Höstföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag gar in i v.18 idag med barn nr 4 och känner fortfarande inga tydliga rörelser, da och da en liten buff som nog är bebis men fladder har jag inte kännt med ngt barn utan först när det har blivit riktiga buffar.
Tydligt har jag kännt först runt v.20 med de tre första. Jag har nog en okänslig livmoder :)
Alla tre har varit lugna i magen och är ganska lugna nu med. Mini var vild pa ul i v.13 men vi far se hur det fortsätter.

Annars börjar mina fogar braka, knappt jag tar mig upp ur soffan pa kvällarna.
Förlåt för att jag hoppar in så här men det blev en nr fyra ändå? Det var väl din man som var rätt så anti mot ett fjärde barn ett tag?

(Förlåt om jag blandar ihop dig med någon annan eller om jag uttrycker mig "en aning brutalt". Blev bara så glad att läsa att du skall ha en fyra efter alla tråkigheter)
 
Blivit tvungen att vara hemma från jobbet två dagar på grund av illamående:yuck::(
Så jag bestämde mig för att våga prova lite Postafen till sist. (Jag är otroligt lättpåverkad av läkemedel och har svårt att ta Alvedon/Ipren osv i vanliga fall. Gav sambon Postafen en gång mot åksjuka och han blev helt däckad och bara yrade, därav min "oro"). Tar nu en halv tablett var 12 timme och det är faktiskt lite bättre, sen om det är medicinen eller att jag varit hemma och vilat återstår att se...:nailbiting: Ska jobba i helgen så jag håller tummarna för att det ska fungera. Annars vet jag inte riktigt vad jag ska göra.
 
Igår var jag på sista ridlektionen. Känner att jag orkar inte rida och magen är obekväm så det fick bli sista lektionen nu på ett tag. Känner jättetråkigt och jag satt och grinade i bilen efteråt:o Men känns ändå som att det är bäst så och jag kommer ju ta upp ridningen igen!

Vi hoppade bana och det kändes som en bra avslutning faktiskt.
 
Förbannade jävla järntabletter. Jag och min mage HATAR dem.

Jag vet inte vad jag har för värden, men vad är det värsta som kan hända om jag inte tar dem? Ska till BM på tisdag, laddar för ett jävla gnäll.
 
@Blueberry Om du inte har uttalat behov av dem kanske det räcker med att du tar någon form av multivitamin som innehåller lite järn om magen klarar det bättre. Jag tar Apotekets gravid-vitaminer som innehåller järn och hoppas på att det kommer duga som järntillskott :angel:
 
Förbannade jävla järntabletter. Jag och min mage HATAR dem.

Jag vet inte vad jag har för värden, men vad är det värsta som kan hända om jag inte tar dem? Ska till BM på tisdag, laddar för ett jävla gnäll.

Mina värden är så fina att BM i torsdags sa att jag varken behöver järn eller multivitaminer. Har b-vitamin utskrivet som ett led i att få bukt med illamåendet men på pappret så behövs de inte. Hon tog nya prover i torsdags just för att verkligen kolla.

Så skit i att äta dem och be dem ta prover vid bara besök och fastställa att du faktiskt behöver dem istället för att bråka i förtid? :)
 
@Lakritsnapp och @Nixehen

Det är på barnmorskans inrådan jag tar dem, men ska verkligen dubbelkolla hur dåliga mina värden är. Är de inte så långt under normalt så kanske jag kan slippa? Jag tar gravidvitaminer också, men skulle tydligen behöva stötta upp med mer järn även den här graviditeten. Suck!
 
Testa att byta sort på tabletterna om du inte redan gjort det. Jag får magknip och mår inte alls bra på Niferex medans Duroferon funkar riktigt bra i kombination med lite laxerande, typ några katrinplommon om dagen.
 
Usch jag ser verkligen inte fram emot till om två veckor när jag också måste börja med de där järntabletterna...

Jag frågade min barnmorska om järnvärdet kan bli tillräckligt bra igen så att man slipper tabletterna men då sa hon att det blir att äta graviditeten ut. Vet inte vad jag hade för värden dock. Hon sa också att det är väldigt vanligt med sämre järnvärden andra graviditeten för att kroppen inte har hunnit bygga upp tillräckliga depåer efter första barnet. Jag hade också superfina värden hela förra graviditeten och var inte i närheten av att behöva järntabletter.

Har man blivit ordinerad järntabletter kommer man ingen vart med multivitaminer. De innehåller en bråkdel av det järn som järntabletter gör..
 
@Lakritsnapp och @Nixehen

Det är på barnmorskans inrådan jag tar dem, men ska verkligen dubbelkolla hur dåliga mina värden är. Är de inte så långt under normalt så kanske jag kan slippa? Jag tar gravidvitaminer också, men skulle tydligen behöva stötta upp med mer järn även den här graviditeten. Suck!
Eller prova en "massa" andra källor till järn? Typ spenat, brustablett och snällare tabletter/shots från apotek eller naturkosten? Även om de inte ger lika mycket järn som Duroferon/Niferex så kanske det kan ge tillräckligt. Eventuellt om du tar järntabletterna varannan/var tredje dag för att boosta ännu mer, men vara lite snällare mot magen?

Sista jag tog Duroferon så var det just att ta dem varje dag som gjorde magen helt kass....
 
Förlåt för att jag hoppar in så här men det blev en nr fyra ändå? Det var väl din man som var rätt så anti mot ett fjärde barn ett tag?

Ja, sa blev det ända :) Min man behövde lite mer tid att smälta missfallet sen sa han ok (eller halvt ok, han tycker nog fortfarande att tre hade varit lagom, men kunde tänka sig en till och nu längtar han)
 
Ja, sa blev det ända :) Min man behövde lite mer tid att smälta missfallet sen sa han ok (eller halvt ok, han tycker nog fortfarande att tre hade varit lagom, men kunde tänka sig en till och nu längtar han)
Lite samma som min man då :).
Han var egentligen nöjd med tre men kom fram till att min önskan att få en fyra var större än hans önskan att inte få en fyra.

Eller som han sa "Alltså skall man vara ärlig så känns det som om fyra eller tre barn inte är så stor skillnad till antalet. Allt över två är ju en flock ändå". :D
 
Synd att min man inte tycker om hundar, kanske hade behövts till folken :) Undrar om det gar att uppfostra katterna till vallkatter :)
 
Idag var min barnmorska här. Det är lite annorlunda här i Österrike, vanliga kontollerna görs alltid hos gynekolog. Runt v. 20 har man rätt ett betalt samtal med barnmorska. Efter förlossningen kan man välja tidig hemgang, da kommer barnmorskan hem till en varje dag i en vecka (och sen ytterligare ngr besök om det behövs). Annars stannar man här normalt ca 5 dagar pa BB. Vi kommer välja tidig hemgang om allt gar bra. Sa idag var barnmorskan här för ett första besök, vi hade henne vid förra barnet ocksa. Vi hade inte sa mkt att prata om, allt är ungefär som förra gangen och jag känner att jag har bra koll pa det mesta.

Hon berättade ocksa att dom har skärp kraven vid sockerbelastningtestet här, sa hon sa att jag skulle vara försiktig dagarna innan, inget socker och inga snabba kolhydrater. Dumt om testet visar pa "falsk" graviddiabetes i onödan. Min bebis verkar inte tycka sa mkt om godis och sant men älskar frukt och vit bröd.

Förövrigt börjar jag trötta rejält pa alla som ska kommentera att vi vill ha en pojke nu efter tre tjejer. Nej, det spelar ingen roll alls. Och min man behöver ingen "förstärkning", han önskar sig tom helst en tjej till.

Och en annan kommentar som folk verkar älska här. "Nej, bara den är frisk spelar det ju ingen roll". Förstar att det bara är en san sak man säger men om den inte visar sig vara frisk da? Vill vi inte ha den da? Det kan vara en pojke eller flicka men maste vara frisk?
 
Idag var min barnmorska här. Det är lite annorlunda här i Österrike, vanliga kontollerna görs alltid hos gynekolog. Runt v. 20 har man rätt ett betalt samtal med barnmorska. Efter förlossningen kan man välja tidig hemgang, da kommer barnmorskan hem till en varje dag i en vecka (och sen ytterligare ngr besök om det behövs). Annars stannar man här normalt ca 5 dagar pa BB. Vi kommer välja tidig hemgang om allt gar bra. Sa idag var barnmorskan här för ett första besök, vi hade henne vid förra barnet ocksa. Vi hade inte sa mkt att prata om, allt är ungefär som förra gangen och jag känner att jag har bra koll pa det mesta.

Hon berättade ocksa att dom har skärp kraven vid sockerbelastningtestet här, sa hon sa att jag skulle vara försiktig dagarna innan, inget socker och inga snabba kolhydrater. Dumt om testet visar pa "falsk" graviddiabetes i onödan. Min bebis verkar inte tycka sa mkt om godis och sant men älskar frukt och vit bröd.

Förövrigt börjar jag trötta rejält pa alla som ska kommentera att vi vill ha en pojke nu efter tre tjejer. Nej, det spelar ingen roll alls. Och min man behöver ingen "förstärkning", han önskar sig tom helst en tjej till.

Och en annan kommentar som folk verkar älska här. "Nej, bara den är frisk spelar det ju ingen roll". Förstar att det bara är en san sak man säger men om den inte visar sig vara frisk da? Vill vi inte ha den da? Det kan vara en pojke eller flicka men maste vara frisk?
Jag brukar nog säga så:angel:
Bara jag får ett barn som lever och är frisk. Och jag kommer såklart vilja ha ett barn som är sjukt oxå men min tanke är mer att jag vill ju såklart att mitt barn ska må bra och slippa operationer och mediciner. Jag vill inte behöva se mitt barn lida liksom... Men det har inget att göra med att jag inte skulle vara lycklig över barnet som så.:heart
 
Hon berättade ocksa att dom har skärp kraven vid sockerbelastningtestet här, sa hon sa att jag skulle vara försiktig dagarna innan, inget socker och inga snabba kolhydrater. Dumt om testet visar pa "falsk" graviddiabetes i onödan. Min bebis verkar inte tycka sa mkt om godis och sant men älskar frukt och vit bröd.

Hoppar in från sommartråden med konstaterad graviditetsdiabetes.
Det låter i mina öron som fel resonemang att man ska försöka få till ett så lågt blodsocker som möjligt, känns värre att missa en graviditetsdiabetes än att få det i "onödan". Om du inte har det på riktigt lär det snabbt visa sig iaf när du mäter ditt blodsocker med jämna mellanrum. Enligt min läkare så kommer man oavsett inte upp i nivåer långt över normalen om man inte har diabetes, oavsett om man äter frukt och vitt bröd.
Här (i Danmark) är rekommendationerna att man ska äta som vanligt de sista tre dagarna innan testet. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Tror ni på skrock? Enligt försäkringsbolagen händer det färre olyckor fredagen den 13:e än andra fredagar, kanske är folk försiktigare...
Svar
7
· Visningar
509
Senast: Mineur
·
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 417
Senast: Shixle
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 868
Senast: jemeni
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 661

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Bra hörlurar
  • Burkfisk

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp