Höstföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Augusti
20 - Emtherlia - flicka på 47 cm och 3045 gram
30 - Blueberry - flicka, 50,5 cm och 3475 gram (BF 14/9)

September
3 - Bedott, första barnet
14 - queeniida, andra barnet
16 - Madl - flicka på 51 cm och 4100 gram
18 - Nixehen - pojke, 53cm och 4205g :heart
20 - Pulkaskurk - pojke, 50cm och 3008 gram
24 - Lakritsnapp, första barnet
24 - Lovise, första barnet - Vårgårda
29 - Guldaskig, första barnet

Oktober

11 - Turbofling, fjärde barnet (Storasystrar födda 2009, 2010, 2014), Innsbruck, Österrike
17 - Imogen, andra barnet
23 - Ainon, första barnet -Piteå

November

1 - Riru, andra barnet
16 - Jordgubblime, första barnet, Skåne
18 - Hogstorp, första barnet, Alingsås, strax norr om Göteborg
 
@Blueberry (och andra som frågan passar in på)
Hur går John på förskolan nu när du är hemma? Och framför allt vad gör ni om dagarna när han är hemma? Känner att det vore en bra idé att bygga upp en liten idébank av aktiviteter som funkar med bebis och som gör att en 2,5-åring inte tycker livet hemma med bebisen är supertrist :)
 
@Blueberry (och andra som frågan passar in på)
Hur går John på förskolan nu när du är hemma? Och framför allt vad gör ni om dagarna när han är hemma? Känner att det vore en bra idé att bygga upp en liten idébank av aktiviteter som funkar med bebis och som gör att en 2,5-åring inte tycker livet hemma med bebisen är supertrist :)

Jag hör ju absolut inte hit men svarar ändå :D

När E var liten gick J 15 h på dagis. Mån-ons kl 9-14.
Vi har ju en hög med djur och en gård som ska skötas så vi var mycket ute och pysslade med det. promenader av olika slag, hälsa på barnens mormor, hälsa på barnens pappa på jobbet, hade sovmornar, städade, handlade, kollade film, ritade och hade mycket picknick både ute och inne :D
 
@Blueberry (och andra som frågan passar in på)
Hur går John på förskolan nu när du är hemma? Och framför allt vad gör ni om dagarna när han är hemma? Känner att det vore en bra idé att bygga upp en liten idébank av aktiviteter som funkar med bebis och som gör att en 2,5-åring inte tycker livet hemma med bebisen är supertrist :)

John är på förskolan 9-14 tisdag-torsdag. (15 timmar)

Så måndagar och fredagar är vi ensamma, pappan har tagit lite föräldraledigt och slutar 14 båda de dagarna.

Vi kollar ärligt talat mycket på tv på förmiddagen. Sen är vi ute och går en timme ungefär. Och äter lunch. Han brukar bada sina traktorer i handfatet, läsa för lillasyster, pysslar lite, vara ute och gräva (eller inne! Rispuffar + grävmaskiner/hela fordonsparken + stor bricka = succé!) eller vara med och träna hundarna lite.

Vi har verkligen inga stora projekt, för då blir jag typ utbränd. Det är verkligen jättejobbigt när jag inte kan fokusera helhjärtat på någon av dem.
 
John är på förskolan 9-14 tisdag-torsdag. (15 timmar)

Så måndagar och fredagar är vi ensamma, pappan har tagit lite föräldraledigt och slutar 14 båda de dagarna.

Vi kollar ärligt talat mycket på tv på förmiddagen. Sen är vi ute och går en timme ungefär. Och äter lunch. Han brukar bada sina traktorer i handfatet, läsa för lillasyster, pysslar lite, vara ute och gräva (eller inne! Rispuffar + grävmaskiner/hela fordonsparken + stor bricka = succé!) eller vara med och träna hundarna lite.

Vi har verkligen inga stora projekt, för då blir jag typ utbränd. Det är verkligen jättejobbigt när jag inte kan fokusera helhjärtat på någon av dem.

Ja jag misstänker att det är det som kommer bli knepigt, framför allt i början. Det där med att känna sig tillräcklig och kunna fokusera på båda.

Men det där med rispuffarna ska vi prova! Borde kunna bli en hit här också, han gillar att leka med lera och sånt. Och bilar och "skopor" :p S är egentligen ganska lättroad i meningen att han gillar att rita, lägga pussel, leka med lera och sånt. Men han är väldigt osjälvständig i leken och vill allra helst titta på när vi ritar (det han säger att vi ska rita ;) ), att vi ska bygga med duplot osv. Får hoppas på en bebis som tycker att det är med sele/sjal och att amma i den är en finfin idé :D
 
Mina två stora går i skolan mellan 8 och 12 eller 1. Största har även skola en eftermiddag veckan, den dagen får båda gå till fritids efter skolan och äta där (i skolan serveras ingen mat), antagligen äter dom oå fritids ytterliggare två dagar och då hämtar jag vid 2.

Än så länge minsta får vara 7-13 (14 om vi köper till mat) på förskolan. Jag tror hon kommer vara 8-14 med mat tre dagar, 8-12 en dag och ledig fredagar. Vi kan lämna när vi vill mellan 7-9 och hämta 11.30-13 (14) så det känns skönt att inte behöva vara där på en exakt tid.
 
Här får man välja mellan 15h alla dagar eller 25 h i veckan på skoldagar. Vi kommer ta 25 timmar och då är tiderna 8.45-15 måndag-torsdag. Känns lagom, så här på förhand iaf :p
 
@Imogen jag och barnen var hemma två månader i våras (för att bonda och pga min nojja för RS-virus) och jag överdriver inte om jag säger att vi läste 30 böcker per dag. En eftermiddag i veckan åkte jag och H till biblioteket och bytte ut sortimentet och pappa och bebis fick tid med varandra.
Sen gjorde jag magisk sand, play-do, bakade, sydde ärtpåsar och planterade blommor. Vi var ute ett par tre timmar varje dag också, pga barn som älskar att vara ute och hund som behöver rastas.
Sett i backspegeln hade jag kanske sett på TV mer (men det var väldigt mysigt även om jag ibland blev trött på mig själv som skulle hitta på saker varje dag) :D

Tar med mig tipset från @Blueberry om rispuffarna! Låter som en hit!:up:
 
Inser att jag låter rätt präktig ovan, det är jag (nog ;)) inte men tycker att det blir bättre dagar hemma för oss med någon slags enkel aktivitet varje dag.
Lillasyster sov mycket första tiden vilket underlättade :)
 
@Imogen jag och barnen var hemma två månader i våras (för att bonda och pga min nojja för RS-virus)
RS-virus är jag också livrädd för, tvåan (ockaå född i okt) fick det när hon var 3 månader och var på sjukhus en vecka, det var inget roligt alls. Samtidigt känner jag aty det är svårt att skydda sig också, med storasyskon kan vi inte låsa in oss hemma. Med tvåan var storasyster hemma, vi hade inte varit vid ngr större folksamlingar och inte träffat ngn som var uppenbarligen förkyld ändå blev tvåan så sjuk.
 
Idag kom vår lilla tjej E :love: Klockan 13.07 efter att jag haft värkkänningar sedan ca 23 igår. Det var en ganska jobbig förlossning så jag får ligga på vårdavdelningen inatt och som tur är fick maken stanna. Men E mår finfint och finner sig i det mesta :heart

Stort grattis! Hoppas du piggar på dig snabbt!
 
Idag kom vår lilla tjej E :love: Klockan 13.07 efter att jag haft värkkänningar sedan ca 23 igår. Det var en ganska jobbig förlossning så jag får ligga på vårdavdelningen inatt och som tur är fick maken stanna. Men E mår finfint och finner sig i det mesta :heart
Grattis till flickan och krya på dig! :)
 
Dessa nattkramper:yuck::arghh::wtf:
Blir tokig snart, andra halvan av nätterna har jag sådan värk/krampkänning i mina ben, ända nere från fotsulorna upp till ländryggen. Ligger jag still liksom värker och kryper det i benen och om jag försöker röra mig får jag kramp i mindre eller större omfattning:meh:
Ska se om jag kan sova med stödstrumpor inatt, och hoppas att det gör skillnad...
 
@Imogen jag och barnen var hemma två månader i våras (för att bonda och pga min nojja för RS-virus) och jag överdriver inte om jag säger att vi läste 30 böcker per dag. En eftermiddag i veckan åkte jag och H till biblioteket och bytte ut sortimentet och pappa och bebis fick tid med varandra.
Sen gjorde jag magisk sand, play-do, bakade, sydde ärtpåsar och planterade blommor. Vi var ute ett par tre timmar varje dag också, pga barn som älskar att vara ute och hund som behöver rastas.
Sett i backspegeln hade jag kanske sett på TV mer (men det var väldigt mysigt även om jag ibland blev trött på mig själv som skulle hitta på saker varje dag) :D

Tar med mig tipset från @Blueberry om rispuffarna! Låter som en hit!:up:

Ja alltså RS... hoppas verkligen på en mildare säsong än förra året :nailbiting:

Här läses det också mycket böcker så jag hoppas intresset håller i sig. Är ju rätt amningskompatibelt!

Jag håller med om att det blir bättre dagar när man har en aktivitet på dagen, även om den inte är så avancerad. Märks väldigt tydligt på sonen nu på helgerna så jag hoppas det ska funka bra och att bebisen är med på noterna ;)
 
Idag kom vår lilla tjej E :love: Klockan 13.07 efter att jag haft värkkänningar sedan ca 23 igår. Det var en ganska jobbig förlossning så jag får ligga på vårdavdelningen inatt och som tur är fick maken stanna. Men E mår finfint och finner sig i det mesta :heart

Grattis! :heart Hoppas du piggnar på dig snabbt!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Tror ni på skrock? Enligt försäkringsbolagen händer det färre olyckor fredagen den 13:e än andra fredagar, kanske är folk försiktigare...
Svar
7
· Visningar
523
Senast: Mineur
·
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 549
Senast: Shixle
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 194
Senast: jemeni
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 249

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp