Bukefalos 28 år!

Hemmafruar utan barn?

Jag har inte frågat efter tips att fylla dagarna med jag har frågar efter hur man gör för att trivas med tillvaron.
Skriva en bok ger varken social eller intellektuell stimulans.
Det bara dränerar den egna energin och fantasin.

Vilken som helst, välj efter eget tycke och smak.

Jo, det har du gjort. Redan vid sida 2 vill du få tips om vad du kan göra i vinter. Inlägg #25 tror jag att det var.

Du vill att jag svarar på frågor men vet inte själv vilka jag ska svara på?
Fattar fortfarande ingenting.
 
Är det så mycket att ta reda på att det känns överväldigande hade jag verkligen kört järnet för att få ordning på tillvaron igen.
Det går inte så lätt, det handlar om flera års arbete för flera personer.
Jag får koncentrera mig på att skapa trevliga platser för mig och djuren.
Det fungerar faktiskt.
Allt behöver inte vara klart - bara tillräckligt mycket för att det skall fungera.
 
Om jag hade tid över skulle jag vilja lära mig att väva tex mattor av balsnören som jag såg någon gjort, den var jättefin :)
 
De hemmafruar (utan barn) jag känner har aldrig suttit i någon form av husarrest, så det känns som en väldigt märklig situation att beskriva.

Vad gör folk? Är förenings/ideellt aktiva, tränar, ägnar sig åt hobbies, sysslar med djuren (på ett sätt som jag är riktigt avundsjuk på), läser kurser. Det finns ju ingen som tvingar dem att sitta hemma och sitta av tid om det inte finns sysslor att fylla hela dagar med.
 
Hur man skapar trivsel för sig själv som hemmafru.
Sysslolöshet verkar inte vara ett problem alls.
Det handlar ju helt om vad som ger den enskilde personen trivsel. För många har det inte alls med sysselsättning eller jobb att göra. Är det jobbet som ger dig trivsel idag?Jag får tex trivsel genom mina kreativa projekt, att vara vid havet och sociala kontakter.
 
Är det jobbet som ger dig trivsel idag?
Jobbet är ett enkelt sätt att få det som ger trivsel, vilket är social interaktion med andra människor och intellektuell stimulans utifrån.
Studier fungerar också, typ distanskurs med några träffar.
Ensam i ett stort hus ensligt på landet är bara rofyllt de första månaderna sedan så blir det tyst och tråkigt.
 
Jobbet är ett enkelt sätt att få det som ger trivsel, vilket är social interaktion med andra människor och intellektuell stimulans utifrån.
Studier fungerar också, typ distanskurs med några träffar.
Ensam i ett stort hus ensligt på landet är bara rofyllt de första månaderna sedan så blir det tyst och tråkigt.
Ok. Nu börjar det bli tydligare vad du är ute efter.
Kan du inte lämna huset alls?
Då handlar det om att få träffa folk på något sätt. om du inte kan lämna huset måste folk komma till dig.
 
Jobbet är ett enkelt sätt att få det som ger trivsel, vilket är social interaktion med andra människor och intellektuell stimulans utifrån.
Studier fungerar också, typ distanskurs med några träffar.
Ensam i ett stort hus ensligt på landet är bara rofyllt de första månaderna sedan så blir det tyst och tråkigt.

Men du driver ju alltså redan eget företag och kommer fortsätta med det. Vad i vardagen är det som kommer bli annorlunda? Varför är du så fast i huset att du inte kan lämna det? Jag förstår inte vad du vill ha råd om.

Jag bor ensligt på landet i hus men jag var inte fast i huset.
 
Vad i vardagen är det som kommer bli annorlunda?
Just nu så arbetar jag i en anställning också, med ett jobb som ger mycket intryck och stimulans.
Då så blir det bara jag och jag som råddar i min ensamhet.
Allt utgår bara från min egen inre drivkraft.
Varför är du så fast i huset att du inte kan lämna det?
Så fast är jag inte, men jag måste liksom bo där.
Jag kan inte typ veckopendla vilket skulle behövas om jag skall fortsätta med mitt anställda jobb.
 
Just nu så arbetar jag i en anställning också, med ett jobb som ger mycket intryck och stimulans.
Då så blir det bara jag och jag som råddar i min ensamhet.
Allt utgår bara från min egen inre drivkraft.

Så fast är jag inte, men jag måste liksom bo där.
Jag kan inte typ veckopendla vilket skulle behövas om jag skall fortsätta med mitt anställda jobb.

...men det är väl ingen som gett förslaget att du skulle flytta? Jag fattar väl att du bor där men enligt tidigare inlägg kan du inte lämna huset som hemmafru.

Jag försöker igen; vad vill du med tråden? Få tips om vad du kan göra med din extratid som du får nu när du inte längre ska vara anställd?
 
Tips om vad jag kan göra i vinter och förklaring till varför de hemmafruar som jag träffat på verkar så olyckliga.

Har de några intressen att utöva? Om de inte har något alls som de tycker är kul att göra så är det väl inte konstigt alls att de är uttråkade och olyckliga, men det har ju inget att göra med att de är hemmafruar. Samma sak gäller ju även alla som har jobb som får ledighet/går på semester, har man inga intressen så kommer man bli uttråkad.

Jag skulle inte ha några problem alls med att fylla mina dagar med enbart intressen och göra sånt jag tycker är kul.
 

Liknande trådar

Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 857
Senast: Mkb
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
610
Senast: Ramona
·
Kultur Om man vill åka till Stockholm över dagen med ett barn, vad gör man då? Barnet i fråga är 7 år. Gärna relativt nära station, alt smidigt...
Svar
15
· Visningar
779
Senast: Blyger
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
993
Senast: Crossline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • Ta studenten
  • Vad är det här?

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Fästingmedel på innekatt
  • Kastrera ja eller nej

Hästrelaterat

  • Trollet rymmer
  • Insektsmedel
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp