Höstföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter hon då med benen i sjalen eller utanför? Använder du den lösa delen å knyter runt? Det står någonstans att man inte ska ha så förrän bebis är fyra månader så vi har inte vågat prova utan knölat ner beebis ben i å de blir inte bra.

Vi kör med benen utanför och knytdelen på :rofl:

Ska kanske prova att ha en mer babyvänlig position. Återkommer!
 
Haft en weekend i Göteborg med sambo och lite familj, skönt med miljöombyte även om jag är ordentligt trött nu:p
Körde även förbi Ullared på vägen hem, jag har aldrig varit där:angel: Blev lite småsaker till bebis, någon filt, bäddset, plastad frotté och lite sånt.
Bebiskläder och BB-väska är nästa uppdrag!

Vad är era topp tre bästa saker som ni:
Hade med er till BB till er själva?
Till bebis?
Samt topp tre bästa saker precis när ni kommit hem:
Till er själva?
Till bebis?
 
@Jordgubblime
Vad är era topp tre bästa saker som ni:
Hade med er till BB till er själva? iPhone, iPad (+ laddare), bindor:meh:
Till bebis? kläder, filt, babyskydd (behövde liksom inget annat och det behövdes enbart när vi skulle hem)
Samt topp tre bästa saker precis när ni kommit hem:
Till er själva? fullt kylskåp, netflix, bindor
Till bebis? filt, babynest, blöjor (:D)
 
Jag hade inte med någonting till BB förra förlossningen. Gick lite fort och hade inte packat någon väska i tid.
Men såhär i efterhand så känns det som att amningsnapp vore det allra viktigaste, samt mobilladdare och kanske innetofflor.

Hemma var det väl förutom självklara saker som kläder och blöjor att ha ersättning just in case, även om det planerades att amma.
Och denna gång har vi även ett babynest, vagga och nappar! :p
 
@Jordgubblime
Vad är era topp tre bästa saker som ni:
Hade med er till BB till er själva? iPhone, iPad (+ laddare), bindor:meh:
Till bebis? kläder, filt, babyskydd (behövde liksom inget annat och det behövdes enbart när vi skulle hem)
Samt topp tre bästa saker precis när ni kommit hem:
Till er själva? fullt kylskåp, netflix, bindor
Till bebis? filt, babynest, blöjor (:D)
Ungefär lika glamorösa prylar som jag har tänk packa och fixa hem nu kommande veckorna då :p:D
Tillsammans med typ multigyn-kompresser och Xylocain-salva :angel:
 
Haft en weekend i Göteborg med sambo och lite familj, skönt med miljöombyte även om jag är ordentligt trött nu:p
Körde även förbi Ullared på vägen hem, jag har aldrig varit där:angel: Blev lite småsaker till bebis, någon filt, bäddset, plastad frotté och lite sånt.
Bebiskläder och BB-väska är nästa uppdrag!

Vad är era topp tre bästa saker som ni:
Hade med er till BB till er själva?
Till bebis?
Samt topp tre bästa saker precis när ni kommit hem:
Till er själva?
Till bebis?

Jag använde typ ingenting på varken förlossningen eller bb.
Mobil + laddare
Jag tyckte det var skönt att ha med snygga men bekväma kläder på bb.
Mina egna hygienprodukter.

Bebis behövde bara kläder för hemgång och så gick gubben hem och hämtade vagnen.

Hemma var det nog inget speciellt, hade köpt hem det vi behövt hittills.
Många matlådor finns i frysen men vi har beställt hem mat både igår och idag.
Sjukt sugen på onyttigheter som kinamat och pizza.
Men det får vara så några dagar nu trots att det finns betydligt bättre alternativ hemma.
 
@Jordgubblime

Förra gången med sonen då.
Vad är era topp tre bästa saker som ni:
Hade med er till BB till er själva? Eh, jag hade med mig iphone, jobbdator och ett äpple typ. Hade inte direkt räknat med att bli inlagd där och då om man säger så :D

I efterhand var de bästa sakerna (maken åkte ju och hämtade) ändå iphonen och äpplet :D Kan inte minnas att jag varken saknade något speciellt eller minns att något var extra bra. Mjuka bekväma kläder och innetofflor kanske.

Till bebis? Filtar, babyskydd (med wrap!), babynest hade vi inte med men kommer ta med denna gång
Samt topp tre bästa saker precis när ni kommit hem:
Till er själva? amningssaker (linnen, inlägg, purelan), att svärmor städat och fyllt kylen (:love::love:), en bekväm soffa/fåtölj med bra nackstöd!
Till bebis? Babynest, filtar, Ikeas små vita handdukar
 
Förutom självklara saker som kläder, babyskydd och sånt som behövs för att åka hem.
Choklad och kex, jag har varit så hungrig och sötsugen efter förlossningarna. Här får man ingen god fikabricka efter förlossnibgen utan får vänta till mat serveras vid vanlig tid.
 
Haft en weekend i Göteborg med sambo och lite familj, skönt med miljöombyte även om jag är ordentligt trött nu:p
Körde även förbi Ullared på vägen hem, jag har aldrig varit där:angel: Blev lite småsaker till bebis, någon filt, bäddset, plastad frotté och lite sånt.
Bebiskläder och BB-väska är nästa uppdrag!

Vad är era topp tre bästa saker som ni:
Hade med er till BB till er själva?
Till bebis?
Samt topp tre bästa saker precis när ni kommit hem:
Till er själva?
Till bebis?

BB:
Leggings, lösgodis, laddare
Filt, filt, pyjamas

Hemma:
Matlådor i frysen, xyloproct, amningslinnen
Babysitter, blöjor, nagelfil
 
Behövde du alltså ha med bindor själv? På de två förlossningar jag varit på har jag inte behövt ha med mig bindor :).

Vi fick typ tre stooooora blöjbindor och några få vanliga. Så det beror nog på hur länge man är kvar på BB om man klara sig på de man får eller inte. Samma med blöjor!
 
Vi fick typ tre stooooora blöjbindor och några få vanliga. Så det beror nog på hur länge man är kvar på BB om man klara sig på de man får eller inte. Samma med blöjor!

Här la de in lite åt gången eftersom det som blir kvar i rummet efter hemgång måste kastas trots att det är oanvänt.
Så när något tog slut sa vi bara till så fyllde de på efter hand :)
 
Vi fick typ tre stooooora blöjbindor och några få vanliga. Så det beror nog på hur länge man är kvar på BB om man klara sig på de man får eller inte. Samma med blöjor!
Så kan det såklart vara, men det låter snålt att man måste ta med egna bindor. Km de gott bjussa på tycker jag ;).
 
Idag blir Alfred 1 vecka gammal. Herregud vad tiden springer fram! Får typ panik redan, jag vill liksom aldrig att han slutar vara min lilla gubbgroda :love: samtidigt som jag längtar efter att följa hans utveckling och ta reda på vad han är för en liten person. :heartlove:

Vi fick göra ett extrabesök på BB igår för vägning, då han på 3dagars gått ned hela 5gram för mycket. :meh: Nu flödar dock mjölken i Mammas Mjölkbar så han hade vänt och gått upp 65gram igen. :up:

Han är typ den mest fantastiska varelse jag någonsin mött och jag blir bara mer och mer förälskad i honom, fastän att det känns som att det inte går att älska mer än såhär. :love:
 
Här var de noga att säga på studiebesöket att vi ska ta med egna blöjor då det inte alltid finns. De får reklampåsar men om dessa är slut så har de inga blöjor. Hur det är med bindor vet jag dock inte. Tänker att jag tar med ett paket supertjocka för säkerhetsskull :angel:
 
Idag blir Alfred 1 vecka gammal. Herregud vad tiden springer fram! Får typ panik redan, jag vill liksom aldrig att han slutar vara min lilla gubbgroda :love: samtidigt som jag längtar efter att följa hans utveckling och ta reda på vad han är för en liten person. :heartlove:

Vi fick göra ett extrabesök på BB igår för vägning, då han på 3dagars gått ned hela 5gram för mycket. :meh: Nu flödar dock mjölken i Mammas Mjölkbar så han hade vänt och gått upp 65gram igen. :up:

Han är typ den mest fantastiska varelse jag någonsin mött och jag blir bara mer och mer förälskad i honom, fastän att det känns som att det inte går att älska mer än såhär. :love:
Det låter helt underbart :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Tror ni på skrock? Enligt försäkringsbolagen händer det färre olyckor fredagen den 13:e än andra fredagar, kanske är folk försiktigare...
Svar
7
· Visningar
509
Senast: Mineur
·
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 417
Senast: Shixle
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 870
Senast: jemeni
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 668

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp