Höstföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi tänkte enbart spjälsäng först men sen rotade mina föräldrar fram en korgsäng på vinden som är mycket mindre och mysigare så den ska vi ha de första månaderna. Hade dock inte köpt båda sjäv.
Hittade billiga fina på blocket så blev så himla sugen:angel: Verkar mysigt att ligga där och gunga lite stilla:D
 
Sitter och kikar på blocket efter spjälsäng. Hur har ni tänkt, både vagga och spjälsäng? Verkar så mysigt med en vagga skulle vilja ha en sån också:angel: Men en spjälsäng känns ju mer praktisk, speciellt eftersom jag skulle vilja ha den intill sängen med ena sidan av i början för att underlätta nattamning.

Vi hade bedside crib till sonen i början. Köpte det för att det var det enda som fick plats i sovrummet i vår dåvarande lägenhet. Sen när han blev större (och vi flyttat till hus) köpte vi en vanlig spjälsäng.

Men vi var jättenöjda med bedside crib och kommer använda det igen. Men hade vi inte haft det redan hade vi nog satsat på en "vanlig" spjälsäng som man kan ta bort sidan på.
 
Vi har en leandervagga. ÄLSKAR DEN och ser fram emot att hänga upp den igen. :love: Funkar fint i typ ett halvår, beroende på hur bebisen sover och rör sig.

Sonen är 2,5 och sover fortfarande i sin bedside crib. Det är jättemysigt. :heart
 
Tur att det är fler som verkar trivas med att ha barnet så! Ser himla mysigt och smidigt ut, men svårt att veta så här i förväg:angel:
Det planerade barnrummet är rätt stort så det går att ha båda vagga och spjälsäng där sedan. Vårt sovrum ska nog också gå att ställa en spjälsäng med avtagen sida intill sängen, har hyffsad plats bredvid sängen och känns som en bra sak att inte behöva gå upp och hämta barnet varje gång det ska ammas eller vaknar. Tänker att det borde kunna ge några minuters mer sömn i alla fall:D
 
MVC idag med semestervikarie. Men det gick bra och inga konstigheter. SF-måttet som de var så osäkra på sist hade ökat i jämn takt iaf. Var mitt emellan mitten och övre strecket. Med sonen låg jag mitt på mittenstrecket och han var mini när han kom ut så det kan väl betyda vad som helst.

Järnet hade gått upp massor (från 110 till 138) så uppenbarligen fungerar järntabletterna :p Enligt vågen hade jag gått upp 1 kg sen inskrivning, men de siffrorna ljuger nog lite för sist hade jag jeans och vinterkängor på mig... Men iaf skönt att det inte sprungit iväg massor (jag hade att ta av från början)
 
Tur att det är fler som verkar trivas med att ha barnet så! Ser himla mysigt och smidigt ut, men svårt att veta så här i förväg:angel:
Det planerade barnrummet är rätt stort så det går att ha båda vagga och spjälsäng där sedan. Vårt sovrum ska nog också gå att ställa en spjälsäng med avtagen sida intill sängen, har hyffsad plats bredvid sängen och känns som en bra sak att inte behöva gå upp och hämta barnet varje gång det ska ammas eller vaknar. Tänker att det borde kunna ge några minuters mer sömn i alla fall:D

Vi tyckte det var jättebra med säng med öppen sida. Visst sov sonen mycket i vår säng också. Men ganska ofta fungerade det att ligga nära nära men att han låg i sin säng och lite mer skyddad då. Det var även finfint som större nattygsbord ;)
 
Jag har börjat få himla ont i fingrarna, särskilt på morgonen när jag vaknar. Det gör liksom ont att böja dem, antar att det har med all vätska som samlas i fingrarna att göra :(
 
Jag har börjat få himla ont i fingrarna, särskilt på morgonen när jag vaknar. Det gör liksom ont att böja dem, antar att det har med all vätska som samlas i fingrarna att göra :(

Tänk vad mycket krämpor man ska behöva stå ut med. Och allt är heeeelt normalt :cool:

Hoppas det bara är något övergående!
 
Jag har börjat få himla ont i fingrarna, särskilt på morgonen när jag vaknar. Det gör liksom ont att böja dem, antar att det har med all vätska som samlas i fingrarna att göra :(

Det kan det säkert ha! Hoppas du slipper karpaltunnelsyndrom iaf! Fast det är mer att fingrarna domnar bort.
 
Har en spjälsäng med öppna sidan mot sängen.

Finfin förvaring.

Barnet sover i vår säng med konstant kroppskontakt, annars vaknar han.
Samma här!
Bebis släppte dock kravet på kroppskontakt vid ca 6 mån men vaknar ofelbart om man försöker flytta henne i sömnen...
 
Idag firade vi att mormor och morfar varit gifta i 60 år! Och då berättar min syster att hon är gravid. Så nu är det jag, min bror och min syster som ska ha barn :D Mina föräldrar kommer då att få 9 barnbarn:rofl: Pappa skämtade om att han skulle sätta oss ner och undervisa oss i preventivmedel:angel:

Vad roligt! Tänk vad roligt alla kusiner ska ha :D
 
Ni som har "bedside crib"/spjälsängen vid er säng, hur är höjden? Vår säng är rätt hög, ca 60 cm, bör spjälsängen vara lika hög eller gör det något om den är lite lägre? Svårt att hitta en spjälsäng som är så hög, i värsta fall får vi la borra lite i en begagnad och tillverka en "ny höjd" på den...

En vecka kvar till tre veckors semester! Ska bli sååå skönt. Är duktigt trött på att jobba nu när semestern är så nära:angel: Dessutom ska vi fixa en massa för bebis under semestern har vi tänkt, kliar i fingrarna att komma igång:p
 
Ni som har "bedside crib"/spjälsängen vid er säng, hur är höjden? Vår säng är rätt hög, ca 60 cm, bör spjälsängen vara lika hög eller gör det något om den är lite lägre? Svårt att hitta en spjälsäng som är så hög, i värsta fall får vi la borra lite i en begagnad och tillverka en "ny höjd" på den...

En vecka kvar till tre veckors semester! Ska bli sååå skönt. Är duktigt trött på att jobba nu när semestern är så nära:angel: Dessutom ska vi fixa en massa för bebis under semestern har vi tänkt, kliar i fingrarna att komma igång:p

Vår är lägre än dubbelsängen.
Det går jättebra att rulla ner ongen där :D
 
Nu är min semester slut och jag går över på graviditetsledigt i två månader. Känns förvirrande, vad ska jag hitta på? Börjar i alla fall med ett återbesök hos veterinären med en behandlad häst, kul start :grin: Om nån vecka går en annan kollega på samma ledighet, då kan vi iaf hänga ihop!
 
Ni som har "bedside crib"/spjälsängen vid er säng, hur är höjden? Vår säng är rätt hög, ca 60 cm, bör spjälsängen vara lika hög eller gör det något om den är lite lägre? Svårt att hitta en spjälsäng som är så hög, i värsta fall får vi la borra lite i en begagnad och tillverka en "ny höjd" på den...

En vecka kvar till tre veckors semester! Ska bli sååå skönt. Är duktigt trött på att jobba nu när semestern är så nära:angel: Dessutom ska vi fixa en massa för bebis under semestern har vi tänkt, kliar i fingrarna att komma igång:p

Vårt bedside crib (Troll) är lika högt som sängen och då är vår säng ganska hög. Crib är höj- och sänkbart men om det inte är tillräckligt högt är det nog inga problem med lite lägre :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Tror ni på skrock? Enligt försäkringsbolagen händer det färre olyckor fredagen den 13:e än andra fredagar, kanske är folk försiktigare...
Svar
7
· Visningar
510
Senast: Mineur
·
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 418
Senast: Shixle
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 892
Senast: jemeni
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 713

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp