Höstföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag stod och fixade frukost och fick precis en sån här känsla :nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting:!! V 16 enligt Ul vilket betyder att v 20 och halvtid närmar sig med rasande fart, herregud vi som inte har fixat någonting eller kan eller vet någonting!:nailbiting::nailbiting:
Sedan åt jag frukost och då lugnade sig lite:D
Ska till bibblan idag och låna böcker inför semestern om två veckor, får nog ta några böcker om barn och graviditet också kanske:angel:
 
Jag stod och fixade frukost och fick precis en sån här känsla :nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting:!! V 16 enligt Ul vilket betyder att v 20 och halvtid närmar sig med rasande fart, herregud vi som inte har fixat någonting eller kan eller vet någonting!:nailbiting::nailbiting:
Sedan åt jag frukost och då lugnade sig lite:D
Ska till bibblan idag och låna böcker inför semestern om två veckor, får nog ta några böcker om barn och graviditet också kanske:angel:
Jag har 9 veckor kvar och inget alls fixat egentligen. Har börjat tänka lite...
Det lustiga är att jag som redan har ett barn som på något vis lyckats komma upp i ålder trots föräldrar som inte kunde något alls känner precis samma nu som då.
Hur gör man? Jag kan inget och vet inget och har inte hållit en nyfödd på 8 år. Och massa produkter har kommit sen dess. Vet ärligt talat inte var jag ska börja ...
 
Jag trooor att jag kände första sparken från utsidan i natt. Men väldigt svagt så svårt att säga, känner man efter för mycket känner man ju sin egen puls på magen också :p

Nu har jag förresten inga ursäkter längre, måste till apoteket och handla järntabletter idag :nailbiting:
 
Jag stod och fixade frukost och fick precis en sån här känsla :nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting:!! V 16 enligt Ul vilket betyder att v 20 och halvtid närmar sig med rasande fart, herregud vi som inte har fixat någonting eller kan eller vet någonting!:nailbiting::nailbiting:
Sedan åt jag frukost och då lugnade sig lite:D
Ska till bibblan idag och låna böcker inför semestern om två veckor, får nog ta några böcker om barn och graviditet också kanske:angel:

Äsch, det är ju lång tid kvar :) Vi har som sagt kommit över saker begagnat och har därför passat på.
 
Jag stod och fixade frukost och fick precis en sån här känsla :nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting:!! V 16 enligt Ul vilket betyder att v 20 och halvtid närmar sig med rasande fart, herregud vi som inte har fixat någonting eller kan eller vet någonting!:nailbiting::nailbiting:
Sedan åt jag frukost och då lugnade sig lite:D
Ska till bibblan idag och låna böcker inför semestern om två veckor, får nog ta några böcker om barn och graviditet också kanske:angel:

Äsch, det är låååång tid kvar :D
Förra gången gjorde vi noll och ingenting innan RUL, sen började vi kika på vagn och så. SÅ mycket är det inte som man måste fixa.

Nu har vi faktiskt fixat dubbelvagn redan, även om den måste renoveras lite. Det var högst oplanerat eftersom vi fick den av en släkting. Annars tänker jag väl att efter semestern någon gång kan man börja fixa lite :angel:
 
SÅ mycket är det inte som man måste fixa.

Kan man ge ungen mat, sätta på hen nå sorts kläder (eller åtminstone en filt) och har ett paket blöjor i närheten så klarar man sig rätt långt. Man kan ju köpa saker lite vartefter, affärerna har ju öppet även när barnet är fött. :D

(Inte för att vi levde efter den devisen, det är ju rätt kul att shoppa. :p Dock prickade vi ganska bra i våra inköp, det enda som inte användes - förutom av katten - var ett bedside crib).
 
Kan man ge ungen mat, sätta på hen nå sorts kläder (eller åtminstone en filt) och har ett paket blöjor i närheten så klarar man sig rätt långt. Man kan ju köpa saker lite vartefter, affärerna har ju öppet även när barnet är fött. :D

(Inte för att vi levde efter den devisen, det är ju rätt kul att shoppa. :p Dock prickade vi ganska bra i våra inköp, det enda som inte användes - förutom av katten - var ett bedside crib).

Jag förra gången åkte jag in till förlossningen helt utan väska eller någonting (eller jo jag hade med mig jobbdatorn och förberedelser inför eftermiddagens möten :D ) och väl hemma igen hade varken vagn, spjälsäng eller skötbord kommit än. På något vis överlevde både jag och sonen ändå :D
 
Vi har inte köpt något än, ändå har vi spjälsäng, vagga, barnvagn, skötbord, kläder i mängder, babyskydd... :rofl: Fördelen med tre äldre syskon som är klara med sina bebisar :p:)
Men även om vi inte hade fått allt så känner jag också att man märker väl vad man behöver med tiden.
 
Inatt vaknade jag av att bebis låg och sparkade på urinblåsan... Bebis verkar liksom ha fått lite fel dygnsrytm och är vaken när jag tycker vi ska sova... Hoppas den hinner vända tillbaka dygnet tills den är ute på andra sidan :p
 
@Imogen @Guldaskig
Jo jag veeet:D Är ju det jag har tänkt hela tiden, känns som en evighet tills det verkligen närmar sig... Men var mest tanken på att snart vara halvvägs som gav mig tillfälliga panikkänslor. Känner mig knappt gravid än, har verkligen inte förstått att vi ska ha barn och ännu mindre hunnit smälta att jag troligen ska försöka få ut en liten unge om inte allt för många månader (sjukvårdsskräck). Men nu är jag tillbaka i förnekelse/det är lååångt kvaaaar igen:p
 
@Imogen @Guldaskig
Jo jag veeet:D Är ju det jag har tänkt hela tiden, känns som en evighet tills det verkligen närmar sig... Men var mest tanken på att snart vara halvvägs som gav mig tillfälliga panikkänslor. Känner mig knappt gravid än, har verkligen inte förstått att vi ska ha barn och ännu mindre hunnit smälta att jag troligen ska försöka få ut en liten unge om inte allt för många månader (sjukvårdsskräck). Men nu är jag tillbaka i förnekelse/det är lååångt kvaaaar igen:p

Förstår dig precis :D Samtidigt som man inte behööööver köpa saker så vill man samtidigt köpa för det är ju så kul! Vi köpte ett par saker i storlek 50 igår, pyttelitet :laugh:

Jag har drabbats av den värsta förkylningen i mitt liv. Gjort av med hur många näsdukar som helst, fått en infektion (?) i ena ögat och vaknade med nässelutslag på benen :confused:
 
Förstår dig precis :D Samtidigt som man inte behööööver köpa saker så vill man samtidigt köpa för det är ju så kul! Vi köpte ett par saker i storlek 50 igår, pyttelitet :laugh:

Ja visst är det mini! Var för ett tag sen och lånade ut lite kläder i stl 44 till min kusin som precis fått barn. De pyamasarna drunknade min son i den första tiden. Ofattbart :eek:
 
Ja visst är det mini! Var för ett tag sen och lånade ut lite kläder i stl 44 till min kusin som precis fått barn. De pyamasarna drunknade min son i den första tiden. Ofattbart :eek:

Oj :eek: Min kompis fick barn fyra veckor för tidigt, när jag köpte kläder i storlek 44 kändes det som jag köpte kläder till en docka :p
 
Eftersom att det är barn nr 4 sa har vi redan allt. Ett nytt skötbord behöver vi men det letar jag efter begagnat och nagra fler pyamaser. fast att jag rensade ut tva stora säckar men bebiskläder för ngr ar sen har vi mängder med kläder, förutom pyamaser da.

Vi har haft över 30 grader nu i snart en vecka, jag är redan halv död. Gillar inte värme i vanliga fall men nu är det ännu jobbigare. Men det är bara att sta ut, 30-35 grader är inte ovanlig sommartemperatur. Har en känsla av att det blir manga utflykter upp i bergen i sommar (bor i alperna).
 
I morse, när jag vaknade, kunde jag känna på magen hur bebis lågO_o Hade svårt för att äta igår så magen var liksom platt på de ställen där bebis inte hade sina kroppsdelar:laugh:
 
Läste tråden på "Vuxen" angående föräldraledighet. Har ni bestämt hur ni ska göra? Jag är inte helt insatt i hur många dagar man får och hur många dagar man ska ta ut osv. Vi har väl tänkt att jag ska amma om det fungerar men inte i en oändlighet, det innebär ju dock att jag är hemma första tiden.
 
Läste tråden på "Vuxen" angående föräldraledighet. Har ni bestämt hur ni ska göra? Jag är inte helt insatt i hur många dagar man får och hur många dagar man ska ta ut osv. Vi har väl tänkt att jag ska amma om det fungerar men inte i en oändlighet, det innebär ju dock att jag är hemma första tiden.

Vi kommer dela lika och just nu ser det ut som att vi plockar pengar för 4 dagar i veckan, då får vi 9 månader var typ. Dock så är det ju lurigt att efter 12 månader så måste man plocka ut 5 dagar i veckan för att inte förlora SGI. Så vi ska klura lite på om att kanske plocka 3 dagar i veckan några månader innan 12 månader just för att SGI:t hindrar 4 dagars uttagning efter 12 månader.

Kan tänka mig att vi kanske är hemma varannan dag när barnet är över året eller så.

En djungel!

Tanken är att jag ammar och då blir jag hemma första tiden, sen byts vi av efter 6-7 månader.
 
Vi vill vara hemma lika mycket båda två, jag vet inte hur länge man som mamma egentligen behöver vara hemma? Antar att det beror på om/hur länge man ammar och så också?

Vi har egentligen problemet tvärtom mot många andra, jag tjänar betydligt mer än min sambo och jag kommer också att förlora mest på att vara hemma plus att jag har ju hästar som kostar en massa pengar (plus en hund). Jag är faktiskt lite orolig över hur jag ska klara mig, lutar åt att jag tvingas ta ut 7 dgr ledighet per vecka vilket gör att dagarna snabbt går åt :( Jag är väldigt ekonomisk av mig och har alltid så lite utgifter som möjligt, men vissa saker är svårt att dra ner på mer. Att sälja hästen är inget alternativ. Inte hunden heller. Det löser sig tror jag ändå :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Tror ni på skrock? Enligt försäkringsbolagen händer det färre olyckor fredagen den 13:e än andra fredagar, kanske är folk försiktigare...
Svar
7
· Visningar
510
Senast: Mineur
·
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 418
Senast: Shixle
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 886
Senast: jemeni
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 691

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp