Hockeytråden

Spelschema JVM 2018

2017-12-26
Tjeckien - Ryssland 18:00 TV 12
Vitryssland
1498123648.gif
Sverige 20:00 SVT 2/SVT 24
Kanada - Finland 22:00 TV 12

2017-12-27
Danmark - USA 02:00
Schweiz - Vitryssland 21:00

2017-12-28

Slovakien - Kanada 01:00
Finland - Danmark 18:00 SVT 2
Ryssland - Schweiz 20:00
1498123648.gif
Sverige - Tjeckien 22:00 TV 4

2017-12-29
USA - Slovakien 02:00
Vitryssland - Ryssland 18:00
Kanada - USA 21:00 SVT 2/SVT 24

2017-12-30
Tjeckien - Vitryssland 18:00
1498123648.gif
Sverige - Schweiz 20:00 SVT 2
Finland - Slovakien 22:00 TV 12

2017-12-31
Danmark - Kanada 02:00
Schweiz - Tjeckien 18:00
USA - Finland 22:00

2018-01-01
Slovakien- Danmark 00:00
Ryssland
1498123648.gif
Sverige 02:00 TV 12

Sen får vi se hur det går för Sverige om de går vidare och vilka de får möta isof
Hehe nu kollar jag här istället för i tv-tablån..

Men idag är det ingen intressant match.. Schweiz eller Vitryssland intresserar mig inte så mkt...
 
I morgon ska jag se Djurgården :bow:
De kommer hit och ska möta LHC. Hoppas bara att de lämnat huliganfansen hemma. Jag vill se hockey inte hamna i någon krigszon :( Fattar inte varför vissa inte kan uppföra sig
 
I morgon ska jag se Djurgården :bow:
De kommer hit och ska möta LHC. Hoppas bara att de lämnat huliganfansen hemma. Jag vill se hockey inte hamna i någon krigszon :( Fattar inte varför vissa inte kan uppföra sig
Trist..
är det så illa i hockeyn nu? Då jag har gått har jag tyckt hockeyn varit rätt okej.. snarare fotbollen som är värre.
 
I morgon ska jag se Djurgården :bow:
De kommer hit och ska möta LHC. Hoppas bara att de lämnat huliganfansen hemma. Jag vill se hockey inte hamna i någon krigszon :( Fattar inte varför vissa inte kan uppföra sig
Brukar du uppleva stök på de matcherna annars? Jag har varit på rätt många Djurgården-matcher, när de spelat hemma (är inte Djurgårdare, men bor i Stockholm, så får se mitt lag på bortaplan istället ;)) och jag har inte sett några som helst hulliganfasoner, tycker det brukar vara väldigt städat (bortsett från väldigt högljudda protester från ståplats när domslut går emot dem :D).

I övrigt blir det hemmamatch imorgon! Färjestad tar emot Malmö. Fruktansvärt surt dock att det är lite för många nyckelspelare borta. Saknades fem spelare igår och så fick främsta målgöraren lämna isen tidigt i matchen pga trolig hjärnskakning, så ser ju inte alltför lovande ut inför morgondagen... :(
 
Trist..
är det så illa i hockeyn nu? Då jag har gått har jag tyckt hockeyn varit rätt okej.. snarare fotbollen som är värre.

Brukar du uppleva stök på de matcherna annars? Jag har varit på rätt många Djurgården-matcher, när de spelat hemma (är inte Djurgårdare, men bor i Stockholm, så får se mitt lag på bortaplan istället ;)) och jag har inte sett några som helst hulliganfasoner, tycker det brukar vara väldigt städat (bortsett från väldigt högljudda protester från ståplats när domslut går emot dem :D).

I övrigt blir det hemmamatch imorgon! Färjestad tar emot Malmö. Fruktansvärt surt dock att det är lite för många nyckelspelare borta. Saknades fem spelare igår och så fick främsta målgöraren lämna isen tidigt i matchen pga trolig hjärnskakning, så ser ju inte alltför lovande ut inför morgondagen... :(

Tyvärr har Djurgårds fansen eller om man kan kalla dem fans, en tendens att bete sig illa i Linköping av någon anledning. Men det har blivit bättre, men inte bra. Förra året slogs de på stan flera timmar innan matchen. :( Polisen brukar har extra folk på plats så ska det väl inte behöva vara?
Jag håller tummarna för att de växt upp och håller sig i skinnet. Sista gången de var här gick det bra vad jag vet.
 
På toppmatch imorgon. Sveriges bästa lag och regerande mästare mot Smålands för alltid andra lag, men just nu tillfälligt i ledningen i SHL. Hoppas det blir en bra hockey med bra inramning!
 
Tyvärr har Djurgårds fansen eller om man kan kalla dem fans, en tendens att bete sig illa i Linköping av någon anledning. Men det har blivit bättre, men inte bra. Förra året slogs de på stan flera timmar innan matchen. :( Polisen brukar har extra folk på plats så ska det väl inte behöva vara?
Jag håller tummarna för att de växt upp och håller sig i skinnet. Sista gången de var här gick det bra vad jag vet.

När du säger det slog det mig att matcherna mot djurgården faktiskt är de enda som vi brukar bli visiterade innan vi går in. Då bor vi ändå lite för långt bort för att det ska komma många från bortalaget.
 
Brukar du uppleva stök på de matcherna annars? Jag har varit på rätt många Djurgården-matcher, när de spelat hemma (är inte Djurgårdare, men bor i Stockholm, så får se mitt lag på bortaplan istället ;)) och jag har inte sett några som helst hulliganfasoner, tycker det brukar vara väldigt städat (bortsett från väldigt högljudda protester från ståplats när domslut går emot dem :D).

Jag har bara varit på en match på Hovet och jag hoppas att publiken hade en dålig dag, för stämningen var verkligen inte rolig. Nog för att "min" hemmaklack kan kläcka ur sig en och annan ful ramsa, men jag skojar inte när jag säger att det skreks mer på domare och motståndare än vad det hejades på egna laget. Efter att slutsignalen gått och DIF vunnit fortsatte hemmaklacken att skandera fula ramsor, framförallt mot domarna. Det är ett otroligt främmande och osportsligt beteende att efter en vinst göra något annat än att tokhylla det egna laget.

Och vad gäller DIF:s besök hos oss så är det ett av få tillfällen då jag varit med om att delar av arenan spärrats av så man inte kan förbi ingångarna till bortasektionerna.
 
Jag har bara varit på en match på Hovet och jag hoppas att publiken hade en dålig dag, för stämningen var verkligen inte rolig. Nog för att "min" hemmaklack kan kläcka ur sig en och annan ful ramsa, men jag skojar inte när jag säger att det skreks mer på domare och motståndare än vad det hejades på egna laget. Efter att slutsignalen gått och DIF vunnit fortsatte hemmaklacken att skandera fula ramsor, framförallt mot domarna. Det är ett otroligt främmande och osportsligt beteende att efter en vinst göra något annat än att tokhylla det egna laget.

Och vad gäller DIF:s besök hos oss så är det ett av få tillfällen då jag varit med om att delar av arenan spärrats av så man inte kan förbi ingångarna till bortasektionerna.
Men fy vad trist! Jag har inte alls den erfarenheten (och det kan jag säga trots att jag är allt annat än ett fan av Djurgården :D), utan det har varit sånger som hela publiken sjunger med i och hejar och har sig. Absolut lite busvisslingar och så när de fått domslut emot sig och en match skrek och visslade de varje gång Färjestad gjorde ett byte efter att en Djurgårdsspelare blivit utvisad vid ett byte då de var för många på plan... :rofl: Men det var ju bara lite irriterande och skrattretande, inget värre än så. :)

Men kanske har betydelse vilket lag de möter eller något, jag vet inte. Färjestad har ju aldrig haft varken bråkstakar eller någon otrevlig klack och även om de varit ärkerivaler under många år så har det ändå någonstans funnits en ömsesidig respekt för att rivaliteten har varit rent sportslig, på något sätt.

Eller så är det för att ingen kan bli arg på en värmlänning. :D
 
Men fy vad trist! Jag har inte alls den erfarenheten (och det kan jag säga trots att jag är allt annat än ett fan av Djurgården :D), utan det har varit sånger som hela publiken sjunger med i och hejar och har sig. Absolut lite busvisslingar och så när de fått domslut emot sig och en match skrek och visslade de varje gång Färjestad gjorde ett byte efter att en Djurgårdsspelare blivit utvisad vid ett byte då de var för många på plan... :rofl: Men det var ju bara lite irriterande och skrattretande, inget värre än så. :)

Men kanske har betydelse vilket lag de möter eller något, jag vet inte. Färjestad har ju aldrig haft varken bråkstakar eller någon otrevlig klack och även om de varit ärkerivaler under många år så har det ändå någonstans funnits en ömsesidig respekt för att rivaliteten har varit rent sportslig, på något sätt.

Eller så är det för att ingen kan bli arg på en värmlänning. :D

Det låter ju hoppfullt. En dålig dag kan ju alla ha. ;)

Men du... Man kan vara arg på värmlänningar, det är aldrig så het stämning här i Örebro som när FBK kommer på besök. :D
 
Men fy vad trist! Jag har inte alls den erfarenheten (och det kan jag säga trots att jag är allt annat än ett fan av Djurgården :D), utan det har varit sånger som hela publiken sjunger med i och hejar och har sig. Absolut lite busvisslingar och så när de fått domslut emot sig och en match skrek och visslade de varje gång Färjestad gjorde ett byte efter att en Djurgårdsspelare blivit utvisad vid ett byte då de var för många på plan... :rofl: Men det var ju bara lite irriterande och skrattretande, inget värre än så. :)

Men kanske har betydelse vilket lag de möter eller något, jag vet inte. Färjestad har ju aldrig haft varken bråkstakar eller någon otrevlig klack och även om de varit ärkerivaler under många år så har det ändå någonstans funnits en ömsesidig respekt för att rivaliteten har varit rent sportslig, på något sätt.

Eller så är det för att ingen kan bli arg på en värmlänning. :D

Nja, kanske inte håller med dej helt , när Färjestad var i Jönköping var de inte helt trevliga heller det blev rejält stökigt på läktaren bland klackarna. Men jag satt i restaurangen så jag så inte vad som hände. Detta bra något år sedan. Men kommer de hit så har jag aldrig varit med om att de stökar.
Det var någon som sa att de olika klackarna har olika hatobjekt så det blir ofta stökigt mot samma klubb, i övrigt sköter det sig ?
Ja ja tråkigt att det ska vara så men hoppas att det blir en bra match utan bråk och att rätta lagens vinner :D
 
Igår var det ju bortamatch i Södertälje, var givetvis på plats i klacken som alltid! En seger blev det som bekant, kul! Imorgon styr vi bilen mot Timrå, har redan åkt 40 mil så kan lika gärna åka 40 till. :-)
 
Nja, kanske inte håller med dej helt , när Färjestad var i Jönköping var de inte helt trevliga heller det blev rejält stökigt på läktaren bland klackarna. Men jag satt i restaurangen så jag så inte vad som hände. Detta bra något år sedan. Men kommer de hit så har jag aldrig varit med om att de stökar.
Det var någon som sa att de olika klackarna har olika hatobjekt så det blir ofta stökigt mot samma klubb, i övrigt sköter det sig ?
Ja ja tråkigt att det ska vara så men hoppas att det blir en bra match utan bråk och att rätta lagens vinner :D
Jaså, stökigt på vilket sätt? Det har jag missat i så fall, men det kan säkert hända. Mindre trevliga ramsor kan ju alltid dyka upp nån gång, från alla lag (sen är det ju även så att biljetterna till ståplats är fria för vem som helst att köpa, det är ju inte alltid själva klacken som är skyldiga) även om jag tycker det är fruktansvärt trist.

Men i princip enda bråket jag känner till var väl när Djurgårdare tog sig in till Färjestadklacken för att sno en flagga eller nåt för ett gäng år sen. Oavsett har jag väl svårt att se den typen av bråkstakar som supportrar, de är ju knappast på plats för sportupplevelsen, liksom...
 
Jaså, stökigt på vilket sätt? Det har jag missat i så fall, men det kan säkert hända. Mindre trevliga ramsor kan ju alltid dyka upp nån gång, från alla lag (sen är det ju även så att biljetterna till ståplats är fria för vem som helst att köpa, det är ju inte alltid själva klacken som är skyldiga) även om jag tycker det är fruktansvärt trist.

Någon av klackarna gav sig på den andra vem som gjorde vad har jag inte koll på men det blev bråk polisen var inne och bar ut folk. Det är nog tre fyra år sedan. Det blev riktigt stökigt. Det kan vara så att jag har fel på tidpunkten men Färjestad var det och i Jönköping var vi det vet jag. Mina erfarenheter av Färgestad och HV är bara bra så vi blev väldigt undrande vad hände liksom. Men men. Tyvärr för mej som Djurgårdare är det väldigt ofta de är inblandade :( Det har blivit lugnare de sista åren men ngr rötägg/bråkstakar finns det kvar tyvärr. Tänk om folk kunde gå på hockey för att heja på sitt lag inte för att bråka. Lite liv, gap och skrik tillhör, men bråk hör inte hemma på läktaren tycker jag.
Men men nu hoppas jag att alla sköter sig i kväll och det blir en bra match
 
Inga hatramsor så har vi kommit långt. Inte ens HV klacken sköter sig numer på bortaplan, sist blev jag förbannad och skällde ut ungdomarna (satt på sittplats mitt över bortastå) Det blev i alla fall slut på hatet hela perioden.
 
Hedinn mitt svar hamnade på någon underligt sätt i ditt citat ser ut som du skrivit. Jag tryckte väl på någon knapp, som jag inte skulle ha gjort. Har citerat många gånger utan att det blivit så så jag skyller på buke;)
 
Å i Linköping skötte sig båda klackarna :). Bra heja laget inget hata. Eller som pojken som satt framför oss sa. Pappa jag tror att alla har blivit snälla för det är jul. Pappan tittade frågande på honom. Ja ingen har skrikit domardjävel på hela matchen och nu är det bara en minut kvar.
Sedan var det en riktigt bra match som tyvärr Djurgården förlorade.
 

Liknande trådar

Kultur Måste vara fler än jag på Buke som tittar på skräp-TV! :D Vad kollar ni på nu, några tankar om säsonger eller personligheter? En ny...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 068
Senast: Fiorano
·
  • Låst
Skola & Jobb Jag är inte välkommen tillbaka till jobbet jag haft i två säsonger nu. Jobbet börjar nästa vecka och jag är inte kontaktad. Jag skriver...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
8 672
Senast: Gunnar
·
Trädgård & Växter Såhär ser det ut hos mig just nu. Spaljén som först var så fin, med klematis, två klätterrosor och en ljuvlig akebia quinata ... är nu...
Svar
4
· Visningar
305
Senast: Hellhound
·
Fritid Äntligen en ny säsong, ett av mina favorithösttecken! Och för Rögles del rivstart med derby på hemmaplan, spännande fastän jag inte är...
Svar
2
· Visningar
259
Senast: LadySara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp