Bukefalos 28 år!

Hiss & Diss 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja jag är nog mer inne på ditt spår. Den smakade ungefär som sånadär Gevalia Marabou snabb-cappuccino. De är okej, men tre skedar av glassen blev som att dricka typ tre såna muggar och det var inte behagligt. Dessutom kan B&J verkligen inte göra god choklad. Fantastiska brownies (de i Empower Mint är to die for) men de där "godisbitarna" är inte goda. :(

När vi ändå är inne på glass måste jag passa på att ge en jätteledsen diss till
ti871jC.jpg

Första skedarna var som att äta glass-Rollo (ni vet, kolagodisen). Gott! Men efter en stund blev det bara konstigt.
Efteråt kändes det som att jag käkat ett smörpaket. :wtf:

Nä, tyvärr får jag nog inse att Cinnamon Buns är den enda pint-glassen som är värd priset. :mad:
Har du testat chocolate salted caramel istället? Jag är inte heller så förtjust i salted caramel men chocolate salted caramel är mycket godare :d Tycker chokladglass istället för vaniljglass dämpar smörsmaken samtidigt som det smakar salt kola ändå.


Hiss till denna choklad:
70g_earl_grey_web.jpg

Perfekt blandning av earl grey och mörk choklad, super till rött vin :love:
 
Då måste jag testa den också! Har sett det finns fler smaker men damen i affären rekommenderade earl grey och sen dess har jag bara haft ögon för den :angel: Havssalt låter gott.
Gört! :D Och jag ska definitivt testa earl greyen! :)


Jag provade någon ljusare choklad med typ smörkola också, den var god men inte fenomenal. (För info då :D)
 
Jo jag har förstått att folk tycker det och det var därför jag köpte den. Det var ju jättegott ett litet tag. Men både jag och sambon mådde illa efteråt och det kändes verkligen som att ha svalt ett smörpaket. Inget bra betyg. Supertråkigt för jag älskar salt kola. :(

På tal salt kola! Jag åt en burk Lejonet & Björnen Sea Salted Caramel i helgen. Den var fantastik! Rekommenderar starkt!
 
Gört! :D Och jag ska definitivt testa earl greyen! :)


Jag provade någon ljusare choklad med typ smörkola också, den var god men inte fenomenal. (För info då :D)
Du kommer inte bli besviken :D Och nu när du nämnde en ljusare choklad så lät det gott också... Det får bli ett besök i affären på fredag för chokladtestning, de olika smakerna måste utredas :d
 
Jag har köpt en påse som ligger och väntar i köket! En liten röst inom mig säger att det är helt rimligt att äta chips innan lunch och att jag bara borde köra på, men jag tänker försöka vänta tills ikväll :nailbiting:

Nu har jag chipsat - de får förstås en HISS! Supergoda men de hade kunnat vara lite mer generösa med chilin. Maken tyckte de var alldeles för hårda och var väl inte överdrivet entusiastisk, men han åt ändå upp nästan hela jäkla påsen medan jag diskade så han kan ju inte ha varit SÅ oimponerad... :cautious: :rofl:

Älskar chips alltså. Alldeles för gott. Nästa vecka åker jag till England, där har de alltid en massa knäppa chipssmaker så jag är taggad :D
 
Vet inte om denna redan avhandlats men för mig får den en svag antydan till Hiss

zero-bottles-right.jpg


Den var inte riktigt som jag väntade mig men den var inte dålig så jag måste testa om den :rofl:

Sprite cranberry har jag inte vågat testa än
 
60943.jpg


HISS ! Chili cheese från Lindströms, Dom blev riktigt goda! Jag tillagade dom i stekpanna, det blev inte riktigt i klass med chili cheesen man köper på tex mc donalds men jag tror dom hade kommit grymt nära om man friterade dom i olja istället. Det stod att man kunde tillaga både i stekpanna och i olja. Jag är inte riktigt modig nog att testa olja än ;)
 
Jag vill hissa GBs nyhet;
Mintchokladdröm

Det är ingen MEHAHISS direkt, men för att vara GB-glass och dessutom laktosfri så är den ändå förvånansvärt god. :)
Den stod jag och höll i när jag köpte glass igår, men jag köpte en annan istället. Insåg att min tonåring inte äter mint. :laugh: Men då måste jag testa den en annan gång.
 
60943.jpg


HISS ! Chili cheese från Lindströms, Dom blev riktigt goda! Jag tillagade dom i stekpanna, det blev inte riktigt i klass med chili cheesen man köper på tex mc donalds men jag tror dom hade kommit grymt nära om man friterade dom i olja istället. Det stod att man kunde tillaga både i stekpanna och i olja. Jag är inte riktigt modig nog att testa olja än ;)

Ooh deras mozarellasticks är faktiskt riktigt goda också (även i stekpanna)! Blev helt klart positivt överraskad. De ingick en gång i en lat middag bestående av blandade färdiga smågrejer, problemet var bara att allt annat vi köpt var totalt oätligt. Resultat? Vår sorgligaste middag någonsin bestod ENBART av mozzarellasticks... :o
 
Vet inte om denna redan avhandlats men för mig får den en svag antydan till Hiss

zero-bottles-right.jpg


Den var inte riktigt som jag väntade mig men den var inte dålig så jag måste testa om den :rofl:

Sprite cranberry har jag inte vågat testa än

Sprite Cranberry var inte god -diss :down:
 
Ooh deras mozarellasticks är faktiskt riktigt goda också (även i stekpanna)! Blev helt klart positivt överraskad. De ingick en gång i en lat middag bestående av blandade färdiga smågrejer, problemet var bara att allt annat vi köpt var totalt oätligt. Resultat? Vår sorgligaste middag någonsin bestod ENBART av mozzarellasticks... :o
haha men det lät ju ändå inte helt fel! Jag blev lite sugen på att testa även mozzarellasticksen.. :angel:

--------------------------
Sprite%20zero%20cranberry.PNG

Sprite Zero Cranberry var rätt god, inget speciellt men helt klart god. Får en 6/10
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss! Jag börjar med denna nyhet...
31 32 33
Svar
647
· Visningar
48 776
Senast: Kruma
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 505
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 205
Kropp & Själ Jag har för mig att jag hade en liknande tråd när dottern var nyfödd men nu hittar jag den inte, så startar en ny. Det här med amningen...
2 3
Svar
58
· Visningar
5 072
Senast: Jojo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp