Höstföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känner då inga fjärilar. Min gillar speciellt att putta på urinblåsan varje morgon, tycker väll det är trångt :p Är som små lätta buffningar jag känner och inget fladder. Är i v17, första barnet och livmodern sitter tydligen mot ryggen och bebisen mot magen enligt den som ultraljudade vid kub. Barnmorskan är förvånad att jag därför inte fått så mkt mage än pga det och pga att jag är kort. Men det kommer nog antar jag

Jag som väntar första barnet känner mig lite osäker här. Man läser överallt och hör alla prata om att "de första sparkarna känns som fjärilar/fladder/kittlingar i magen :love:".
Jag står som ett frågetecken och undrar då om det är så att:

1. Min unge har inte börjat sparka ännu, så det jag känner är nåt annat.

2. Min unge har helt missat manualen för hur en spark ska utföras för att denna skall upplevas som ett "fjärilsfladder" och istället läst på sidan om "elektriska spasm-nyp i blivande moders livmoder, med extra fokus på att hoppa på urinblåsan".

Jag fortsätter att klura på detta medan något kör rally i magen och jag väntar med spänning på dessa kittlande fjärilsfladder! :up:
 
Kände du rörelser senare denna gång? Det är än av mina största nojor. Alla pratar om hur man brukar känna tidigare som omföderska och det närmar sig när jag kände första rörelserna med sonen.

Detta är mitt första barn men jag började nog känna rörelser i vecka 19. Efter att ha varit på RUL i vecka 20 och jag frågat lite så blev jag ganska säker på att det var bebis som rörde på sig och inte tarmarna :p Det tog dock några extra veckor innan killen kunde känna det.

Jag känner inga rörelser när jag står upp men när jag lägger mig ner eller sitter ner så brukar det börja röra på sig.
 
Jag gar in i v.18 idag med barn nr 4 och känner fortfarande inga tydliga rörelser, da och da en liten buff som nog är bebis men fladder har jag inte kännt med ngt barn utan först när det har blivit riktiga buffar.
Tydligt har jag kännt först runt v.20 med de tre första. Jag har nog en okänslig livmoder :)
Alla tre har varit lugna i magen och är ganska lugna nu med. Mini var vild pa ul i v.13 men vi far se hur det fortsätter.

Annars börjar mina fogar braka, knappt jag tar mig upp ur soffan pa kvällarna.
 
Detta är mitt första barn men jag började nog känna rörelser i vecka 19. Efter att ha varit på RUL i vecka 20 och jag frågat lite så blev jag ganska säker på att det var bebis som rörde på sig och inte tarmarna :p Det tog dock några extra veckor innan killen kunde känna det.

Jag känner inga rörelser när jag står upp men när jag lägger mig ner eller sitter ner så brukar det börja röra på sig.

Ja när jag var på RUL förra gången blev det ju uppenbart att man inte känner allt eftersom man såg bebisen röra på sig en massa utan att det kändes :) Nu är jag i v 17 och precis i det där läget att det känns ibland men inte så tydligt att jag kan avgöra om det faktiskt är bebisen.
 
vecka 11+5 idag, tiden tickar sakta men säkert framåt...
Imorgon är det KUB med ultraljud, känns både spännande och nervöst, det blir ju första gången vi får se om det öht finns något där inne och om det fortfarande lever...
Jag har ingen känsla av att det inte skulle vara bra, men det är ändå nervöst... :)
 
ska förövrigt bli väldigt skönt sen när jag kan berätta på jobbet, det händer mycket på vår avdelningen och det är mycket planering och pusslande för att få ihop tillräckligt med personal under året som det är redan nu, så det känns jättejobbigt hela tiden att själv veta om att de antagligen inte alls kan räkna med mig sen när jag går ev. på ledighet (om allt går som det ska :) ), jag vet att det kommer ställa till det en hel del, så ju tidigare jag kan berätta desto skönare hade det känts... tänkte berätta efter att kub-testet är helt klart, dvs i nästa vecka :)
 
vecka 11+5 idag, tiden tickar sakta men säkert framåt...
Imorgon är det KUB med ultraljud, känns både spännande och nervöst, det blir ju första gången vi får se om det öht finns något där inne och om det fortfarande lever...
Jag har ingen känsla av att det inte skulle vara bra, men det är ändå nervöst... :)
Kul! Men är det inte tidigt med KUB ultraljudet? Hos oss rekommenderar de från v 12+0 - 13+2. De var noga med att inte boka in mig för tidigt just för att de skulle kunna se ordentligt:)

Vi har cirka två veckor kvar till KUB ultraljudet, hoppas det känns mer verkligt då!
 
Kul! Men är det inte tidigt med KUB ultraljudet? Hos oss rekommenderar de från v 12+0 - 13+2. De var noga med att inte boka in mig för tidigt just för att de skulle kunna se ordentligt:)

Vi har cirka två veckor kvar till KUB ultraljudet, hoppas det känns mer verkligt då!

Jag gjorde KUB i 11+4, det var inte för tidigt :) Däremot var det för tidigt att datera graviditeten då eftersom huvudet inte var tillräckligt stort. Så "officiella" dateringen blir vid RUL.
 
Jag gjorde KUB i 11+4, det var inte för tidigt :) Däremot var det för tidigt att datera graviditeten då eftersom huvudet inte var tillräckligt stort. Så "officiella" dateringen blir vid RUL.
Aha, ja här var de så noga med att det inte skulle bli för tidigt. "Hellre ett par dagar senare så att det inte är för tidigt i graviditeten". Så är mest intressant att höra att det kan vara olika :) Men det har ju kanske också att göra med att det är sällan en har ett exakt datum och det vi nu "tror" är längden på graviditeten ju kanske inte stämmer exakt. Så att de på grund av det hellre tar det ett par dagar senare för att inte behöva göra om det. (Vi har ju bokat privat om det kanske gör någon skillnad).
 
V 10+4, nu när illamåendet enligt alla källor borde börja lugna ner sig så välkomnar jag kaskadkräkningarna in i mitt liv! :yuck::down::banghead::meh:
 
Går in i vecka 24 idag och jag mår faktiskt ganska ok. Inget illamående längre (tar fortfarande tabletter) men magen växer nåt otroligt! :eek: Den står rakt ut!:D Tröttheten är dock kvar men hanterbar nu när jag slipper må illa för det mesta.
 
V 20 idag. Mår väldigt bra! Var på UL tidigare i veckan och allt såg bra ut, det blir en liten tjej :)

Härligt att allt såg bra ut och grattis till tjejen :D Vi har rul på tisdag, dividerande om ifall vi ska ta reda på kön eller inte pågår!

Jag mår också (peppar peppar) väldigt bra. Om det inte vore för att det spänner lite när jag har tighta byxor på mig och att man både känner och ser magen när jag ligger ner skulle jag nog kunna glömma bort att jag var gravid :p

Förra gången mådde jag också jättebra fram till precis på slutet då jag samlade på mig en hel del vätska och började få karpaltunnelsyndrom. Hoppas verkligen att det dröjer så länge denna gången också men risken finns väl att sånt dyker upp tidigare andra gången.
 
allt gick jättebra på kub-testet idag :) Det var allt en liten där inne som sprattlade omkring :)
Måtten såg mycket bra ut, så nu väntar vi bara svar på blodproverna i nästa vecka :)
Det var väldigt skönt att se att det fanns något där, att det fortfarande lever och att hjärtat slår som det ska :)
 
Kan man inte bara få ge present för att man vill?
Det är exakt det jag far efter :D

Man ska kunna ge presenter när man vill och av vilken anledning som helst eller ingen anledning alls. Men när det blir på det amerikanska viset med ett storts måste och bygger en massa förväntningar är det dynga tycker jag
 
Man ska kunna ge presenter när man vill och av vilken anledning som helst eller ingen anledning alls. Men när det blir på det amerikanska viset med ett storts måste och bygger en massa förväntningar är det dynga tycker jag

Mitt inlägg ska inte ses på blodigt allvar; jag skulle inte bli besviken över att inte få en present men skulle absolut uppskatta en sådan då jag tycker livet som gravid suger :D Samt inte ser fram emot förlossningen :cautious:

/ mvh
Trött, illamående, obekväm och superdålig på att tåla smärta
 
Det är exakt det jag far efter :D

Man ska kunna ge presenter när man vill och av vilken anledning som helst eller ingen anledning alls. Men när det blir på det amerikanska viset med ett storts måste och bygger en massa förväntningar är det dynga tycker jag

Fast det där tycker jag är att sila mygg och svälja kameler.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Tror ni på skrock? Enligt försäkringsbolagen händer det färre olyckor fredagen den 13:e än andra fredagar, kanske är folk försiktigare...
Svar
7
· Visningar
524
Senast: Mineur
·
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 550
Senast: Shixle
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 199
Senast: jemeni
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 260

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Lön - hovslagare??
  • Hage
  • WE-tråden

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp