Bukefalos 28 år!

Hööks vår/sommar 2013

Sv: Hööks vår/sommar 2013

Jag tyckte bettet var lite sött, min häst har rätt ordentlig pannlugg så hon kan komma undan med ett sånt pannband;)
 
Sv: Hööks vår/sommar 2013

*kl*

Köpte två schabrak, en grimma samt en piké från JH-collection, utnyttjade mitt fulla bonuskort så 400:- gick det på.

Är lite sugen på det ljusblåa utetäcket med halvhals också. Dock är pålle mer i behov av ett tunt regntäcke just nu...

 
Sv: Hööks vår/sommar 2013

*KL*

Tog en tripp till butiken idag och kom hem med följande till nya hästen:



Brunt Alecto träns
Svart dressyrschabrak
Tredelat bett 14,5
Blå/brun repgrimma

Gick loss på 591 kr :)
 
Sv: Hööks vår/sommar 2013

klickade hem JH-lädergrimman, GM kantflätade lädertyglar och hundmadrassen på rean. Sedan blev det en hel hög med grejor till ordinarie pris också:)
 
Sv: Hööks vår/sommar 2013

KL
Hur länge håller rean på och när brukar de sänka till halva reapriset ? Står inte ett ljud om "tidsbegränsning" som det brukar göra på kampanjerna så är det en vecka eller två innan de sänker eller tom längre ?
 
Sv: Hööks vår/sommar 2013

Jag var in i Citybutiken igår och blev överraskad när jag hittade Dover-jodhpursen för halva priset, det var precis det jag var ute efter. I övrigt så blev det en långärmad pikétröja & ett par oskodda beiga ridbyxor på rean och ett par Tegrerahandskar till ordinarie pris.
 
Sv: Hööks vår/sommar 2013

Det undrar jag också. Planerar att köpa Tornado-täcket. Funderar dock på att vänta och se om de sänker priserna ytterligare. Hade ju varit toppen! Någon som vet om de kommer sänka till halva reapriset? Tror ni att "mitt" täcke kommer finnas med (och finnas kvar..)?
 
Sv: Hööks vår/sommar 2013

Det brukar gå ganska lång tid innan de sänker till halva reapriset, allt brukar vara nästan slutsålt då, bara några enstaka saker i små eller stora storlekar.
 
Sv: Hööks vår/sommar 2013

Blev två schabrak
*kass mobildbild*
922765_10151738099954434_1327362765_n.jpg


det högra är också brunt med gammelrosa/ljusrosa kantband o pp.

det vänstra invigdes idag
I3423393W676H474V20130625T191521Z.jpeg


blev chaps också. ej de som var på rea, för fanns inga small o dedär billiga i syntet har min vän o är skitnöjd med så blev bruna sådana :). vist kanske inte sitter helt perfekt etc men de duger att rida med hemma. sköna såhär på sommaren.
I3423389W676H415V20130625T191400Z.jpeg

snyggt hackamore :) får man fråga vart det är köpt?
 
Sv: Hööks vår/sommar 2013

Beställde i tisdags:
Ridbyxa Star
Pike Marta
Sweatshirt Alma
Ridtäcke Showmaster
Stigbygel Composti Premium + grön platta
Såg på morgonen fleeceridtäcke (stl ponny) och betstämde direkt för att köpa 2 st, men på kvällen när jag väl beställde så var det ju givetvis inte kvar :arghh:

Tog mig till butik idag och köpte ridstrumpor, linne, Boots expert x-country (testade nu på kvällen, på värsta ställena i skogen, och de snurrade inte :love: ) och strasspannband grönt (199 kr).
Passade på att känna på sweatshirttröjorna, riktigt trevligt material! Kollade sedan storlekarna och "tyvärr" var de normala i storlekarna:( Brukar alltid köpa tjocktröjor i stl L (beställde i stl L i tisdags), men dessa hade ju S (Har 36 i t-shirt) passat i...

Jaja, får hoppas att vinterkollektionen har något intressant i tröjväg:)
 
Sv: Hööks vår/sommar 2013

Tycker att tröjorna (som vanligt) var stora i storleken. Köpte JH-tröjan i S, men det var skitstor. Alman är en XS och sitter som ett smäck och jag är en rätt normal S.

Alman:
rg.jpg
 
Sv: Hööks vår/sommar 2013

tack vist är det :) Det guldiga köpte jag begagnat, men hittade sedan på nätet där medryttis köpte likadant silvrigt och de fanns i guld. minns ej var men sök på akademisk hackamore så kommer det upp. (har sett på flera sidor efter det)
 
Sv: Hööks vår/sommar 2013

Kl.

Här kommer bilder på mina inköp som ja skrev om tidigare :)

Kandaret:




Grimman:



Sadeln och schabraket:



Lock up bettet och läderbalsam:

 
Sv: Hööks vår/sommar 2013

KL

Jag shoppade kantflätade lädertyglar och ett par bettskivor. Var på jakt efter någon snygg tröja i S eller M på rean. Men de jag var intresserad av fanns bara i XXS och L, så det fick vara.
 
Sv: Hööks vår/sommar 2013

*KL*
Jag köpte nyss ett Alecto-träns. Inte för att jag behöver fler träns men behöver en kortare bridongrem till kandaret och för det priset så kändes det som ett prisvärt alternativ :p
 
Sv: Hööks vår/sommar 2013

*kl*
Var och shoppade lite igår, kom hem med Lifford tränset (50%)


Ett tunt stalltäcke (också rea):


3 par boxertrosor, som inte var på rea. Hade velat ha Lock up-bettet, men det fanns inte i vår storlek, och på hemsidan finns det såklart inte kvar så att man kan se vilka butiker det finns kvar i. Jättedumt.
 

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
614
Senast: Lady_S
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 445
Senast: Gabby_Ossi
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 078
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 592
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp