Bukefalos 28 år!

Hööks vår/sommar 2013

Sv: Hööks vår/sommar 2013

Fasen jag har ju köpstopp tom Falsterbo, men jag kan inte låta bliiii!! *klickar hem ett å annat schabrak å nåt träns* :banghead: ;)
 
Sv: Hööks vår/sommar 2013

samma här (att det finns mkt i butik) tur att jag raggat skjuts till "storstan" tills idag. (och tur ni hade rätt att rean började idag :p)

*kl*
inte för att jag behöver något.. men hmm.. har ett 150:- rabatt (så generöst när man handlat för 2500) som går ut denna månad så blir ju nåt shabrak iaf. kanske två.... sen väntar jag nog iskallt tills om de kör halva reapriset. då kan det bli nåt träns o fler schabrak. (tycker Ullareds 150:-träns är bättre än hööks 6-800:- så de är inte värda "bara" 300 heller.. men när de ligger runt 100lappen kan de bli värda. däremot har jag träns från hööks från typ 10 år sen (deras då billiga 150:- som än idag är hela o fina i lädret!!!! så bättre kvalitet förr- på deras då billigare träns)
tycker dock de hade flera snygga schabrak som nu blev värda pengarna :).
(ogillar dock att de har så många modeller som är så satans högt skurna vid manken som många dyrare märkesschabrak, vet att andra föredrar det o tycker att det är "bra passform" och att nästan raka schabrak har dålig passform men har man raka hästryggar o raka sadlar så blir dessa höga både fult och framförallt knöggligt under sadeln därfram.

aja, slut på meningslösbabblet, nu drar jag till Jönköping :p
 
Sv: Hööks vår/sommar 2013

KL

Bidde 1 Regntäcke Clyde Horsepower, 1 par Shortchaps CRW och 1 Sweatshirtjacka Neon CRW :)
 
Sv: Hööks vår/sommar 2013

knapplån

Jag köpte det bruna schabraket med rosa kant och det grå med rosa kant, samt fårskinnspadden "jumping". (som jag har sedan innan och är så nöjd med, skönt att inte sitta en meter ovanför hästen typ) Nöjd med mina köp, det fick räcka.
 
Sv: Hööks vår/sommar 2013

*kl*

Köpte en marin Alma ziptröja en vit JHhoodie och två hundtäcken (JH regntäcke limited och Showmaster fodrat). Totalt 500:- :)!
 
Sv: Hööks vår/sommar 2013

Kl

Köpte alldeles för mycket... 2 pikétröjor, en långärmad piké, en v-ringad stickad tröja, 2 sömlösa linnen, 2 fleecetäcken till hund och ett pannband. Landade på strax över tusenlappen, jag som tänkt mig att handla för ett par hundra:eek:

8D49CF9B-A703-487C-B062-D70D2EBBB434-16104-00001C3163F01A29_zpsf5e1d45d.jpg


Pannbandet åker nog tillbaka dock, det är antagligen fel färg.
 
Sv: Hööks vår/sommar 2013

Klickade nyss hem ett paket, blev dock mest till vår kommande hund den här gången. :)

JH Collection lädergrimma
JH Collection halsband (klaaart häst och hund ska matcha varann! :D)
JH Collection bädd
Några leksaker.
 
Sv: Hööks vår/sommar 2013

Har klickat hem 2 par benlindor (4 pack) från showmaster. Blåa och creme.
ett blått JH dressyrschabrak med guldig passpoal. Nöjd med mig själv att det inte blev mer ;)
 
Sv: Hööks vår/sommar 2013

Kl.
va inne i butiken idag. Fick med mig en grimma, en dressyrsadel, ett dressyr schabrak (cerise med grön o vit pp), kandar tudor och ett tre delat lock up bett :). Gick på allt som allt strax över 1600 kr :). Väntar med spänning till halva rea priset! Då ska schabrak o träns införskaffas :)
 
Sv: Hööks vår/sommar 2013

Blev två schabrak
*kass mobildbild*
922765_10151738099954434_1327362765_n.jpg


det högra är också brunt med gammelrosa/ljusrosa kantband o pp.

det vänstra invigdes idag
I3423393W676H474V20130625T191521Z.jpeg


blev chaps också. ej de som var på rea, för fanns inga small o dedär billiga i syntet har min vän o är skitnöjd med så blev bruna sådana :). vist kanske inte sitter helt perfekt etc men de duger att rida med hemma. sköna såhär på sommaren.
I3423389W676H415V20130625T191400Z.jpeg
 
Sv: Hööks vår/sommar 2013

Insåg att jag inte hade några ridskor så det fick bli ett par och så ett väldigt rosa schabrak - passar perfekt i färg på tre av hästarna. Dessutom valde sonen (4 år) en grimma till lillan som hon får ha när hon växt ur fölgrimman. Den blev babyrosa med glitter...

Och så lite pälsglans och jodopax, men det var ju inte på rean...
 
Sv: Hööks vår/sommar 2013

Dagens shopping...

Utan rean hade det gått loss på 2089kr.
Nu med rean: 1085kr men ridbyxorna betalde min kära far som en försenad present så jag betalde själv 786kr :D

Den orangefärgade grimman var inte på rea dock!

1064840_10151516651225665_1131967053_o.jpg
 
Sv: Hööks vår/sommar 2013

Är pannbandet svart ?

Såg lite för mörkt ut för att vara brunt...

Det är brunt. Jag har ett litet hopp om att kunna ha det på det där lilla treadstonetränset jag köpte, men jag tror det skär sig väldigt mycket. Fanns bara ett kvar i stl full så jag chansade. Tycker det är lite gulligt:)
 
Sv: Hööks vår/sommar 2013

Stod själv och velade med det pannbandet men gillade inte bettet på det men tycker det är väldigt snyggt med de smala klinkerpannbanden som det är för övrigt (såg dock av en slump igår att BR har sådana smala klinkerpannband i sin nya kollektion så blir till att ragga upp sådana i Fbo).

För övrigt blev det som vanligt alldeles för mkt med mig hem och jag sitter just nu på mina händer för att inte gå in och beställa fler täcken.

Men med mig hem kom i alla fall 1 Premium Tornado 100gr, 2 halskragar av samma sort, 1 Horsepower helhals regntäcke, 1 marinblått med guldfläta dressyrshabrak, 1 rött vanligt shabrak, 1 röd väst, 1 marinblå jacka, 1 5-punkts förbygel och lite annat smått och gott som inte var på rea. Skulle ju bara in och handla lite för att det bara saknades en stämpel i ett bonuskort som går ut imorgon ;)
 
Sv: Hööks vår/sommar 2013

Jag var till butiken igår när de öppnade och fick med mig:
Brun väst
Röda bling ridbyxor
Marinblå luvtröja
Rosa dressyrschabrak
JH grimma med ludd
Röd v-ringad tröja
Röd JH huvtröja

Allt till 50%, gick på totalt 1178kr :D





 

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
541
Senast: Lady_S
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 928
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 190
Senast: Madalitso
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 982
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp