Bukefalos 28 år!

Höstföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Phu jobbat mina sista två nätter nu, var tvungen att hålla mig stående sista timmen imorse för att inte somna. Jisses vad trött jag var. Svårt när någon i magen inte tycker att det är lämpligt att sova på dagen eftersom det är en bra tid för gympapass:angel:
Nu har jag tre jobbpass kvar innan jag går på tre veckor semester:up:
Sedan är det bara två månader kvar att jobba, herregud vad fort tiden går:eek::nailbiting:
 
Gick in i v 30 igår, det börjar närma sig! Mår fortfarande oförskämt bra. Rent fysiskt så känns ju magen av men inte så att jag känner mig otymplig. Men kommer nog bli större denna gång än förra, eller så är det jag som har förträngt :p
 
Går in i vecka 37 idag och har fortfarande inte packat bb-väskan:nailbiting: Vi har så himla fullt upp just nu känns det som det liksom inte riktigt finns tid! Men eftersom jag är förstagångsföderska så går jag väl över tiden och då finns det gott om tid.:angel:

Killen tyckte det var himla dåligt att man inte kunde veta exakt när bebis kommer, jag svarar med att
1. det kommer märkas i god tid, särskilt eftersom jag inte fött tidigare så kommer vi ha massa tid på oss från att jag börjar känna av det till att det blir panik,
2. vi har 10 min till sjukhuset så jag troooooor det är lugnt:D

Killen svarar med att det är ju han som ska köra bilen :confused: tror han är lite nervös allt, haha!
 
Jag ska försöka bli sjukskriven nu. Har 52 dagar kvar till bf och varje dag på jobbet de senaste veckorna har varit rent plågsamma för ryggen och illamåendet. Denna vecka klarade jag att stå ut på måndagen men har fått sjukskriva mig resten av veckan. Då jobbar jag iofs med tunga lyft (smitfulla 160 l sopsäckar) blandat med rabattrensing. Det ena påverkar ryggen och det andra triggar illamåendet deluxe :down: Har läkartid imorgon så vi får se vad som sägs.

Tvättmaskinen går just nu med babykläder :love: för att kunna packas ner i bb-väskan i tid. Maken har läst Pappalogi (haha tror han fick lite insikt i hur livet med spädbarn kommer bli...) och nu har han bestämt att huset ska vara städat och bb-väskan ska vara packad 1 mån innnan bf. Dessutom ska det finnas massor med matlådor i frysen ett tag innan bf också :D

Nu plöjer han igenom Föda utan rädsla :angel:
 
Min lilla ligger i sätesbjudning. Vi ska kolla på måndag om hon har lagt seg rätt. Annars blir det vändingsförsök ✌️ Bara 31 dagar kvar till bf Tiden går så himla snabbt! Och samtidigt så otroligt sakta
 
@Emtherlia Vecka 37 alltså, då är det fasen inte långt kvar :D

@Lakritsnapp Låter som att det inte borde vara några problem att bli sjukskriven. Kan du inte ansöka om graviditetsspenning? Känns som att det inte borde vara svårt i ditt fall.
Skönt att sambon är förberedd!
 
Går in i vecka 37 idag och har fortfarande inte packat bb-väskan:nailbiting: Vi har så himla fullt upp just nu känns det som det liksom inte riktigt finns tid! Men eftersom jag är förstagångsföderska så går jag väl över tiden och då finns det gott om tid.:angel:

Killen tyckte det var himla dåligt att man inte kunde veta exakt när bebis kommer, jag svarar med att
1. det kommer märkas i god tid, särskilt eftersom jag inte fött tidigare så kommer vi ha massa tid på oss från att jag börjar känna av det till att det blir panik,
2. vi har 10 min till sjukhuset så jag troooooor det är lugnt:D

Killen svarar med att det är ju han som ska köra bilen :confused: tror han är lite nervös allt, haha!

Haha!
Gillar att du är lugn.

Min första är född i vecka 37+1 och jag hade värkar i två timmar innan vi åkte in, vi var inne på förlossningen strax efter klockan 6 på morgonen. Vid första undersökningen (typ klockan 07:15) var jag öppen 9 cm och han är född 08:04.

Jag har liiiite panik över att andra förlossning ofta går snabbare än första. O_o
Vi har 20 minuter till förlossningen. Behöver vi ha hem barnvakt så har de 20 minuter till oss. Plötsligt är vi uppe i 40 minuter "ställtid". :nailbiting: Har vi tur så är latensfasen såpass "lugn" att vi kan köra in samtidigt - mig till förlossningen och blivande storebror till farmor och farfar som bor nära sjukhuset...
 
@Guldaskig Jag skulle nog säker kunnat ansöka om grav.penning. Problemet är att det inte finns någon på plats som kan fylla i omplaceringsblanketten... Chefen vet inte vad jag har för arbetsuppgifter och arbetsledaren har varit ledig hela sommaren och tror att gravida kan göra detsamma som alla andra (precis som typ alla andra på denna mansdominerade arbetsplatsen också tror).

Nu känns det dessutom som att det är lite sent att ansöka. Särskilt om jag skulle få avslag på ansökan. Det har helt enkelt varit för krångligt för att jag skulle ha orkat med tyvärr :(
 
Haha!
Gillar att du är lugn.

Min första är född i vecka 37+1 och jag hade värkar i två timmar innan vi åkte in, vi var inne på förlossningen strax efter klockan 6 på morgonen. Vid första undersökningen (typ klockan 07:15) var jag öppen 9 cm och han är född 08:04.

Jag har liiiite panik över att andra förlossning ofta går snabbare än första. O_o
Vi har 20 minuter till förlossningen. Behöver vi ha hem barnvakt så har de 20 minuter till oss. Plötsligt är vi uppe i 40 minuter "ställtid". :nailbiting: Har vi tur så är latensfasen såpass "lugn" att vi kan köra in samtidigt - mig till förlossningen och blivande storebror till farmor och farfar som bor nära sjukhuset...

Kan inte hela familjen åka till sjukhuset och så hämtar farmor och farfar upp sonen där? Ifall det blir bråttom, tänker jag. :)
 
Ah. Visste inte att det fanns en sådan faktor att ta hänsyn till.

Jag är väldigt tolerant i vanliga fall, men svärmor skulle säkert kunna börja badda min panna med fuktig trasa (hemslöjd) eller skicka med en picknickkorg/muntra goda råd eller något annat "oerhört snällt" för att "hjälpa till". Allt detta på eget initiativ och utan att någon har bett om det. Orkar inte.
 
Jag är väldigt tolerant i vanliga fall, men svärmor skulle säkert kunna börja badda min panna med fuktig trasa (hemslöjd) eller skicka med en picknickkorg/muntra goda råd eller något annat "oerhört snällt" för att "hjälpa till". Allt detta på eget initiativ och utan att någon har bett om det. Orkar inte.

Helt förståeligt. Men det är väl bara för pappan att sköta överlämningen, i så fall. :) Eller är jag naiv nu? :D
 
Går in i vecka 37 idag och har fortfarande inte packat bb-väskan:nailbiting: Vi har så himla fullt upp just nu känns det som det liksom inte riktigt finns tid! Men eftersom jag är förstagångsföderska så går jag väl över tiden och då finns det gott om tid.:angel:

Killen tyckte det var himla dåligt att man inte kunde veta exakt när bebis kommer, jag svarar med att
1. det kommer märkas i god tid, särskilt eftersom jag inte fött tidigare så kommer vi ha massa tid på oss från att jag börjar känna av det till att det blir panik,
2. vi har 10 min till sjukhuset så jag troooooor det är lugnt:D

Killen svarar med att det är ju han som ska köra bilen :confused: tror han är lite nervös allt, haha!

Min kompis fick sitt första barn igår. Första känningarna vid 10, vattnet gick 13. Bebis ute 16.30 :D De åkte in för att undersökas och då insåg BM att huvudet redan var på väg ut :p
 
@Guldaskig Jag skulle nog säker kunnat ansöka om grav.penning. Problemet är att det inte finns någon på plats som kan fylla i omplaceringsblanketten... Chefen vet inte vad jag har för arbetsuppgifter och arbetsledaren har varit ledig hela sommaren och tror att gravida kan göra detsamma som alla andra (precis som typ alla andra på denna mansdominerade arbetsplatsen också tror).

Nu känns det dessutom som att det är lite sent att ansöka. Särskilt om jag skulle få avslag på ansökan. Det har helt enkelt varit för krångligt för att jag skulle ha orkat med tyvärr :(

Dåligt skött av arbetsgivaren :down:
 
Jag har varit på MVC.
Hb-värdet hade stigit och ligger på 109. Barnmorskan var mycket nöjd med mig. :up: Magmåttet håller sig prick på mittlinjen, löjligt exakt.

Vi pratade om åderbråcket och nästa vecka får jag träffa en läkare för eventuell sjukskrivning. Min vikarie börjar på tisdag.
 
När du efter ett par veckor med odefinierbar smärta/värk i svanskotan som du skyller på att du inte kunnat träna som vanligt och tidigare ryggproblem, googlar "gravid + svanskota" och inser att det är foglossning:angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Tror ni på skrock? Enligt försäkringsbolagen händer det färre olyckor fredagen den 13:e än andra fredagar, kanske är folk försiktigare...
Svar
7
· Visningar
527
Senast: Mineur
·
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 559
Senast: Shixle
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 299
Senast: jemeni
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 391

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Hundlucka
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp