Höstföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fler än jag som upplever en känsla av enormt liksom tryck och stickningar nedåt? Känns som att ungen ska trilla ut stundvis.
Har dessutom ganska smärtsamma - vad jag gissar är - sammandragningar som liksom drar i ALLT, muskler och ligament och fiffi och ja.. allt. :arghh:
 
Eftersom jag sitter här och genomlider min näst sista natt på jobbet så letar jag upp listan till er;) Tror det är den senaste!
September
1 - Emtherlia, första barnet
3 - Bedott, första barnet
3 - Madl, första barnet- Tanum.
14 - queeniida, andra barnet
14 - Blåbär, andra barnet
24 - Nixehen, första barnet - Gotland
24 - Lakritsnapp, första barnet
24 - Lovise, första barnet
28 - Pulkaskurk, första barnet - Falun
29 - Guldaskig, första barnet

Oktober

11 - Turbofling, fjärde barnet (Storasystrar födda 2009, 2010, 2014), Innsbruck, Österrike
17 - Imogen, andra barnet
23 - Ainon, första barnet

November

16 - Jordgubblime, första barnet, Skåne
18 - Hogstorp, första barnet, Alingsås, strax norr om Göteborg
 
30 dagar är verkligen inte mycket:nailbiting:
Jag har 107 dagar kvar enligt min app, det känns overkligt nära bara det:angel: Har fortfarande inte förstått att det är en bebis i min mage. Försöker processa detta att jag ska genomgå en förlossning (:nailbiting::eek::arghh::angel:) genom att lyssna på poddar och läsa om förlossningar, verkligen sätta mig in i att JAG snart ska ta mig igenom detta... På något sätt....
Idag såg jag första sparkarna på utsidan av magen, hela magen såg ut som skinnet på en trumma. :p Sambon föreslog att vi skulle se på Alien, jag tyckte inte det var någon bra idé:cautious:
 
Koll hos BM idag och bebis låg med huvudet neråt, nästan fixerat, skönt! Bra hjärtljud och bebis hade växt (jotack, jag har känt det :p) Dock var mitt järnvärde inte så bra, 106. Hon tyckte jag skulle börja äta järntabletter varje dag, jag höll inte med:o Jag har slarvat en hel del och tänker att om jag tar varannan dag som planerat så borde det gå upp lite:angel:
 
Föresten så tycker jag att alla blir förvånade av att jag tänkt jobba tills barnet bestämmer sig för att komma ut, är det så ovanligt?
 
Föresten så tycker jag att alla blir förvånade av att jag tänkt jobba tills barnet bestämmer sig för att komma ut, är det så ovanligt?

Det beror väl lite på vad man har för jobb. Jag gjorde det sist (bebis kom tidigt) och tyckte det var jättebra. Denna gång kommer jag nog gå hem någon vecka innan ifall jag fortsätter må bra.
 
Föresten så tycker jag att alla blir förvånade av att jag tänkt jobba tills barnet bestämmer sig för att komma ut, är det så ovanligt?

Med mitt första barn gick vattnet i korridoren på jobbet, hehe. :angel: Han var dock tre veckor tidig, och jag hade visserligen tänkt att gå på föräldraledighet veckan efter.

Nu är jag så trött och skruttig i kroppen att jag ska försöka få till en sjukskrivning i typ fyra veckor fram till BF i stället.
 
Föresten så tycker jag att alla blir förvånade av att jag tänkt jobba tills barnet bestämmer sig för att komma ut, är det så ovanligt?

Beror såklart på vad man har för jobb :) Hos oss är det inget snack om att gå på gravledigt två månader innan bf, jag hade inte velat vara kvar heller även om jag mår jättebra just på grund av alla risker. Hade jag däremot suttit på kontor och haft ett administrativt jobb förstår jag att man jobbar så länge det bara går.
 
Jag jobbar på kontor men har bara tänkt jobba till 15 dagar innan BF. Jag jobbar mot olika kunder och gör deras löner, en lönekörning är från 5-20:e i varje månad, jag har BF 18:e så det blir jättedumt om jag inte blir klar med hela körningen så därför känner jag att det är bättre att inte göra den alls, så jag jobbar sista dagen den 3:e är tänkt :) sen har jag semester 2 veckor innan FL.
 
Föresten så tycker jag att alla blir förvånade av att jag tänkt jobba tills barnet bestämmer sig för att komma ut, är det så ovanligt?
Jag hade också kunnat tänka mig att jobba "hela vägen", men tror att det kan bli tufft med mitt jobb. Planerar att jobba oktober ut och har beräknad bf den 16 november. Hoppas att det ska gå att anpassa mina arbetsuppgifter sista tiden om det behövs:up:
Men jag tycker inte det är något konstigt att vilja och försöka jobba så länge som möjligt även om det klart beror på vilken typ av jobb en har. Blir ju fattigt nog sen ändå menar jag;)
 
Jag älskar mitt jobb, men semestern har varit NOLL PROCENT vila och jag vill inget hellre än att ligga med fötterna i högläge i soffan tillsammans med hundarna och äta chokladpraliner.
 
Jag är så jävla svullen.
Tack vare kompressionstajts och stödstrumpor är ben och fötter numera under någorlunda kontroll - men fingrarna och händerna är INTE KUL. Inte skönt. Inte bra. Fick karpaltunnelsyndrom i slutet av förra graviditeten och det var verkligen ingen höjdare.

43 dagar till BF.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Tror ni på skrock? Enligt försäkringsbolagen händer det färre olyckor fredagen den 13:e än andra fredagar, kanske är folk försiktigare...
Svar
7
· Visningar
510
Senast: Mineur
·
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 425
Senast: Shixle
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 962
Senast: jemeni
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 852

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp