se vart det hamnar.
 
Vad skulle ni ge för ett sto född 2012, "rolig" färg, bra stam (högt bedömda/tävlingsmeriterade föräldrar) men inte jättehög BLUP, visar tölt men ändå mycket luftig trav?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Frågan ser ni ovan: Om du fick skapa ett dressyrprogram, hur skulle det se ut? Vore roligt om ni skulle skriva några generella krav ni...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
4 794
Senast: Habina
·
Hästmänniskan Här kommer en lång text... Jag är inne på att köpa häst men det blir troligen i sådant fall till vintern 2024/2025. Men, jag har vissa...
2
Svar
36
· Visningar
2 503
Senast: Johannna1
·
Övr. Hund Skapar ny tråd så vi inte tar över uppdateringstråden. Idag går semifinalen, de 30 bästa från fredagen går idag en internationell bana...
2
Svar
37
· Visningar
3 040
Senast: Pilot
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
285
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp