Hemmafruar utan barn?

Alltså förlåt men jag fattar verkligen inte vad detta har med hemmafruar att göra.
Jo jag ville veta hur de som verkligen trivs med en hemmafrutillvaro gör för att skapa sin trivsel.
Kanske är svaret att de har en annan personlighet än jag har med andra behov så att jag faktiskt inte är lämpad för en hemmafrutillvaro.
Kanske har de något knep som jag har missat.
Visst har jag nytta av alla fina tips som jag får här, det har jag, men att någon som verkligen är hemmafru och trivs med det skulle berätta hur det går till skulle ge det hela ytterligare en dimension.
 
Du är begränsad till att kunna lämna hemmet endast kortare perioder typ några timmar och helst dagtid. Och vill hitta aktiviteter passande till de förutsättningarna som ger dig social samvaro och intellektuell stimulans, vilket du kommer att sakna annars.
Ungefär så uppfattar jag din fråga, om jag nu förstått den rätt.
Väl sammanställt. Åtta sidor senare. :p

@Inte_Ung Skaffa ett extraknäck dagtid i närheten, där du kan vara lite flexibel med tiderna om det är mycket snö.
 
@Inte_Ung Skaffa ett extraknäck dagtid i närheten, där du kan vara lite flexibel med tiderna om det är mycket snö.
Det finns inte så mycket i närheten alls så det skulle bli en bra bit bort i alla fall, den fria tiden skulle mest gå åt till resande dit och därifrån.
Jag har fått några riktigt bra förslag i tråden och dessa skall jag nysta i när tristessen sätter in.
 
Jag har faktiskt inte sett något konkret användbart där utan bara en massa ifrågasättande av mina inlägg.

Men du läser och svarar på det du känner för. Testa att läsa inläggen igen, hela inläggen. Ärligt talat har jag svårt att se att du överhuvudtaget ville ha ut något konstruktivt alls ur tråden med tanke på trådstarten.

I mina ögon handlar det inte om att du ska bli "hemmafru", det handlar om brist på intressen.
 
Och det är ju faktiskt ett flertal som skrivit hur de haft det som hemmafruar och trivts med det, men det kanske inte var intressant?
Är det?
Jag tycker mest att det är många som skriver hur de skulle göra och ha det om de var hemmafruar, vilket de faktiskt inte är eller har varit.
Så de kan ju inte veta på riktigt hur de skulle reagera efter låt säga ett år som hemmafru.
Jag var helt övertygad om att jag skulle stormtrivas som hemmafru innan jag provade första gången.
Jag vantrivdes något otroligt trots att jag hade både hästar och barnflicka.
 
Jo jag ville veta hur de som verkligen trivs med en hemmafrutillvaro gör för att skapa sin trivsel.
Kanske är svaret att de har en annan personlighet än jag har med andra behov så att jag faktiskt inte är lämpad för en hemmafrutillvaro.
Kanske har de något knep som jag har missat.
Visst har jag nytta av alla fina tips som jag får här, det har jag, men att någon som verkligen är hemmafru och trivs med det skulle berätta hur det går till skulle ge det hela ytterligare en dimension.

Fast det är väl inte svårare än att använda sin tid till saker man tycker är roligt och stimulerande för att trivas och må bra, vad det är dock är ju helt individuellt. Så det går ju inte svara på vad en hemmafru (eller vilken person som helst) skulle göra för att trivas då alla har olika intressen, behov och personligheter.
 
Är det?
Jag tycker mest att det är många som skriver hur de skulle göra och ha det om de var hemmafruar, vilket de faktiskt inte är eller har varit.
Så de kan ju inte veta på riktigt hur de skulle reagera efter låt säga ett år som hemmafru.
Jag var helt övertygad om att jag skulle stormtrivas som hemmafru innan jag provade första gången.
Jag vantrivdes något otroligt trots att jag hade både hästar och barnflicka.

Låter som att du behöver läsa om tråden. Dessutom, hur många hemmafruar trodde du att du skulle hitta?

Man jag har fått flera riktigt bra ideér i denna tråd, de var dock inte från dig.

Nej det är ju ganska svårt att ge dig idéer när du säger emot dig själv i vartannat inlägg och börjar tråden med sunkig kvinnoförakt.

Jag vidhåller att hemmafruandet inte är ditt bekymmer. Bristen på intressen är ditt bekymmer. För att få tips om det behöver man inte dra in andra kvinnor och deras val, och uttala sig nedvärderande om dessa. Du kan bara helt enkelt fråga vad folk gör för att fördriva tiden. Oerhört simpelt.
 
Fast det är väl inte svårare än att använda sin tid till saker man tycker är roligt och stimulerande för att trivas och må bra, vad det är dock är ju helt individuellt. Så det går ju inte svara på vad en hemmafru (eller vilken person som helst) skulle göra för att trivas då alla har olika intressen, behov och personligheter.

Exakt så.
 
I mina ögon handlar det inte om att du ska bli "hemmafru", det handlar om brist på intressen.
Jag har absolut ingen brist på intressen, men det som jag (helst) vill göra går inte att kombinera med en hemmafrutillvaro.
Och de intressen som går att kombinera tillfredsställer inte alla mina behov.
Behovet av att vara del av något större projekt än mina enskilda egna och att arbeta tillsammans med många människor.
 
Är det?
Jag tycker mest att det är många som skriver hur de skulle göra och ha det om de var hemmafruar, vilket de faktiskt inte är eller har varit.
Så de kan ju inte veta på riktigt hur de skulle reagera efter låt säga ett år som hemmafru.
Jag var helt övertygad om att jag skulle stormtrivas som hemmafru innan jag provade första gången.
Jag vantrivdes något otroligt trots att jag hade både hästar och barnflicka.

Jag har till exempel sagt att jag trivdes med det. Eftersom du inte behövde aktivitetstips (och vi förmodligen inte har samma intressen) så kom jag inte med förslag på aktiviteter. Men jag hade inga problem att vara intellektuellt stimulerad och känna mig betydelsefull som hemmafru.
 
Jo men jag tyckte att det framgick att dina behov inte innefattade just arbete i socialt samspel.
Så min slutsats var delvis att det är en fråga om den egna personligheten, att jag kanske inte passar för att vara hemmafru helt enkelt.

Nej, precis. Det är nog förmodligen så. Mitt faktiska arbete i dag är ett där jag behöver social skills och arbetar med människor men det är ändå väldigt individuellt och merparten kan skötas helt ensamvarg, så att säga. Jag älskar båda delarna och tycker att det jag gör är både väldigt viktigt och intressant.
Så visst, ett visst mått av ensamvarg och introvert spelade in för mig när det gällde att trivas som hemmafru. Jag hade dock väldigt mycket socialt utbyte med grundaren till en feministisk blog, community, vänner, familj, etc. Men vad andra finner för nöje i "hemmafrulivet" är ju upp till dem. Jag kan bara tala för mig, och jag är för olik dig.
 

Liknande trådar

Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 907
Senast: Mkb
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
528
Senast: Ramona
·
Kultur Om man vill åka till Stockholm över dagen med ett barn, vad gör man då? Barnet i fråga är 7 år. Gärna relativt nära station, alt smidigt...
Svar
15
· Visningar
727
Senast: Blyger
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
930
Senast: Crossline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp