Höstföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
RS-virus är jag också livrädd för, tvåan (ockaå född i okt) fick det när hon var 3 månader och var på sjukhus en vecka, det var inget roligt alls. Samtidigt känner jag aty det är svårt att skydda sig också, med storasyskon kan vi inte låsa in oss hemma. Med tvåan var storasyster hemma, vi hade inte varit vid ngr större folksamlingar och inte träffat ngn som var uppenbarligen förkyld ändå blev tvåan så sjuk.
Nej, jag håller helt med dig! Så svårt det där. Jag tyckte att det var väldigt skönt när RS-säsongen var över och med stor sannolikhet så blir det mycket mildare i år!
 
Nej, jag håller helt med dig! Så svårt det där. Jag tyckte att det var väldigt skönt när RS-säsongen var över och med stor sannolikhet så blir det mycket mildare i år!

Brukar de inte säga att det är varannat år? Förra säsongen var ju helt bedrövlig så då borde ju den här säsongen bli mildare.
 
Har haft en vaken natt:meh:. Vaknade vid 2 och ammade men efter det gick det liksom inte att söva om henne, hon låg och sparkade och var allmänt onöjd, tror hon hade ont i magen. Runt 6:30 så ammade jag henne igen och då somnade hon nån timme iaf. Sen dess har hon bara sovit ett par timmar, när jag var ute och gick med vagnen..

Hon är liksom trött men så fort hon håller på att somna så drar hon ihop kroppen som att hon har ont i magen och så blir hon klarvaken.:down:

Snart kommer maken hem och då ska jag sova ett par timmar iaf!:D
 
Vi fick typ tre stooooora blöjbindor och några få vanliga. Så det beror nog på hur länge man är kvar på BB om man klara sig på de man får eller inte. Samma med blöjor!

Här fanns såna stora bindor inne på toaletterna att bara ta nya när vi behövde. Tog med några hem också :p
 
Vad är era topp tre bästa saker som ni:
Hade med er till BB till er själva?
Till bebis?
Samt topp tre bästa saker precis när ni kommit hem:
Till er själva?
Till bebis?

Vill tipsa om en sak som vi hade med som jag trots allt uppskattade mycket, en minihögtalare som kopplades till makens mobil och spelade lugna favoriter under hela förlossningen, på mycket låg volym. Mitt i värkarna hörde jag inte musiken men i vilopauserna var det väldigt avslappnande då de spelar många av mina favoritlåtar. Även lite charmigt att barnmorskestudenten sjöng med stundtals i vissa låtar :heart

Nu hamnade jag/vi på vårdavdelningen istället för patienthotellet och där fick vi både bindor och blöjor. Fick även ta med det som blev över hem idag. Vet inte om det är lika om man hamnar på patienthotellet.

Annars använde vi inte mycket ur bb-väskan. En pyjamas till E vid ett tillfälle men den åkte snabbt av. Hemgångskläder till E användes också. Både jag och maken åkte hem i samma kläder som vi åkte dit i. Jag hade sjukhusrocken på mig från början tills vi åkte hem. Billys panpizza till maken var mycket bra också. Jag åt en sådan istället för sjukhusmat idag då jag ville ha fettet för att få extra energi :angel: Några frotté-tvättlappar använde vi som kräkskydd då hon kräktes några gånger. Innetofflor till mig användes. Maken åkte dit i foppatofflor och gick antingen runt i dem eller i strumplästen. Och slutligen kom en filt till användning när vi åkte hem.
 
Min lilla knubbsäl har varit på BVC, hon blir fyra veckor i morgon och har gått upp prick 1 kilo sedan födseln. :D
Hon har ätit nästan dygnet runt i två dagar nu... Den här mamma är trött.

På kvällen brukar hon vara lite ledsen och pruttig och ha lite ont i magen, så jag har dammat av mina skills i att grodgreppsbajsa. Bästa grejen för arga små bebismagar :up:
 
Back to normal! Efter att ha bajsat och pruttat lite igår kväll så sov hon gott inatt och är mycket gladare!

@Blueberry Oj, inte illa att ha gått upp 1 kg på 1 månad, grädde i tuttarna? :D Vi har invägning imorgon då det är läkarbesök. :)
 
Här är det inte lika glada tillrop angående vikten.. hade BVC på hembesök igår och Alfred hade då gått ned i vikt igen.. :( trots mängder av mjölk och fri amning (måååånga timmar om dagen) så hade han tappat 30gram igen sedan i söndags.
Känner mig som världens absolut sämsta mamma.:cry:
 
Här är det inte lika glada tillrop angående vikten.. hade BVC på hembesök igår och Alfred hade då gått ned i vikt igen.. :( trots mängder av mjölk och fri amning (måååånga timmar om dagen) så hade han tappat 30gram igen sedan i söndags.
Känner mig som världens absolut sämsta mamma.:cry:
Men inte är du dålig för det !
 
2 veckor till bf och jag tycker att bebis får komma nu. Fast inte just idag, mår inte alks bra, ont i huvudet, fryser och känner mig väldigt hängig. Blir en förmiddag i säbgen/soffan innan det är dags att hämta barnen igen
 
Grattis @Lovise !!

Nu börjar det trilla in bebisar från alla håll tycker jag:D

Har själv haft en skitnatt, kramp och smärtor i benen halva natten trots stödstrumpor. Var in på apoteket nu på jobbet och köpte magnesiumtillskott. Hoppas det hjälper för ska det fortsätta såhär 6-7 veckor till så vill jag inte var med längre :crazy:
 
Magnesium hjälpte mig massor, en tablett varje kväll. Om jag glömde två kvällar i rad kom krampen direkt. Från v.36 ska man inte ta magnesium längre (kan hindra värkar) och jag var orolig att krampen skulle komma tillbaka men har bara känt av det väldigt lätt en gång.
 
Men nu måste jag sluta tjuvläsa er tråd!! Grinar som ett barn och saknar tiden som gravid, förlossningen och tiden på BB :love::love::love:
Ni har en underbar tid framför er!

Funderar starkt på att väcka Lilleman bara för att jag måste snusa på honom och krama, krama, krama. Tror inte han skulle uppskatta detta lika mycket dock :angel:

(hur kan han redan vara över 7 månader O_o :love: )
 
Magnesium hjälpte mig massor, en tablett varje kväll. Om jag glömde två kvällar i rad kom krampen direkt. Från v.36 ska man inte ta magnesium längre (kan hindra värkar) och jag var orolig att krampen skulle komma tillbaka men har bara känt av det väldigt lätt en gång.
Aha ja men då har jag typ tre veckor till som jag kanske kan slippa nattkramper i alla fall då! Alltid något :D
Ska ta det med bm också nästa gång när jag ska dit så får vi se vad hon säger :)
 
Här är det inte lika glada tillrop angående vikten.. hade BVC på hembesök igår och Alfred hade då gått ned i vikt igen.. :( trots mängder av mjölk och fri amning (måååånga timmar om dagen) så hade han tappat 30gram igen sedan i söndags.
Känner mig som världens absolut sämsta mamma.:cry:

Med mitt första barn såg kurvan ut som en berg-och-dal-bana första 5 veckorna. Du vet att du inte är någon dålig mamma. Om du är orolig på riktigt för att han får i sig för lite kan du pumpa och flask- eller koppmata, då har du bättre koll på mängden. :)
 
Här är det inte lika glada tillrop angående vikten.. hade BVC på hembesök igår och Alfred hade då gått ned i vikt igen.. :( trots mängder av mjölk och fri amning (måååånga timmar om dagen) så hade han tappat 30gram igen sedan i söndags.
Känner mig som världens absolut sämsta mamma.:cry:

Åh förstår att det känns hopplöst. Speciellt om man själv upplever att amningen fungerar. Men det är absolut inte något fel på dig!

Tipsar om Amningshjälpens slutna grupp på Facebook. Där finns otroligt mycket kunskap (som tyvärr inte alltid finns på BVC). Både i själva gruppen och om man vill kontakta en av de som (frivillig)arbetar för Amningshjälpen :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Tror ni på skrock? Enligt försäkringsbolagen händer det färre olyckor fredagen den 13:e än andra fredagar, kanske är folk försiktigare...
Svar
7
· Visningar
527
Senast: Mineur
·
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 553
Senast: Shixle
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 220
Senast: jemeni
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 296

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp