Höstföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Suck, måste äta dubbla järntabletter varje dag nu. Var på mvc igår och järnvärdet fortsätter nedåt, trodde det skulle vända av sig själv efter vecka 30.

Bebis mår iaf bra och ligger enligt bm väldigt långt ner med huvudet. Är 6 veckor kvar enligt beräknad men på kub så skulle bebis vara äldre så jag räknar med max 5 veckor till :p

Idag ska det byggas skötbord, har fått hem ett från Troll som var omöjligt att få tag på ett tag :meh: men nu är det här och det är så fint :love:
 
MVC i morse, allt såg bra ut, men barnmorskan var som vanligt stressad över att vi inte hade packat någon bb-väska än :p Fick lova att göra det i helgen :D
Hon kollade med ultraljud lite snabbt att huvudet verkligen låg neråt eftersom bebisen inte har sjunkit ner än. Tyvärr lyckades hon konstatera att huvudet var neråt på typ en sekund så det var inte mycket vi hann se :p
 
Med 1-2 dagar kvar till bf ligger hon fortfarande med huvudet nedåt men är rörlig. Det verkar som att hon inte är särskilt intresserad av att fixera sig. Hon sjunker ner när jag är upprätt men åker högre upp i magen när jag ligger ner, speciellt på nätterna.

Hade hoppats på att hon ville ut före bf men det ser inte ut som att det blir så. Varken min mor eller svärmor har passerat bf med något av sina barn..
 
Augusti
20 - Emtherlia - flicka på 47 cm och 3045 gram

September
3 - Bedott, första barnet
14 - queeniida, andra barnet
14 - Blåbär, andra barnet
16 - Madl - flicka på 51 cm och 4100 gram
18 - Nixehen - pojke, 53cm och 4205g :heart
20 - Pulkaskurk - pojke, 50cm och 3008 gram
24 - Lakritsnapp, första barnet
24 - Lovise, första barnet - Vårgårda
29 - Guldaskig, första barnet

Oktober

11 - Turbofling, fjärde barnet (Storasystrar födda 2009, 2010, 2014), Innsbruck, Österrike
17 - Imogen, andra barnet
23 - Ainon, första barnet -Piteå

November

1 - Riru, andra barnet
16 - Jordgubblime, första barnet, Skåne
18 - Hogstorp, första barnet, Alingsås, strax norr om Göteborg
 
Här är det v 37 och inte i närheten av att vara fixerad. Fusk ;)
Vad jag har förstått så är det ändå ganska oväsentligt för när de tänker komma ut?
På sätt och vis hade det varit lite skönt ju tidigare det blir, men samtidigt så känns dessa sista veckor viktiga för den mentala förberedelsen :angel: Även om det rent fysiskt hade varit skönt att inte vara gravid så himla mycket längre tid...:p
 
BF på söndag här, har en del förvärkar och har haft den senaste veckan, men det känns inte riktigt som det är på gång än ändå tycker jag. På nåt sätt :P
 
I dag har Bonnie varit med på tävling i viltspår och varit en föredömlig bebis. Trikåsjalen är verkligen min bästis just nu, har en baby k'tan och använder den flera timmar varje dag. Både hon och jag älskar den. :bow:

Jag har fått låna en k'tan men får inte riktigt till det. Hur sitter din bebis i sjalen? Jag har testat på olika sätt men tycker inte han sitter bra i den.
 
Jag har fått låna en k'tan men får inte riktigt till det. Hur sitter din bebis i sjalen? Jag har testat på olika sätt men tycker inte han sitter bra i den.

Som en groda, ofta med ansiktet rakt mot min bröstkorg. :D Det viktiga är att båda sjaldelarna är så breda som möjligt under rumpan.
 
Som en groda, ofta med ansiktet rakt mot min bröstkorg. :D Det viktiga är att båda sjaldelarna är så breda som möjligt under rumpan.
Sitter hon då med benen i sjalen eller utanför? Använder du den lösa delen å knyter runt? Det står någonstans att man inte ska ha så förrän bebis är fyra månader så vi har inte vågat prova utan knölat ner beebis ben i å de blir inte bra.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Tror ni på skrock? Enligt försäkringsbolagen händer det färre olyckor fredagen den 13:e än andra fredagar, kanske är folk försiktigare...
Svar
7
· Visningar
508
Senast: Mineur
·
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 417
Senast: Shixle
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 862
Senast: jemeni
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 653

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp